Samsung stryper laddning av Galaxy Note 7 via mjukvaruuppdatering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2010

Fortfarande bättre än Iphone som inte har nån batteritid ifrån början ^^

EVGA GTX 980TI 6GB fullcover / i7- 6500K OC 4.6Ghz/ Asus z170 Pro motherboard / G.skill Ripjaws 3000Mhz 16GB /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Fractal Design Define R5 White Windowed /M.2 Samsung 950pro /EKWB Watercooling 2x120mm radiator för GPU&CPU / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Returtony:

...förutom att den exploderar i din sons knä då... annars en jättejättebra telefon.

iMac 27" (Early 2019), MacBook Pro 15" (Late 2018) och Lenovo X1 Carbon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Vaun:

Du förstår att detta är en temporär lösning för att förhindra skador fram tills enheten blivit utbytt va?

Tror inte han var jätte seriös med sin kommentar, självklart är hela denna historia en katastrof. Jag är bara rädd att den där molotov cocktail till mobil kan överantända när som, som i sin tur sätter folk i fara. Ett misstag är ett misstag, men ärligt, testar ens Samsung sina telefoner? Man undrar ju....

Mobo: ASUS Z97-AR
CPU: Intel i7 4790K
GPU: MSI GTX 980 Ti GAMING
Minne: 8GB Corsair Dominator CL8
Chassi: Fractal Design R4 PSU: Corsair RM1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Returtony:

...känns iofs strategiskt rätt med facit i hand...

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Exxovion:

En praktisk funktion är att man klart och tydligt ser om någon ringer när mobilen ligger med skärmen nedåt.

På vilket sätt skulle kurvningen på skärmkanterna göra den användbara ytan mindre?

Ta ett A4-papper. Vik ned cirka 1 cm på långsidorna. Pappret är fortfarande lika stort, så den användbara ytan är lika stort, men tittar du rakt framifrån så blir ytan lite mindre och således även mindre användbar sett framifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av darkshippo:

Ta ett A4-papper. Vik ned cirka 1 cm på långsidorna. Pappret är fortfarande lika stort, så den användbara ytan är lika stort, men tittar du rakt framifrån så blir ytan lite mindre och således även mindre användbar sett framifrån.

Dock är skärmen större än S7 (sett framifrån), för den har ju kanter runt skärmen. Så du får i praktiken par MM skärm till.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av darkshippo:

Den användbara och synliga ytan är lika stor i det här fallet. Har en S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Känns aningen drastiskt med så pass få drabbade enheter. Å andra sidan tyder det väl på att Samsung är medvetna om hur stort felet verkligen är. Lite som när Apple skickade ut gratis bumpers till iPhone 4 för designmissen med antennen.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || RTX 2080 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2004

Haha! Samsung måste agera för det är för många korkade människor i samhället som inte förstår bättre. Precis som Seinfeld nämner ang "Hjälmtvång"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007

Det ska väl inte strypas på laddningen när de nya betterierna är ute? Isf är det rätt illa
Jag tolkat det som att dom stryper på de enheter som är i riskzonen, och till och med stänga ner enheter efter ett tag som inte har bytt batteri. Så att dom ska få en ok stämpel på sin telefon när det gäller flygplan osv.

Silverstone Fortress 2 2600k @ 4.5 780 SLI Asrock z68 extreme4 gen3 8 gb mem Corsair 1200W Gold SSD 256 gb Monitor Audio Silver RX1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av maxkill:

Det ska väl inte strypas på laddningen när de nya betterierna är ute? Isf är det rätt illa
Jag tolkat det som att dom stryper på de enheter som är i riskzonen, och till och med stänga ner enheter efter ett tag som inte har bytt batteri. Så att dom ska få en ok stämpel på sin telefon när det gäller flygplan osv.

Bör gälla dom gamla, inte nya note.

Men batteri problem händer fler än samsung (dessa batterier mobiler använder idag är känsliga och får batteriet en kraftig stöt kan det gå illa).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av superegg:

Kommer ändå att fortsätta köpa mobiler från Samsung även om dom hade ett litet bug jag är en trogen kund.

Det är ju bra att Samsung tar sitt ansvar och löser detta på bästa sätt synd bara att det tar så lång tid, bara dom löser det innan äpplet kommer ut.

Skrivet av robbankentor:

undrar om man någonsin får flyga med en så här i handen, kommer dom som är fixade få en egen märkning?

Skrivet av heinekenbeer:

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

macOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10: Surface Pro [8/512GB], Surface Go [8/128GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite [64GB], Misc: Apple Watch 4 LTE
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av martinot:

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Låter som ett skämt men vad gör man inte för säkerheten.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666