Dualshock 4 USB Wireless PC adapter - installationsstrul

Permalänk

Dualshock 4 USB Wireless PC adapter - installationsstrul

Precis hämtat ut nya officiella dongeln Sony har släppt (fick min från Inet idag, släpps helt imorgon enligt deras hemsida) men nyfikenheten att testa den gick snabbt över till hopplöshetskänsla. När jag pluggar den i USB-ingången på min stationära så installeras drivrutiner som vanligt och den börjar blinka, men synkningen med min ps4-kontroll fungerar givetvis ej. Inget nytt ska fungera smärtfritt..

Jag märkte då att i enhetshanteraren att den är installerad som både headset och microphone och den dyker upp bland mina ljudenheter. Antar att här ligger problemet? Har testat att fabriksåterställa kontrollen, avinstallera och ominstallera adaptern i enhetshanteraren samt testat alla USB-ingångar. Installerar alltid som ljudenhet. Synktestar kontrollen både genom att trycka på Ps4-knappen som vanligt samt hålla in den och share-knappen. Ingen lycka. Gött!

Förslag? Tack!

Permalänk
Skrivet av welllpapp:

Precis hämtat ut nya officiella dongeln Sony har släppt (fick min från Inet idag, släpps helt imorgon enligt deras hemsida) men nyfikenheten att testa den gick snabbt över till hopplöshetskänsla. När jag pluggar den i USB-ingången på min stationära så installeras drivrutiner som vanligt och den börjar blinka, men synkningen med min ps4-kontroll fungerar givetvis ej. Inget nytt ska fungera smärtfritt..

Jag märkte då att i enhetshanteraren att den är installerad som både headset och microphone och den dyker upp bland mina ljudenheter. Antar att här ligger problemet? Har testat att fabriksåterställa kontrollen, avinstallera och ominstallera adaptern i enhetshanteraren samt testat alla USB-ingångar. Installerar alltid som ljudenhet. Synktestar kontrollen både genom att trycka på Ps4-knappen som vanligt samt hålla in den och share-knappen. Ingen lycka. Gött!

Förslag? Tack!

Det är ju ett ljudkort i handkontrollen. Har du gjort rätt när du försökte para dem?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det är ju ett ljudkort i handkontrollen. Har du gjort rätt när du försökte para dem?

Ok. Ja alltså, vilka fler sätt finns det? Som sagt, håller in vanliga Ps4knappen samt testar den + shareknappen i ett par sekunder. Kontrollen blinkar bara, söker. För övrigt så har inte dongeln någon synkknapp likt 360-dongeln.

Permalänk

Gå in på windows bluetooth inställningar och medans ps4 kontrollen blinkar så kopplar du den till datorn.

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Gå in på windows bluetooth inställningar och medans ps4 kontrollen blinkar så kopplar du den till datorn.

Har ju dock inte bluetooth då det är en stationär. Har ju kört med en vanlig bluetooth adapter och sen kört med olika tredjepartsprogram för att dualshocken ska fungera som kontroll. Adaptern dyker bara upp som enhet på windows 10. Dongeln ska ju agera bluetoothadapter men bluetooth verkar inte fungera.

Permalänk
Medlem

Någon som använder sig av Sonys officiella blåtandsdongle?

Jag har kört tex The Division med dualshock, när kabeln sitter i får jag rätt knapp ikoner i spelet, men kopplar jag via blåtand (inte sonys officiella) så får jag Xbox ikonerna... det fungerar men är lite störande speciellt i nya spel innan knapparna satt sig i ryggmärgen.

Nyfiken på handkontrollen känns igen som en dualshock i spel om man kör sonys officiella, skulle i så fall kanske vara värt 250kr.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att..
Oavsett om jag kör med kabel eller med an gammal avant blåtandsdongle så fungerar det att använda DS4 i The Division (Uplay).
Men beroende på vilken version av DS4 så får jag olika resultat.
Den äldre DS4 får jag rätt knapp overlay, men DS4 som kom med PS4 Pro ger Xbox knapp overlay.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG