SweClockers pubträff i Umeå på e-sportbaren Connect

Permalänk
Medlem

SweClockers pubträff i Umeå på e-sportbaren Connect

Hej!
Jag tycker det skulle kunna vara lite intressant att träffa andra Sweclockare och tänkte kolla om det finns andra som har intresse av detta.
Min tanke är att man kanske skulle kunna träffas på E-sportbaren Connect i Umeå då det känns som ett ganska passande tema med denna målgrupp, dock så är deras lokal ganska liten så om vi blir allt för många så kanske man får flytta den till Bishops eller liknande.

Datum bestämt! Det blir den 17 september klockan 19:00.

Jag har inte bestämt något datum men tänkte så att om det visas intresse här i tråden så kan jag skapa en omröstning. Där vi gemensamt beslutar om ett datum. Min tanke är att man kanske sitter ner käkar lite och allmänt surrar med varandra men detta är väl inget som är hugget i sten heller.

Så frågan är "Finns det något intresse för en Sweclockers träff i Umeå?"

//Litenskit

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Synd att Umeå ligger så långt från mig, annars hade det varit trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Vore högintressant, men bor utanför Karlstad..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Absolut. Jag är ursprungligen från Umeå och åker väl upp en gång varannan eller var tredje månad. Dock åker jag upp nu i helgen så det kan nog bli först till jul jag åker upp igen

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Ja det hade varit intressant! Bor i inlandet men kan ju göra en helg av det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Jag är intresserad om det blir någon helg nu under september, sen åker jag iväg ett par månader. Bor i Umeå, men jag har inte varit på Connect än. En kompis vill kanske med också även om han nog inte har Sweclockers. Hans chef har varit med och startat upp stället.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Synd att Umeå ligger så långt från mig, annars hade det varit trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av YamahaDGX630:

Vore högintressant, men bor utanför Karlstad..

Finns väldigt bra kommunikationer till och från Umeå, både tåg och flyg

Skrivet av Peking:

Absolut. Jag är ursprungligen från Umeå och åker väl upp en gång varannan eller var tredje månad. Dock åker jag upp nu i helgen så det kan nog bli först till jul jag åker upp igen

Jag tror det blir svårt att dra ihop till i helgen...

Skrivet av skippy_pewpew:

Ja det hade varit intressant! Bor i inlandet men kan ju göra en helg av det!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som en jättebra ide att göra det till en helg. Finns mycket att i Umeå förutom att träffa sweclockare. Hoppas de ovan dig gör samma sak

Skrivet av kaptenperre:

Jag är intresserad om det blir någon helg nu under september, sen åker jag iväg ett par månader. Bor i Umeå, men jag har inte varit på Connect än. En kompis vill kanske med också även om han nog inte har Sweclockers. Hans chef har varit med och startat upp stället.

Under september borde väl kunna vara möjligt. Kan ju inte vänta för länge.

Kul förövrigt att tråden bara exploderade helt plötsligt:-)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag tror det blir svårt att dra ihop till i helgen...

Det förstår jag, därav skrev jag att det nog tyvärr blir några månader till nästa sväng. Blir det av nu under september får jag hoppas att det blir någon fler gång framöver. Sen har jag ändå hela den här helgen inplanerad den här gången, så det hade ändå inte gått för mig

Tyckte jag läste om Connect för ett tag sedan. Var ligger det?

*edit*
Nevermind. Googlade och fick upp att det är på Rådhusesplanaden 17C

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Hör om någon kan göra en snygg bild så kanske sweclockers kan lägga upp den i nyhetsflödet på förstasidan.

Sätt ett datum och se hur många som kommer.

Gissar att de flesta som skulle kunna vara intresserade missar denna tråd?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hör om någon kan göra en snygg bild så kanske sweclockers kan lägga upp den i nyhetsflödet på förstasidan.

Sätt ett datum och se hur många som kommer.

Gissar att de flesta som skulle kunna vara intresserade missar denna tråd?

Alltså detta hade ju varit en fantastisk ide, har ni intresserade i tråden något önskemål om datum?
Vi är ju inte så många så känns som att än så länge borde vi kunna komma överens.
När datum sedan är spikat kan vi ju be redaktionen publicera någon artikel.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Alltså detta hade ju varit en fantastisk ide, har ni intresserade i tråden något önskemål om datum?
Vi är ju inte så många så känns som att än så länge borde vi kunna komma överens.
När datum sedan är spikat kan vi ju be redaktionen publicera någon artikel.

16/9 och 17/9 passar bra för mig. Det kan även kanske gå 24/9 eller 30/9.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

@skippy_pewpew: Vad tror du om i helg? Kaptenperre kunde iaf i helgen och jag kan oxå. Ska vi dra ihop detta till i helg så är det snabba ryck nu med att få ut en blänkare i nyhetsflödet.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Kul !! frågan är när? och vart?

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RexIce:

Kul !! frågan är när? och vart?

Planen är att träffas på Connect, men skulle vi bli typ 30 personer tror jag vi får träffas någon annanstans då deras lokal är rätt liten. När är inte spikat men funderar lite på i helgen, när skulle passa dig?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hej har inte möjlighet i helgen. Ska mura upp skorsten till mitt nya hus. Så jag kan elda i vinter! Inte lätt för mig att komma loss med husbygge och tvillingar på 3. Behöver lite framförhållning för att kunna planera in!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

23 eller 24 skulle passa mig.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk

Skulle vara intressant, men som husägare och en stundande vinter så är det en del att göra. Men kan nog komma med kort varsel beroende på väder och andra faktorer.
Skulle vara nice att träffas.

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Medlem
Skrivet av RexIce:

23 eller 24 skulle passa mig.

Okay noterat.

Skrivet av skippy_pewpew:

Hej har inte möjlighet i helgen. Ska mura upp skorsten till mitt nya hus. Så jag kan elda i vinter! Inte lätt för mig att komma loss med husbygge och tvillingar på 3. Behöver lite framförhållning för att kunna planera in!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av unrealpat:

Skulle vara intressant, men som husägare och en stundande vinter så är det en del att göra. Men kan nog komma med kort varsel beroende på väder och andra faktorer.
Skulle vara nice att träffas.

Är nästa helg dvs 23-24 tillräckligt långt borta för er eller behöver ni än mer framförhållning?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Jag tycker vi kör nu till helgen då vi redan är 3 som kan där och om detta läggs ut med bild och tydlig text kommer säkert några till att haka på. Då går det att planera in en till träff senare om någon månad med bra framförhållning så att det går att boka in i schemat för fler då

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

@kaptenperre:
Ja absolut detta är ett alternativ! Har du nå photoshop skills och kan göra någon bild eller så? Jag är nämligen helt oduglig på det.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

@kaptenperre:
Ja absolut detta är ett alternativ! Har du nå photoshop skills och kan göra någon bild eller så? Jag är nämligen helt oduglig på det.

Yes, fixar idag!

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

@kaptenperre: Ska vi ta fredag eller lördag? Och vilken tid?
Kring 18 tiden känns rätt lämpligt för mig oavsett dag. Känns som det borde vara lämplig information att ha i bilden.

EDIT: Men är givetvis öppen för förslag.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

@kaptenperre: Ska vi ta fredag eller lördag? Och vilken tid?
Kring 18 tiden känns rätt lämpligt för mig oavsett dag. Känns som det borde vara lämplig information att ha i bilden.

EDIT: Men är givetvis öppen för förslag.

Jag tänkte lite senare, men för min del går det bra redan kl 18 egentligen. Lördag passar bäst för mig, samt att då blir det lite mer tid också för andra att planera in så kanske någon fler kan dyka upp.

Jag har mejlat till Connect för att fråga om det är okej att använda deras logga och bilder från hemsidan. Jag har inte allt för bra koll på vilka regler som gäller kring det, så tänkte att det är bäst att fråga. Annars tar jag någon annan bild bara.

Bild i samma storlek som de på Sweclockers framsida. Det är lätt att ändra på något, t.ex. texten. Jag gjorde en enkel bild nu bara.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

@kaptenperre: Det där ser jättebra ut enligt mig lördag kl 19 funkar minst lika bra som något annat för mig. Vi kör på det. Så för alla intresserade i tråden nu är det spikat.

Pubkvällen blir på lördag 17/9-16 kl 19.00

För er som inte har möjlighet med denna korta varsel så ska jag försöka ordna en längre fram.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Det blir jättebra! Fixar du här på Sweclockers och kollar om det går att få visa den på framsidan? Eller annars att du kanske skapar en ny tråd med info direkt vid start, eller hur det går att ordna på bästa sätt. Jag antar att det är okej att använda övre delen av bilden (från Connects hemsida) men har inte fått svar än.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Låter skoj. Får se senare i veckan om det ser ut som om man kan dyka upp :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Det blir jättebra! Fixar du här på Sweclockers och kollar om det går att få visa den på framsidan? Eller annars att du kanske skapar en ny tråd med info direkt vid start, eller hur det går att ordna på bästa sätt. Jag antar att det är okej att använda övre delen av bilden (från Connects hemsida) men har inte fått svar än.

Absolut fixar när jag kommer hem!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Fått bekräftat nu av Connect att det är okej att använda deras logga och bilder från hemsidan, så det går bra att använda bilden jag skapat utan problem

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Jag har nu skrivit till redaktionen får hoppas att de nappar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt initiativ! Jag vet inte om jag kan lova något inför helgen, men helt klart något som jag är intresserad av att vara med på framöver ifall det blir fler gånger.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."