Permalänk
Medlem

Varför är det skillnad på priserna?

Har idag Bredband2 med 100/10. När jag jämför deras priser på via bredband2.com så är de lägre. Men på fakturan är de högre. Kör via e-faktura. Ska detta verkligen vara såhär? Stämmer det?

Permalänk
Medlem

@Lorault: Nej tror du ska prata med dem

Permalänk
Medlem

Antagligen tyvärr. Höjer de priserna så brukar de säga till. Men inte om de sänker priserna för då brukar de fortsätta ta de gamla, höga priserna tills kunden säger till. "Vi kan ju inte veta att kunden vill ha lägre pris...".
Hände i alla fall mig när jag hade Comhem.
Men ring och prata med dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Har idag Bredband2 med 100/10. När jag jämför deras priser på via bredband2.com så är de lägre. Men på fakturan är de högre. Kör via e-faktura. Ska detta verkligen vara såhär? Stämmer det?

Har du det pris spm gällde när du tecknade ditt avtal? Leverantören kan ha sänkt priset efter att du slöt ditt avtal med dem. Stämmer inte fakturerat pris med avtalat pris bör du kontakta deras kommer kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Det är inte så att dom kör någon kampanj just nu för nya kunder? Brukar de göra, kollar jag priset på mitt abbonemang nu så är det dyrare om jag skulle teckna ett idag än vad jag betalar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Det är inte så att dom kör någon kampanj just nu för nya kunder? Brukar de göra, kollar jag priset på mitt abbonemang nu så är det dyrare om jag skulle teckna ett idag än vad jag betalar idag.

Får väl ringa upp och höra vad säger.. De kör en kampanj för nya kunder men även efter kampanjen får jag ändå betala mer vilket är konstigt.

Tack för svaret alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Får väl ringa upp och höra vad säger.. De kör en kampanj för nya kunder men även efter kampanjen får jag ändå betala mer vilket är konstigt.

Tack för svaret alla!

Nä det är inte konstigt, utan så det brukar vara med internetoperatörer...
Nu menar jag inte att det är bra, för lite fult är det, men som sagt, så här är det ofta.

Det är alltså avtalat pris som gäller, och de har rätt att ge helt andra priser till nya kunder. Och du har ju också rätt att ändra ditt pris om du säger till (efter ev bindningstid, men den brukar väl vara kort nuförtiden)