Släppdatum och pris för Oculus Touch läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För att jag äger en och vet hur horribel head tracking är när kameran inte kan se framsidan av enheten, vilket gör att två sensorer är rejält optimalt, vilket också du kommer få när du köper dessa kontroller så du alltid kan garantera att en kamera ser enheten / kontrollerna och inte döljs av din egen kropp / huvud.

Var jag fick 1,5*1.5 meter är de officiella siffrorna från Oculus självt, bland annat vad de anger när du installerar enheten o.s.v

Tror du ska läsa min kommentar igen, du missade visst frågan "Varifrån får du att du behöver FLER ÄN TVÅ för att utnyttja det vettigt?".

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Tror du ska läsa min kommentar igen, du missade visst frågan "Varifrån får du att du behöver FLER ÄN TVÅ för att utnyttja det vettigt?".

För att en kamera inte kan se dina kontroller ifall din kropp täcker dom, precis DET jag skrev i mitt inlägg.

Sedan har jag aldrig nämnt att du behöver MER en 2, utan att du vill ha TVÅ och inte en, dvs du får en extra med kontrollerna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För att en kamera inte kan se dina kontroller ifall din kropp täcker dom, precis DET jag skrev i mitt inlägg.

Sedan har jag aldrig nämnt att du behöver MER en 2, utan att du vill ha TVÅ och inte en, dvs du får en extra med kontrollerna.

Skrivet av MugiMugi:

Nej utan till stor del sensorerna vilket du får en extra med detta paket, varför det kostar som det gör.

Nu stödjer ju dock Rift roomscale också, men i betydligt mindre omfång (1,5 * 1,5 meter ) till stor del på grund av kabellängd ( går ju dock att lösa med längre kablar, ) Värt att nämna att du behöver fler sensorer om du ska utnyttja det vettigt med Rift men t.ex. här får du en extra.

Går att beställa fler om du kontaktar Oculus men de kostar ~99 euro styck.

Tolkade ditt "Värt att nämna att du behöver fler sensorer om du ska utnyttja det vettigt med Rift" som att du vill att man ska ha mer än de som följer med. Eftersom du skrev att man kunde kontakta Oculus för att köpa extra.

Förstår dock inte varför du fortsätter svara på en fråga jag aldrig ställt (har aldrig ifrågasatt varför man behöver 2, däremot fler än två (men måste missuppfattat dig som jag förklarar ovan)).

The magic of forums!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....