Apples garanti täcker inte vattenskador för Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag kan ju inte svara för hur tillverkaren ska visa orsaken till felet. Men samtidigt är det osannolikt att folk kommer börja djuphavsdyka för att telefonen ska bli vattenskadad. För mig kan man inte marknadsföra en telefon som IP67 om man sedan inte vill stå för det. Då får man helt enkelt låta bli att marknadsföra den delen!

Att du säger att "vattenresistens" är en egenskap under ansvar är ju något du själv hittat på. Om de säger att telefonen är certifierad att vara nedsänkt 1 meter under vattnet i 30 minuter så är det vad den ska klara. Det är alltså ett godkännande att bruka telefonen under dessa förutsättningar. Tillverkaren ger ju även andra riktlinjer i form av till exempel temperaturer produkten klarar av att operera inom. Hur ska de kunna avgöra ifall du varit till Sydpolen med din telefon eller om du faktiskt legat innanför de givna riktlinjerna?

Ser du någon tillverkare som säger att skärmen på deras telefon är okrossbar? - Nej, för det stämmer inte, även om de hela tiden försöker göra dem mer och mer stryktåliga.

Jag fattar inte längre vart du vill komma, så jag summerar mig själv och avslutar; telefonen klarar ett test som ger den egenskapen vattentålig, allt frid och fröjd där. Vattenskador täcks inte av garantin för att telefonen inte är vattentät, det är stor skillnad mellan dom två benämningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Tur att du då INTE behöver köpa vare sig telefon eller en Iphone telefon då. Det är nämligen HELT valfritt..
Sedan är det batteriproblemet inte Iphone specifikt utan Smartphone specifikt.

klart det är när andra telefoners batteri håller längre.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ja, man blir ju inte förvånad..
Hur är det med vattentäta klockor och garantier? Tänker på vanliga klockor, inte smartklockor.

Om en klocka kommer in o är fuktskadad kontrolleras den. När allt är åtskruvat, krona, bakboett och eventuellt heliumventil så trycktestas den. Är den då tät kan man anta att nåt inte vart åtskruvat vid olyckstillfället och ingen garanti gäller då. Inte heller om tex en stötskada har uppstått och fukt därigenom kan komma in i klockan.

Är däremot allt som det ska och klockan ändå läcker in vatten så gäller garanti som är 2-5år beroende på märke.

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Det här är väl en ickefråga? Klart att garantin inte omfattar vattenskador. Jag har en dykdator (ser ut som en armbandsklocka) som de facto är gjord för att användas under vatten (ner till 100 meter) vid dykning. Den garantin gäller inte heller om den är vattenskadad (om det inte är uppenbart att datorn varit felaktig från början).

Permalänk
Avstängd

Tycker apple har kass garanti och dom verkar ha satt i system att jävlas vid garanti ärenden och en kompis lämnade in en nästan ny som hade problem med mic så det lät illa när man pratade och den var vatten skadad även fast han inte ens haft den ute i vått väder eller något sådan och sa så men fick tipset att inte tala så nära mikrofonen för det kunde komma in fukt då och har hört flera liknande ärenden från folk man känner

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Finns ingen telefontillverkare som ger garanti för vattenskador, varken samsung eller sony.

Så är inte förvånad, fick slåss emot netonet (som för övrigt är den sämsta sidan med förmodligen sveriges mest inkompetenta och kunskapsbefriade support). De de var fabrikationsfel på min z3. Skärmen hade lossnat och på så vis kom vatten in i mobilen och den gick sönder. Dem rövhögarna sa att de var mitt eget fel. Som om att en skärmjävel på en mobil lossnar av dagligt användande utan att de ens är en repa på skärmen..

Tror om man har en mobil som är vattentät så ska man inte testa gränserna. Man kan nog vara glad om den fungerar bra när de väl händer att mobilen utsätts för vatten. Om inte är de nice att ha så man enkelt kan göra ren mobilen.

Vi har en Z3 vars skärm också lossnade från mobilen. Vi fick tejpa den för att hålla kvar den innanför ramen. Däremot så lät vi bli att vattentesta den under tiden vi kände till att den var trasig. Skickade in den på service och de bytte ut hela ramen och skärmen på garanti.
Det är som du säger, man ska inte testa dessa elektriska produkter i onödan under vatten utan man får vara glad att man kan använda dem när det regnar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag fattar inte längre vart du vill komma, så jag summerar mig själv och avslutar; telefonen klarar ett test som ger den egenskapen vattentålig, allt frid och fröjd där. Vattenskador täcks inte av garantin för att telefonen inte är vattentät, det är stor skillnad mellan dom två benämningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart är det skillnad på benämningarna, jag har aldrig använt order vattentät.

Det du hävdar är att produkten inte är godkänt att användas under vatten, att det är på egen risk/eget ansvar, vilket inte stämmer. Allt detta med motiveringen att det är en lätt skada att skapa för konsumenten och omöjlig att bevisa för tillverkaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Finns ingen telefontillverkare som ger garanti för vattenskador, varken samsung eller sony.

Så är inte förvånad, fick slåss emot netonet (som för övrigt är den sämsta sidan med förmodligen sveriges mest inkompetenta och kunskapsbefriade support). De de var fabrikationsfel på min z3. Skärmen hade lossnat och på så vis kom vatten in i mobilen och den gick sönder. Dem rövhögarna sa att de var mitt eget fel. Som om att en skärmjävel på en mobil lossnar av dagligt användande utan att de ens är en repa på skärmen..

Tror om man har en mobil som är vattentät så ska man inte testa gränserna. Man kan nog vara glad om den fungerar bra när de väl händer att mobilen utsätts för vatten. Om inte är de nice att ha så man enkelt kan göra ren mobilen.

Råkade ut för liknande och hujeda mig vad mycket fram och tillbaka det var med tele2. Skillnaden för mig var att ramen var sned så det läckte ut ljus och fanns en synlig glipa mellan ramen och displayen = Omöjligt att det då kan vara vattentätt. Jag reklamerade innan jag utsatte den för vatten.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Finns ingen telefontillverkare som ger garanti för vattenskador, varken samsung eller sony.

Så är inte förvånad, fick slåss emot netonet (som för övrigt är den sämsta sidan med förmodligen sveriges mest inkompetenta och kunskapsbefriade support). De de var fabrikationsfel på min z3. Skärmen hade lossnat och på så vis kom vatten in i mobilen och den gick sönder. Dem rövhögarna sa att de var mitt eget fel. Som om att en skärmjävel på en mobil lossnar av dagligt användande utan att de ens är en repa på skärmen..

Tror om man har en mobil som är vattentät så ska man inte testa gränserna. Man kan nog vara glad om den fungerar bra när de väl händer att mobilen utsätts för vatten. Om inte är de nice att ha så man enkelt kan göra ren mobilen.

Sony ger garanti för vattenskador. Min Z2:a dog i poolen, de körde ett trycktest och kom fram till att tätningarna hade släppt. Fick en helt ny enhet, no questions asked.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jo, det låter ju rimligt. Fördelen med de två senaste Samsung lurarna (S6- och s7-familjen) och även iPhone 7 är att det helt saknar luckor. Så i dessa fall kan inte användaren göra något fel, bortsett från att på andra sätt ha skadat telefonen.

Jo sonys rackliga luckor med gummilister är ett problem då folk tror att den är stängd. Samsung är det bara yttre åverkan som är problem men det är lättare att bedöma på en gång.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Har ju inte klämt på Apples nya, men min Sony Z3 har dränkts i hällregn ett par-tre gånger och inte ens blinkat.
Dock så behöver man ju proppa igen micro-USB noga innan man gör såna tester. ^^

Läste att Z4 och uppåt så har man gått ifrån lucka och lyckats göra den vattentät ändå, intressant.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Självklart är det skillnad på benämningarna, jag har aldrig använt order vattentät.

Det du hävdar är att produkten inte är godkänt att användas under vatten, att det är på egen risk/eget ansvar, vilket inte stämmer. Allt detta med motiveringen att det är en lätt skada att skapa för konsumenten och omöjlig att bevisa för tillverkaren...

Jag läste igenom samtliga inlägg jag gjort här, ingenstans har jag sagt det du hävdar, så citera och utveckla för nu har du tappat mig helt. Jag hävdar att telefonen är vattentålig, tack vare sin klassificering och till klassificeringens gräns. Telefonen klarar av vatten enligt klassificeringens specifikationer. Men den inte är tät, så då finns det ett ansvar för ägaren att inte ta telefonen bortom klassificeringens gränser för att undvika skada som garantin inte täcker. Så nej, frihet under ansvar är inget jag har "hittat på", det är uppenbart då det finns tydliga gränser vart friheten tar slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag läste igenom samtliga inlägg jag gjort här, ingenstans har jag sagt det du hävdar, så citera och utveckla för nu har du tappat mig helt. Jag hävdar att telefonen är vattentålig, tack vare sin klassificering och till klassificeringens gräns. Telefonen klarar av vatten enligt klassificeringens specifikationer. Men den inte är tät, så då finns det ett ansvar för ägaren att inte ta telefonen bortom klassificeringens gränser för att undvika skada som garantin inte täcker. Så nej, frihet under ansvar är inget jag har "hittat på", det är uppenbart då det finns tydliga gränser vart friheten tar slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, naturligtvis finns ansvaret att inte ta telefonen bortom klassificeringens gränser. Det är exakt vad jag skrivit i varenda inlägg i den här tråden! Så om vi är överens förstår jag inte varför du startade den här diskussionen...

Det var det här uttalandet som jag tolkar som att din åsikt är att telefonen är vattentålig, men om den nu blir vattenskadad så får du skylla dig själv eftersom det är svårt för tillverkaren att bevisa att du faktiskt bara hanterat telefonen som föreskrivet. Jag har då i alla fall aldrig nämnt att man kan köra telefonen i ett tvättmaskin, det ryms inte inom IP67.

Citat:

Vatten"täthet" för telefoner är en egenskap under ansvar, inte ett godkännande att tvätta enheten i tvättmaskinen, säga "hoppsan den dog" och sen skicka in till ÅF och kräva ny enhet.

Men faktum kvarstår att Apple (och antagligen även andra tillverkare) hävdar att den här telefonen klarar en viss miljö, men de vill inte ta ansvar ifall telefonen i denna miljö går sönder. Det är hyckleri! Vi har ju tur som har reklamationsrätt, annars hade man som konsument varit rökt...

Permalänk
Medlem

Samsungs europagaranti täcker vattenskada så länge enheten är IP-klassad och inte utsatts för yttre åverkan.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av star-affinity:

Vad jag förstått så ska standarden tolkas som att telefonen tål en del vatten och smuts, men om den blir vattenskadad så har den fått för mycket vatten på sig. Rimligt?

Garantin gäller ju inte även om fuktskador inträffar inom specifikationens ramar, vilket jag tycker är orimligt. Isåfall kan man ju påstå att en telefon kan klara i princip vad som helst då du enligt tillverkaren ändå aldrig får tillåtelse att använda dig av egenskapen i fråga.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

Iphone 7 är IP67-klassad i enlighet med IEC-standard 60529. Samsung har IP68-klass på sin S7, stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Iphone 7 är IP67-klassad i enlighet med IEC-standard 60529. Samsung har IP68-klass på sin S7, stor skillnad.

Fast utan garanti, så är det bara snack och eventuella skillnader spelar ingen roll när skiten är trasig pga vatten.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ganska lätt att kolla detta, vare sig med GPS eller barometern i telefonen.

ingen av dem fungerar under vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Garantin gäller ju inte även om fuktskador inträffar inom specifikationens ramar, vilket jag tycker är orimligt. Isåfall kan man ju påstå att en telefon kan klara i princip vad som helst då du enligt tillverkaren ändå aldrig får tillåtelse att använda dig av egenskapen i fråga.

Skrivet av moreempty:

Fast utan garanti, så är det bara snack och eventuella skillnader spelar ingen roll när skiten är trasig pga vatten.

Det är definitivt hyckleri. Men eftersom vi har reklamationsrätt så blir det inte bara snack, eftersom vi kan reklamera varan och få en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Så vad gör då klassificeringen för nytta om man ändå inte får använda enheten enligt standarden?

Skrivet av Granter:

Finns ingen telefontillverkare som ger garanti för vattenskador, varken samsung eller sony.

Så är inte förvånad, fick slåss emot netonet (som för övrigt är den sämsta sidan med förmodligen sveriges mest inkompetenta och kunskapsbefriade support). De de var fabrikationsfel på min z3. Skärmen hade lossnat och på så vis kom vatten in i mobilen och den gick sönder. Dem rövhögarna sa att de var mitt eget fel. Som om att en skärmjävel på en mobil lossnar av dagligt användande utan att de ens är en repa på skärmen..

Tror om man har en mobil som är vattentät så ska man inte testa gränserna. Man kan nog vara glad om den fungerar bra när de väl händer att mobilen utsätts för vatten. Om inte är de nice att ha så man enkelt kan göra ren mobilen.

Skrivet av Rickard11:

Hur är detta en nyhet? Alla företag gör så.

Skrivet av ggustavsson:

Övriga tillverkare har desamma, tex om en ens "vattentäta" Sony mobil blir fuktskadad så täcker inte garantin detta.
Inget konstigt..

Fel!:)

Sony täcker vattenskador sålänge man stängt luckorna ordentligt.

Skrivet av phlopydisk:

Jag fick en ny Sony Z3C efter en vattenskada. Det har man även fått i länder som inte har vår reklamationsrätt, dvs på garantin.

Jag fick en ny z3 igår. Tappade mobilen i kattlådan, tvättade den med tvål och vatten under kran, fukt hade kommit in på nått sätt, fick en helt ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ganska lätt att kolla detta, vare sig med GPS eller barometern i telefonen.

Nope. GPS använder mikrovågor, som vatten absorberar väldigt väl. Skulle tippa på att du tappar signalen på någon decimeters djup.

Permalänk
Medlem

Vissa verkar ha missförstått det hela och tror man ska kunna dyka med telefonen. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vissa verkar ha missförstått det hela och tror man ska kunna dyka med telefonen. xD

Jag har gjort det med Både min Xperia Z1 och Z3 flera gånger från både brygga och hopptorn ute i sjöar under somrarna utan några bekymmer. Kan bli riktigt fräna semester filmer och bilder när man håller den i händerna framför sig när man dyker.

Kan tillägga att min Z1 fortfarande tuffar på och använts dagligen sen den köptes vid release

Sen till er som påstår att Sony inte tar vattenskador på garanti så har ni fel. Så länge luckorna varit stängda och packningarna på luckorna är intakta så godkänner dom.

Lade min första Z3 på badkarskanten när jag skulle duscha. Blev förvånad när den plötsligt dog. Visade sig att limmet till bakstycket hade släppt i hörnet vid kameran så det hade släppts in en hel del vatten ( Gick att klämma på den så det sipprade ut ett flertal droppar ) Kontaktade Sony och fick en ny hemskickad kostnadsfritt samt låda och packsedel för retur av min skadade enhet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Nope. GPS använder mikrovågor, som vatten absorberar väldigt väl. Skulle tippa på att du tappar signalen på någon decimeters djup.

Hm trodde att GPS klarade något längre än så, men känns som Gyro, Barometer samt GPS även Accelerometer borde kunna approximera ganska väl iaf inom deras garanti område.

Havsvatten lär väl påverka men igen känns som att det borde gå iaf till nån meter eller två,

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hade en 2mån gammal rootad Sony m4 aqua, skärmen dog, diverse felsök via adb osv utan resultat, lirkade upp bakskalet(packning/tätningar förstörs iom detta), demonterade hela telefonen, inga synliga vattenskador eller annat bajs, monterade ihop, skickade på garantiservice och herrejävlar 22 komponenter byttes inklusive skärm, i princip bara original bakskal och mb kvar, detta utan tjafs varesig från återförsäljare(TeliaSonera), tillverkare eller auktoriserad verkstad.

Skadans orsak? Vattenskada på ip68 produkt.

Kan varmt rekommendera Sony pga ypperliga garantiavtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Garantin gäller ju inte även om fuktskador inträffar inom specifikationens ramar, vilket jag tycker är orimligt. Isåfall kan man ju påstå att en telefon kan klara i princip vad som helst då du enligt tillverkaren ändå aldrig får tillåtelse att använda dig av egenskapen i fråga.

Aha, är det så så blir det lite märkligt.
Men hur avgör man att fuktskadan inträffat "inom specifikationens ramar" och inte utanför den?

Fast det är klart. Om det är något fel på telefonen och vätskeskadan inträffar "inom ramarna", då vill man ju att det ska gå på garantin.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Finns ingen telefontillverkare som ger garanti för vattenskador, varken samsung eller sony.

Så är inte förvånad, fick slåss emot netonet (som för övrigt är den sämsta sidan med förmodligen sveriges mest inkompetenta och kunskapsbefriade support). De de var fabrikationsfel på min z3. Skärmen hade lossnat och på så vis kom vatten in i mobilen och den gick sönder. Dem rövhögarna sa att de var mitt eget fel. Som om att en skärmjävel på en mobil lossnar av dagligt användande utan att de ens är en repa på skärmen..

Tror om man har en mobil som är vattentät så ska man inte testa gränserna. Man kan nog vara glad om den fungerar bra när de väl händer att mobilen utsätts för vatten. Om inte är de nice att ha så man enkelt kan göra ren mobilen.

Sony har visst garanti mot vattenskador. Klarar den inte ett trycktest så går det på garantin, såvida det inte finns tecken på yttre åverkan förstås.

Skrivet av huttala:

Ja, man blir ju inte förvånad..
Hur är det med vattentäta klockor och garantier? Tänker på vanliga klockor, inte smartklockor.

Är klockan servad av tillverkaren eller auktoriserad personal så gäller garantin under hela garanti perioden. Gäller både quartz och mekaniska klockor. Garantin gäller dock absolut inte om du glömt att skruva in kronan eller inte tryckt in den hela vägen.
Oberoende urmakare kan ge garanti på sitt eget arbete även om tillverkarens garanti har gått ut.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av star-affinity:

Aha, är det så så blir det lite märkligt.
Men hur avgör man att fuktskadan inträffat "inom specifikationens ramar" och inte utanför den?

Fast det är klart. Om det är något fel på telefonen och vätskeskadan inträffar "inom ramarna", då vill man ju att det ska gå på garantin.

Tja jag är inte speciellt påläst exakt hur det löses tekniskt, men då Sony och Samsung verkar ha just detta (enligt flertalet inlägg i tråden) så nog kan även kära Apple.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Tyck det du, men värdelös är den inte. Rätt så fantastiskt att kunna knäppa ett par foton under vattnet, kunna tappa telefonen i en vattenpöl eller kunna tvätta telefonen under vattenkran. Hälsningar Sony Z1.

Oj, du lever livet riskfyllt hör jag. Jag menar - det är ju som att kasta en tärning och hoppas att du får en 6a för annars har du förstört flera tusen kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Oj, du lever livet riskfyllt hör jag. Jag menar - det är ju som att kasta en tärning och hoppas att du får en 6a för annars har du förstört flera tusen kronor?

Ja det måste man vettu. No risk no gain.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻