Windows 10 tillbaka efter trasig ssd

Permalänk
Medlem

Windows 10 tillbaka efter trasig ssd

När jag köpte min dator för x antal år sedan, då köpte jag windows 7 - nu för nått (1 år?) år sen fick jag erbjudande om att uppgradera till Windows 10! Men sen igår kväll så crashade min ssd med operativsystemet på :/ och jag har ju windows 7 skivan.. så jag kommer inte få tillbaka windows 10 gratis? Finns det något sett tro?

Permalänk
Medlem

du tankar ner installations mediet från Microsoft o använder din win7 nyckel som i deras register skall vara uppgraderad till w10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauge:

du tankar ner installations mediet från Microsoft o använder din win7 nyckel som i deras register skall vara uppgraderad till w10

Man ska inte ens behöva ange någon nyckel (väl?)

Permalänk
Medlem

ladda ner från win från ms, å installera som vanligt. Du behöver inte ens skriva in cd nyckeln då ditt moderkort är din cdnyckel, så det e bara att hoppa över när den vill att du ska skriva in winnyckeln. Sen när du är i win så kommer den aktivera sig själv inom några timmar.

Hur enkelt som helst.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

ladda ner från win från ms, å installera som vanligt. Du behöver inte ens skriva in cd nyckeln då ditt moderkort är din cdnyckel, så det e bara att hoppa över när den vill att du ska skriva in winnyckeln. Sen när du är i win så kommer den aktivera sig själv inom några timmar.

Hur enkelt som helst.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Oj okej tack alla! Testar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har varit med om att den inte aktiverat sig bara genom config på moderkort som inte sparar nykeln men då lägger man in den i efterhand

Permalänk
Medlem

Jag bytte moderkort och lyckades utan problem aktivera det igen. Nyckeln är inte längre bunden till hårdvaran utan till ditt Microsoft konto.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Jag bytte moderkort och lyckades utan problem aktivera det igen. Nyckeln är inte längre bunden till hårdvaran utan till ditt Microsoft konto.

Mm märkte det oxå, bytte till ett nytt skylake sys idag å allt jag behövde göra var att logga in med mitt konto igen.
Så simpelt, iof e det 3e gången jag har gjort ett sådant win/sys flytt men innan var det med två win10 aktiverade moderkort.
Älskar simpelheten med win 10iaf

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@DST:
hmm knepigt kan inte ändra/editera min eget inlägg..

Ang att win går efter användarens ms kontot verkar inte stämma för mig iaf, ser att win säger att jag ska aktivera i högra hörnet.
Aja, va la för bra för att vara sant då, får la bli att köpa en ny nyckel.. baaaaaaaah.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@DST

Begränsningar av möjligheten att redigera inlägg http://www.sweclockers.com/forum/trad/1399644-begransningar-a...

Kontrollerade du att gamla Windows 10 installation licensen var kopplad till Microsoft kontot? http://www.windowscentral.com/how-re-activate-windows-10-afte...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Hmm, gör som de säger å jag brukar logga in på datorn med mitt mskonto men står att jag ska försöka senare.

Sen när man läser så nämner de att man kanske har aktiverat det för många gånger eller så har det aldrig aktiverats eller att det finns flera administratörer på datorn. aja. får pilla med det senare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx