Var blev Samsung Tab S3 av? Eller var det bara påhitt?

Permalänk
Medlem

Var blev Samsung Tab S3 av? Eller var det bara påhitt?

Hej,

Köpte hem en Samsung Tab S2 för att byta ut min IPad Air och gillade helt klart plattan. Efter lite sökning på nätet så stod det på flertalet sidor att Samsung skulle släppa en en Tab S3 under IFA trotts att de nyss givet ut en ny modell av Tab S2!? Jag lämnade tillbaka plattan i väntan på S3 men ingen S3 släpptes men flera artiklar på nätet menar ändå på att den släpps inom någon månad? Hur ska man veta vad som är sant? Ska man hålla ut några månader till? Det kan ju bli 1/2 år om inte annat, eller ska man bara köpa Tab S2 och hoppas på att S3 inte släpps imorgon?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Neon:

Hej,

Köpte hem en Samsung Tab S2 för att byta ut min IPad Air och gillade helt klart plattan. Efter lite sökning på nätet så stod det på flertalet sidor att Samsung skulle släppa en en Tab S3 under IFA trotts att de nyss givet ut en ny modell av Tab S2!? Jag lämnade tillbaka plattan i väntan på S3 men ingen S3 släpptes men flera artiklar på nätet menar ändå på att den släpps inom någon månad? Hur ska man veta vad som är sant? Ska man hålla ut några månader till? Det kan ju bli 1/2 år om inte annat, eller ska man bara köpa Tab S2 och hoppas på att S3 inte släpps imorgon?

Jag är också på gång att införskaffa en ny surfplatta och var intresserad hur Tab S3 kommer prestera. Samsung har bekräftat att den ska släppas i september (om det stämmer) men har ej gett exakt datum för det.

*edit* Tab S3 skulle ju kunna vara Samsungs S2 refresh? kanske?

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

@AI_Charles: Jag har också sett en hel del artiklar som menar på att den skulle släppas under September månad och då egentligen under IFA. Men tyvärr verkar det bara vara rykten, det finns inget officiellt uttalande från Samsung om att det ens finns en S3:a på gång. Man har dock släppt info om en annan platta som folk först trodde var S3:an men det visade sig vara en budget model.

Anledningen till att folk tror att det ska komma en S3:a är för att Samsung tidigare släppt ny version av plattan runt September månad.

Min gissning är att den uppdateringen de gjorde på S2(till 813) är också det som gäller för 2016. Släpps det någon S3:a så görs det troligen under nästa år. Ser annars inte varför man gjorde en 2016 version av S2:an.

Men det är som sagt min egna gissning, de kan såklart släppa en S3:a precis när som helst men idag finns det inte vad jag vet någon officiell information om det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

så 813 är den senaste? har kikat på plattor för att köpa nåt senare i höst/vinter men blir ju galen.. finns ju 4st Tab S2 med 9.7" och 32gb minne
SM-T810
SM-T813
SM-T815
SM-T819
lite jobbigt att veta vad man ska ha när man precis börjar titta på det

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

så 813 är den senaste? har kikat på plattor för att köpa nåt senare i höst/vinter men blir ju galen.. finns ju 4st Tab S2 med 9.7" och 32gb minne
SM-T810
SM-T813
SM-T815
SM-T819
lite jobbigt att veta vad man ska ha när man precis börjar titta på det

813 är 2016 års edition av S2 Wifi versionen, 815 och 819 verkar vara med 4G/LTE. 810 är 2015 års modell.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Neon: jo jag kom också fram till det till slut, men dom borde jobba lite med namnen så man enklare kan se vad det är för generation/funktion

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...