Rädda Androidplatta med sprucken skärm.

Permalänk
Medlem

Rädda Androidplatta med sprucken skärm.

Hej! Har en Denver Android-platta som fick skärmen sprucken.

Låg bara i ryggsäcken tillsammans med paraply så verkar ganska känslig.

Har sett att man kan köpa separata skärmar.

Nu verkar dock inte touch fungera så frågan är om det hjälper med en ny skärm.

Eller rättare sagt vad som ingår i de skärmar jag sett, om det bara är glaset.

Någon som har erfarenhet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Vive la liberté!

Se om digitizern och LCDn är ihoplimmade eller inte. Är de det så blir det att byta båda som en enhet. Är de inte så går det att byta separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Se om digitizern och LCDn är ihoplimmade eller inte. Är de det så blir det att byta båda som en enhet. Är de inte så går det att byta separat.

Ok, tack! Kan du ge lite mer info.

Hur ser digitizern ut?

Är det digitizern som ger touch?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Digitizern är det som ger touch ja.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta en ersättningskärm till just min modell Denver TAQ 10122.

Kan det fungera med någon annan?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsp777:

Kan inte hitta en ersättningskärm till just min modell Denver TAQ 10122.

Kan det fungera med någon annan?

http://www.ebay.com/itm/Farbe-Schwarz-Touchscreen-Digitizer-D...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Inte helt vad du är ute efter, men tänker bara kasta in:
Min telefon sprack och touchen slutade svara helt. Jag bestämde mig för att köpa ny men ville dubbelkolla lite data och göra lite ingrepp för att flytta authenticators.

Lösning var väldigt enkel: https://www.inet.se/produkt/8906302/usb-kabel-a-ho-till-micro... + valfri datormus.
Dök upp en helt vanlig muspekare på mobilskärmen, sen var det bara fixa.
Som sagt, ingen permanent lösning, men om man har problemet och bara vill komma åt / flytta ut data så.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Inte helt vad du är ute efter, men tänker bara kasta in:
Min telefon sprack och touchen slutade svara helt. Jag bestämde mig för att köpa ny men ville dubbelkolla lite data och göra lite ingrepp för att flytta authenticators.

Lösning var väldigt enkel: https://www.inet.se/produkt/8906302/usb-kabel-a-ho-till-micro... + valfri datormus.
Dök upp en helt vanlig muspekare på mobilskärmen, sen var det bara fixa.
Som sagt, ingen permanent lösning, men om man har problemet och bara vill komma åt / flytta ut data så.

Intressant.

Så du kopplade telefonen till datorn och kunde sedan använda musen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Intressant.

Så du kopplade telefonen till datorn och kunde sedan använda musen?

Nej, man kopplar musen till telefonen/plattan. Men det fungerar bara om du fortfarande ser något på skärmen. Vissa lyckas paja den så hårt att den är helt svart. Då blir det svårt!

Annars borde det bara vara att koppla in plattan/telefonen i datorn och föra över filer som vanligt men man kanske inte kommer åt allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Nej, man kopplar musen till telefonen/plattan. Men det fungerar bara om du fortfarande ser något på skärmen. Vissa lyckas paja den så hårt att den är helt svart. Då blir det svårt!

Annars borde det bara vara att koppla in plattan/telefonen i datorn och föra över filer som vanligt men man kanske inte kommer åt allt.

Aha, ok.

Är väl inte direkt aktuellt för mig för jag har inga särskilda filer på plattan men intressant ändå att det går.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Exakt, det gör en helt vanlig usb port så man kan koppla in en datormus.
Det är som sagt bara om du behöver komma åt någon/några filer på plattan för att migrera, inte en permanent lösning.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat ersättningskärm och öppnat plattan. Frågan är nu om jag måste avlägsna batteri, moderkort m.m. eller helt enkelt ta loss skärmen?

Börjar kännas som att jag tog mig vatten över huvudet...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Denna video är inte just för din platta, men när det gäller att byta skärm / glas så behöver man oftast demontera i princip allt.

https://www.youtube.com/watch?v=ljUJGGFr2oU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Denna video är inte just för din platta, men när det gäller att byta skärm / glas så behöver man oftast demontera i princip allt.

https://www.youtube.com/watch?v=ljUJGGFr2oU

Jo, försöker se liknande videor men ändå svårt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10