Permalänk
Medlem

Remix bollen???

Hej jag har en fråga!!
För det första vet jag inte var jag ska sätta denna tråd!
Jag undrar hur man synkar den där bollen i mitten av typ varje remix! https://www.youtube.com/watch?v=YRsd0R9XySs
Eller hur man får den att röra sig! För jag vill börja remixa osv.

Permalänk

Men det är väl bara någon slags visuell effekt kopplad till ljudet?
Den har väl ingenting med remixen i sig att göra?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Men det är väl bara någon slags visuell effekt kopplad till ljudet?
Den har väl ingenting med remixen i sig att göra?

Okej vet du hur man får den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Lennoz: Nej, tyvärr inte.

Men, vad är det du vill göra? Du säger att du vill göra remixer, men det har ju med musiken att göra, inte en visualisering av den.

Vill du så att säga lägga upp musik och ge den en liknande effekt som den på youtube?

Någon annan kanske kan hjälpa dig med det, men sök runt lite på t.ex. music visualizer, visualization, visualize osv..

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte heller frågan.
Det bör ju va ett ljudredigeringsprogram du ska ha om du ska göra en remix.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Bollen har egentligen inget med Remixa å göra, då jag misstänker att det är Remixar av låtar som du vill göra. Som redan sagts så är bollen endast en visuell effekt i video och skapas med ett videoredigeringsprogram.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Bollen har egentligen inget med Remixa å göra, då jag misstänker att det är Remixar av låtar som du vill göra. Som redan sagts så är bollen endast en visuell effekt i video och skapas med ett videoredigeringsprogram.

Okej jag ska söka runt lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det kallas spectrum visualizer. De flesta videospelare har en sån funktion för att göra musiken mindre tråkig. T.ex VLC player har en billig variant av den. Öppna en musikfil med VLC. Gå till audio -> visualizer -> Spectrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Det kallas spectrum visualizer. De flesta videospelare har en sån funktion för att göra musiken mindre tråkig. T.ex VLC player har en billig variant av den. Öppna en musikfil med VLC. Gå till audio -> visualizer -> Spectrum.

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle tippa på att du behöver Adobe After Effects samt kopiera Trap Nation pluginen, eller hitta någon liknande audio visualizer/spectrum analyzer.