. edu rabatt i Sverige?

Permalänk

. edu rabatt i Sverige?

Tjena, började just på gymnasiet och har fått en .edu addres till skolan (@edu.lerum.se). Kan man använda denna till studenterbjudanden för mjukvara såsom pro tools, east west composer cloud ect?
(visste inte vart jag skulle fråga detta, förlåt om det blev fel kategori)

Permalänk
Medlem

Nej, du har inte en .edu-adress. Du har en .se-adress. Studentrabatter/erbjudande är i Sverige inte heller baserat på vilken e-postadress man har

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thoreböj:

Tjena, började just på gymnasiet och har fått en .edu addres till skolan (@edu.lerum.se). Kan man använda denna till studenterbjudanden för mjukvara såsom pro tools, east west composer cloud ect?
(visste inte vart jag skulle fråga detta, förlåt om det blev fel kategori)

Lättast vore väl att fråga någon på skolan om de har dessa licenser =)?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tror att du kan få ett student account på github. Minns att jag drog ned CAD med min skolmail också när jag gick i gymnasiet. Värt att kika om din skola har dreamspark också.

Permalänk
Medlem

Det är fullständigt beroende på vad respektive företag definierar som student.
Pro Tools för att ta ett av dina exempel verkar inte betrakta gymnasiestudenter som studenter såvitt jag kunde se utan kräver högre studier

Permalänk
Medlem

Ledsen men du kan inte få så mycket med det. Det är mer Studentkortet/Mecenat som används inom Sverige. Vet att razer har så ifall det är något av intresse.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.