Geeks Gaming storsatsar och söker hjälp inför höstens spelsläpp

Permalänk
Melding Plague

Geeks Gaming storsatsar och söker hjälp inför höstens spelsläpp

Gemenskapen SpelClockers blir Geeks Gaming, och drar samtidigt igång maskineriet för en rejäl höstsatsning. Till det behövs både glada spelare och vassa administratörer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! Något att se fram emot!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att ni satsar på spelare Men jag tyckte mer om det Svenska namnet : /

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av anon185723:

Trevligt att ni satsar på spelare Men jag tyckte mer om det Svenska namnet : /

Spelclockers var lite för mycket internskämt för att få folk från FZ att känna sig hemma. Sen blir ju Geeks Gaming GG som förkortningen, vilket aldrig är fel

Permalänk
Medlem

Kul, säg till när det är dags för CSGO

Gillar bara instagib när det kommer till UT, blir det något sånt kanske? Typ 2v2 instagib eller så.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dlq84:

Kul, säg till när det är dags för CSGO

Gillar bara instagib när det kommer till UT, blir det något sånt kanske? Typ 2v2 instagib eller så.

Det sitter ofta en grupp och lirar CS, det är bara att komma in och kolla runt. CS dyker säkert också upp som en spelkväll under hösten, vi satsar ju på att göra spelkvällarna igen.

Spelkvällarna dyker upp som egna trådar här - Geeks Gaming subforum.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Trevligt att det går bra. Kan vara ett riktigt lyft för er

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, kul att Spelclockers expanderar och blir större.

Permalänk
Medlem

Kul! Säg till när ni dragit igång en Discord server så kommer jag och polarna in

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Spelclockers var lite för mycket internskämt för att få folk från FZ att känna sig hemma. Sen blir ju Geeks Gaming GG som förkortningen, vilket aldrig är fel

Nej, absolut inte. GG var ju förkortningen på "GangsterGänget" i Pelle Svanslös i Amerika och tuffare än så blir det svårt att bli. Även om jag tror att referensen kanske går vissa över huvudet...

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Aloysius:

Nej, absolut inte. GG var ju förkortningen på "GangsterGänget" i Pelle Svanslös i Amerika och tuffare än så blir det svårt att bli. Även om jag tror att referensen kanske går vissa över huvudet...

hahaha! Attans vi får fixa nytt namn genast! Kanske BB som i Bill o bull?

Permalänk
Medlem

Trevlig satsning som uppskattas.

Permalänk

Riktigt kul att se att ni expanderar detta otroligt roliga projekt! Jag kommer definitivt vara med när det blir dags för BF1 lir i höst

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av danzon:

Trevlig satsning som uppskattas.

Skrivet av Svenn3SaataN:

Riktigt kul att se att ni expanderar detta otroligt roliga projekt! Jag kommer definitivt vara med när det blir dags för BF1 lir i höst

Varmt välkomna! Med mer folk så blir det spelkvällar igen och med Asus ROG ombord så öppnar sig möjligheterna ännu mer!

Fundera gärna på lite roliga spelkvällar i BF1 också, har redan visioner av ökenrace på häst eller turnerspel med sabel!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag tittar in så fort finalen mellan NiP och G2 är slut

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Jag hoppas ni inte kommer att ha FF på till BF1...

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av orka_krull:

Jag hoppas ni inte kommer att ha FF på till BF1...

Vi hoppas på att ha kunna ha flera servers med olika spellägen, får se om de följer vanliga mönstret med normal/classic/hardcore. Det hjälper om vi får fler admins som gillar BF1...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Inga funderingar på att prova Discord? Som klient är det iafall mycket trevligt tycker jag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Triton242:

Inga funderingar på att prova Discord? Som klient är det iafall mycket trevligt tycker jag.

Fördelarna är att TS är mer etablerat idag, fler spelare använder det, utvecklarna integrerar TS bättre i spel, man kan ha en struktur med kanaler på ett annat sätt än Discord.

Dock är Discord på stark frammarsch så det kan mycket väl bli framtiden. Finns många lovande features på deras lista. Vi lämnade Mumble för TS och längre fram så kanske Discord blir aktuellt? Vi kikade på det i somras och ska titta på det längre fram igen. Att lämna en VOIP för en annan kräver att vi vinner stort på att byta, måste tänka på spelarbas och features.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

vilka spel är det ni brukar lira? sugen på att komma in och lira lite med er:)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av mikael1988:

vilka spel är det ni brukar lira? sugen på att komma in och lira lite med er:)

Lite allt möjligt Det körs lite CSGO World of war Ships World of warcraft Mechwarior och många andra spel personligen så kör jag mycket Strategi spel så som Europa Universalis 4 Hearts of iron 4 Crusader Kings 2 en del FPS BF 4 Squad Och då och då mincraft
Brukar spela lite olika Sorce mods då och då.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Sammanfattningsvis: Bra och kul satsning under sämre namn.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att veta när det är spelkvällar på G så får man se om man kan joina.
Nu följer jag twitch kanalen i alla fall. Tummen upp för Geeks Gaming

Permalänk
Entusiast

@Lan +1 för Discord, gillar det starkt. Bra mycket mer användarvänligt, inbjudningslänk så är man igång direkt via browsern eller klient. Bättre community känsla överlag också. Angående features så har mycket hänt sedan ni senast kikade på det, dem jobbar hårt och snabbt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av qaaka:

Skulle vara kul att veta när det är spelkvällar på G så får man se om man kan joina.
Nu följer jag twitch kanalen i alla fall. Tummen upp för Geeks Gaming

Tackar! Vi kommer att lägga upp event både i Geeks Gaming forumet och i SweClockers steamgrupp. Kommer även på vår facebook, vi ska jobba på en bra informationskanal till alla oavsett plattform.

Skrivet av Firkraag:

@Lan +1 för Discord, gillar det starkt. Bra mycket mer användarvänligt, inbjudningslänk så är man igång direkt via browsern eller klient. Bättre community känsla överlag också. Angående features så har mycket hänt sedan ni senast kikade på det, dem jobbar hårt och snabbt.

Som sagt, vi ska kika på det senare i höst (mycket på gång nu med adminträning och uppstart av spelkvällarna igen )men det är väldigt kul att ni engagerar er!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ingen CoD 2 kväll inför BF 1 för att få lite känsla för äldre vapen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Oliver91:

Ingen CoD 2 kväll inför BF 1 för att få lite känsla för äldre vapen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi är alltid öppna för förslag

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Trevligt! Jag hoppar in på TS sen när Battlefield 1 släpps.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Kul att ni kör igång med detta igen! Kommer köra mycket BF1 när det kommer och kan behövas lite nytt folk att lira med då vår bf klan har tunnats ut med åren.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Moderator
Moderator

Unreal Tournament spelkväll - igen!! :)

Ikväll klockan 19 kör vi Unreal Tournament igen, F2P, bara att ta hem och lira!

Skrivet av ghostfenix:

Trevligt! Jag hoppar in på TS sen när Battlefield 1 släpps.

Varför inte hoppa in redan ikväll på lite UT?

Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Kul att ni kör igång med detta igen! Kommer köra mycket BF1 när det kommer och kan behövas lite nytt folk att lira med då vår bf klan har tunnats ut med åren.

Det är tyvärr naturen med de flesta föreningar/klaner att man tappar med tiden, samlas man kring ett spel eller en genre så kan det vara svårt att hålla igång över längre tid. Att skifta till andra spel innebär också att vissa inte vill spela eller känner sig utanför, det är en jobbig process att cykla över. Du har min sympati.

Varmt välkommen in på TS, som du vet så är TS och vårt community öppet för alla utan krav på spelarna (annat än att de sköter sig alltså) och har roligt tillsammans! Folk kommer och går, Geeks Gaming består!!

The puns, the pain! Ouch!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers