5.1 dac till vardagsrummet

Permalänk
Medlem

5.1 dac till vardagsrummet

Jag funderar på om det finns nån roligare ljud-lösning hemma än en vanlig reciever.
Tänkte då att ett försteg och separat slutsteg kanske skulle kunna vara något tills jag såg prislapparna på dessa prylar.
Då kom jag på att det borde finnas någon form av 5.1 dac, vilket jag också hittade på nätet.
Sen måste man såklart hitta nåt slutsteg också, men det dyker ju upp en hel del begagnat lite här och var för rimliga summor.

Hittade denna:
https://www.aliexpress.com/item/AC220V-Fever-HIFI-decoder-AC-...

Jag vet, det är en kinapryl, men verkar vara svalt intresse på den svenska marknaden för dessa.
Vad säger ni som kan, är detta en vettig produkt som skulle kunna fungera som ett billigt försteg och som skulle duga till att spela upp filmljud?

Om det finns liknande produkter i sverige, tipsa gärna!
Är det någon som har en liknande setup hemma eller är det reciever som gäller?

Anledningen till allt detta är att jag vill få bort min fula reciever som ändå känns väldigt överflödig med funktioner som jag aldrig använder.
Det enda som visas hemma är film via htpc och projektor.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpire:

Jag funderar på om det finns nån roligare ljud-lösning hemma än en vanlig reciever.
Tänkte då att ett försteg och separat slutsteg kanske skulle kunna vara något tills jag såg prislapparna på dessa prylar.
Då kom jag på att det borde finnas någon form av 5.1 dac, vilket jag också hittade på nätet.
Sen måste man såklart hitta nåt slutsteg också, men det dyker ju upp en hel del begagnat lite här och var för rimliga summor.

Hittade denna:
https://www.aliexpress.com/item/AC220V-Fever-HIFI-decoder-AC-...

Jag vet, det är en kinapryl, men verkar vara svalt intresse på den svenska marknaden för dessa.
Vad säger ni som kan, är detta en vettig produkt som skulle kunna fungera som ett billigt försteg och som skulle duga till att spela upp filmljud?

Om det finns liknande produkter i sverige, tipsa gärna!
Är det någon som har en liknande setup hemma eller är det reciever som gäller?

Anledningen till allt detta är att jag vill få bort min fula reciever som ändå känns väldigt överflödig med funktioner som jag aldrig använder.
Det enda som visas hemma är film via htpc och projektor.

Köp en liten, halvsnygg receiver då t.ex. Marantz NR-serie.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Om du bara ska ha datorn som signalkälla varför använder du inte bara nått av de bättre ljudkortet i stället för ett separat försteg ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.