Ubuntu tas bort från sökresultat – inkräktar på Transformers upphovsrätt

Permalänk
Medlem

Världens lagar är sjuka. Vilka är det som skapat dom? De med makt och pengar så att de med makt och pengar får ännu mer makt och pengar. Nej, in i tortyr fängelse med hela bunten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Alla säger att man ska byta till duckduckgo, hur bra är det änns? om jag söker på något kommer det upp porr sidor förre wikipedia?

Detta är mycket intressant. För mig blockerar den de flesta porrsidor automatiskt, och jag måste aktivt säga åt den att inte blockera sökresultat för att få se dem.

Permalänk
Medlem

Deep web is the shit.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag tippar på att M$ flinar åt detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det här visar varför det inte är rättsäkert att bara lita på vad rättighetshavare påstår. Principen att man är oskydlig tills motsatsen är bevisad måste gälla.

Sen finns det säkert en och annan som resonerar så att google är ett privat företag som får göra som de vill på en fri marknad och gillar man inte vad de gör så kan man välja en annan sökmotor, men då är man på så låg nivå så det man behöver i så fall är att dra ut huvudet ur röven så att man får luft att tänka.

Förstår att du refererar till vad jag skrivit, men nej, jag tycker inte Google gjorde rätt då som du sa, man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Detta är en helt och hållet annorlunda situation än vad det var när vi skrev sist.

Permalänk
Avstängd

ubuntu teamet får passa på att stämma google och paramont så dom kan dra in lite extra pengar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Verkar inte vara någon här som förstår att Transformers kör Ubuntu. Tror ni verkligen Optimus Prime skulle acceptera att bli påtvingad uppdateringar i Windows 10? Man kan ju inte startas om mitt under en vild fight med Decepticons!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Dags att gå tillbaka till tiden då majoriteten var trälar och bara de feta valarna fick leva gott och göra vad de vill...

#digitalfeudalism är framtiden!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Förstår att du refererar till vad jag skrivit, men nej, jag tycker inte Google gjorde rätt då som du sa, man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Detta är en helt och hållet annorlunda situation än vad det var när vi skrev sist.

Det var inte dig jag refererade till. Det var mer den allmäna stämningen och mångas kommentarer om att "det är bara byta företag om man inte gillar deras tjänster".

Grundproblemet med hela "fri marknad"-grejen är att sådant här får förekomma. Det finns ju liksom inget utrymme i en fri marknad för att någon myndighet ska få gå in och tala om för en sökmotor vad de får och inte får indexera, för då är den "statligt styrd", och det är mest det tankesättet jag är less på. Folk utgår liksom ifrån att staten är separerad från folket och att statens syfte är att lägga sig i för att jävlas, och jag ser det inte alls så.

Håller med om att det är en annan situation dock, men du har helt rätt i att mitt inlägg i den här tråden färgats av tongångarna i den andra tråden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Intressant att ingen tar upp hur det var en mirror av Ubuntu 12.04.2 i386 på ExtraTorrents som togs ner. Innehållet är alltså från februari 2013, långt innan filmen släpptes i juni 2014.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Det finns två typer av folk.
De som "googlar" och de som "duck:ar"

Själv börjar jag närma mig denna slogan, mantra mer å mer när jag ska söka.
It's duck it or fuck it

För övrigt är "Bing:a" en skröna.

Nu äntligen förstår jag vad autocorrect menar när den skriver "ducking".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Det finns två typer av folk.
De som "googlar" och de som "duck:ar"

Själv börjar jag närma mig denna slogan, mantra mer å mer när jag ska söka.
It's duck it or fuck it

För övrigt är "Bing:a" en skröna.

Jag har Bingat några gånger. Jag fick ett jättebra sökresultat. En gång fick jag två.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Sann katt- och råttalek, upphovsmakarna går hårt på Google och användarna går till duck duck *tar fram popcornen*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det var inte dig jag refererade till. Det var mer den allmäna stämningen och mångas kommentarer om att "det är bara byta företag om man inte gillar deras tjänster".

Grundproblemet med hela "fri marknad"-grejen är att sådant här får förekomma. Det finns ju liksom inget utrymme i en fri marknad för att någon myndighet ska få gå in och tala om för en sökmotor vad de får och inte får indexera, för då är den "statligt styrd", och det är mest det tankesättet jag är less på. Folk utgår liksom ifrån att staten är separerad från folket och att statens syfte är att lägga sig i för att jävlas, och jag ser det inte alls så.

Håller med om att det är en annan situation dock, men du har helt rätt i att mitt inlägg i den här tråden färgats av tongångarna i den andra tråden.

Det har inte att göra med att folk tror att staten lägger sig i för att jävlas, utan för att man anser det är fel att man skall ha en stat som säger till alla vad dom får och inte får göra (undantag saker som dom bl.a faktiskt existerar för att se till inte händer, så som "riktiga" brott osv). Mycket som jag tycker är svinigt att företag gör men i fall som detta ska det vara deras val. Precis som jag tycker en dels åsikter är sviniga eller att dom beter sig ohyfsat, men det är deras val också. Tycker dock just detta är uppblåst, så stor grej är det inte egentligen. Finns mycket större problem som har att göra med att Google böjer sig fram när en upphovsrättsinnehavare kliver in. Livnär du dig på Youtube och har en "liten" kanal med kanske knappt 100k följare så kan det vara riktigt farligt om några videor blir stämplade av upphovsrättsinnehavarna, dom behöver ju inte bevisa det heller. Vips så kanske du inte får tillräckligt med pengar för att betala räkningar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jag har Bingat några gånger. Jag fick ett jättebra sökresultat. En gång fick jag två.

Jag söker det blir enklare på något sätt, ni vet - den som söker han finner!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Startpage är ett alternativ till Duckduckgo.

https://www.startpage.com/eng/protect-privacy.html?&hmb=1

Själv märker jag av bättre sökträffar än med Duckduck.

Startpage använder sig av Google. Det är lite som en proxy som skyddar dig från att hamna i Googles sökbubbla och råka ut för riktad reklam. Men i övrigt så är det exakt samma motor, så det som försvinner ifrån Google borde då även försvinna ifrån Startpage.

Självklart tycker jag att Startpage är bättre att använda än Google direkt, men DuckDuckGo är det enda riktiga alternativet om man vill dumpa Google.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att DuckDuckGo fortsätter utvecklas då senast jag gav det ett seriöst försök så fick jag definitivt inte ens nära lika bra resultat som med Google, men fördelen är ju såklart om saker som denna artikel visar på blir större problem så slipper man det på Duck.