Logitech förvärvar Saitek

Permalänk
Melding Plague

Logitech förvärvar Saitek

Logitech utökar sitt utbud av tillbehör för spelare och köper upp kringutrustningsmakaren Saitek. Affären är värd 110 miljoner kronor och innefattar alla Saiteks produkter samt varumärket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter, det släpps inte jätte mycket nytt på den marknaden och en uppdatering av "oculus simulator riggen" är ju alltid trevligt!

Permalänk
Medlem

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.

Har fortfarande ett gammalt saitek eclipse II som fungerar perfekt liggandes någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.

Haha vill väl mena det, jag hade en av deras joysticks och jag ville ju knappast skriva en hyllningssång till den om jag säger så.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Haha vill väl mena det, jag hade en av deras joysticks och jag ville ju knappast skriva en hyllningssång till den om jag säger så.

/Lifooz

Aa menade det. Har köpt 5 stycken x55 som var trasiga på olika sätt. Och har ett par roderpedaler av dom som kanske inte är det bästa....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.


Har en an deras R.A.T möss där knapparna glappar.

Permalänk
Medlem

Off topic:
Vad hände med Logi?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

I ren företagsväg så är 110 miljoner väldigt lite. Måste ha gått riktigt illa för dem på sistone.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.

Alltså... tror inte jag skulle vilja benämna Logitech "som kvalité", men det kanske var rent av uselt från Saiteks sida, det vet jag inte. Men jag tror inte någon Logitech produkt jag har köpt de senaste 5 åren har hållit vidare bra, både möss, hörlurar och tangentbord har bråkat på ett eller annat sätt (vissa mjukvara, vissa hårdvara).

Tom billigt 150krs skräp verkar hålla bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Alltså... tror inte jag skulle vilja benämna Logitech "som kvalité", men det kanske var rent av uselt från Saiteks sida, det vet jag inte. Men jag tror inte någon Logitech produkt jag har köpt de senaste 5 åren har hållit vidare bra, både möss, hörlurar och tangentbord har bråkat på ett eller annat sätt (vissa mjukvara, vissa hårdvara).

Tom billigt 150krs skräp verkar hålla bättre...

Men om man jämför madcatz mot logitech så tror jag dock att logitech vinner. Saitek gick ju ner i kvalité efter uppköpet av madcatz. Man kan te.x se skillnad i kvalité mellan x52 innan uppköpet och efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:


Har en an deras R.A.T möss där knapparna glappar.

Det är väl Mad Catz som står för R.A.T-serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men om man jämför madcatz mot logitech så tror jag dock att logitech vinner. Saitek gick ju ner i kvalité efter uppköpet av madcatz. Man kan te.x se skillnad i kvalité mellan x52 innan uppköpet och efter.

Det tror inte jag, jag har både tangentbord och mus från Mad Catz, bägge har hålltider länge och är byggda i bra kvalitet med bra och hållbara materialval. De är lite dyra men det är det värt för att slippa stressen som uppstår när det helt plötsligt brakar samman.
Jag gick igenom tonvis av Logitech-prylar innan och inte en enda fick uppleva sin 2-års dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men om man jämför madcatz mot logitech så tror jag dock att logitech vinner. Saitek gick ju ner i kvalité efter uppköpet av madcatz. Man kan te.x se skillnad i kvalité mellan x52 innan uppköpet och efter.

Som jag sa, jag kan inte svara på den biten, och visst, då kanske kvalitén går upp lite. Men i mina ögon är Logitech överprisat skräp, så jag vet inte om det är lite "pest eller kolera" på det hela.

Fanns en tid för länge sedan då Logitech faktiskt var bra, och de flesta produkter fungerade i många år... så är det dock inte idag, iaf inte på prisvärda produkter, och de dyra är ofta dyrare än betydligt bättre från konkurrenterna.
Det är min erfarenhet och åsikt iaf.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag inte haft något problem varken med de mös, det headset eller den joystick jag har köpt från Logitech. G35 var egentligen det enda som gav upp (ena högtalaren) efter att den for ned i golvet för 40:e gången.

Så det här med att deras produkter saknar kvalitet köper jag inte.

Ser fram emot vad denna sattsning kommer att leda till.

Permalänk
Medlem

Hoppas de fortsätter producera flygsim-tillbehör, speciellt deras flight yoke, reglage och pedaler, vilka verkar ha utgått ur sortimentet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som jag sa, jag kan inte svara på den biten, och visst, då kanske kvalitén går upp lite. Men i mina ögon är Logitech överprisat skräp, så jag vet inte om det är lite "pest eller kolera" på det hela.

Fanns en tid för länge sedan då Logitech faktiskt var bra, och de flesta produkter fungerade i många år... så är det dock inte idag, iaf inte på prisvärda produkter, och de dyra är ofta dyrare än betydligt bättre från konkurrenterna.
Det är min erfarenhet och åsikt iaf.

Okej. Själv har jag inte haft så lång erfarenhet med Logitech. Dock så köpte jag en g502 av dom för någon månad sen. Och jag är mycket nöjd med kvalitén i den! Och ja den var väldigt dyr. Men tycker att all "gaming" utrustning är väldigt överpris.

Permalänk
Medlem

Saitek, tvi fan. Låt inte deras design ha inflytande på Logitechs prylar. Satan vad jag är less på den undermåliga kvalitén på Saitek-produkter, så som deras joysticks.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Är det där Logitech's logotyp numera, vad tusan?
Vad hände med den förra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Kändes som att något sådant var på gång med Saitek. Hoppas Logitech kan rädda deras kvalite och rykte.

Undra hur det blir med CIG's HOTAS för Star Citizen då?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Är det där Logitech's logotyp numera, vad tusan?
Vad hände med den förra?

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär ett år sedan.
Finns giiivetvis en nyhet från sweclockers om detta ;).

http://www.sweclockers.com/nyhet/20798-logitech-sjosatter-nya...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men om man jämför madcatz mot logitech så tror jag dock att logitech vinner. Saitek gick ju ner i kvalité efter uppköpet av madcatz. Man kan te.x se skillnad i kvalité mellan x52 innan uppköpet och efter.

Exakt!

Sitter själv med en X52 och har i flera år väntat på att köpa något nytt. Men allt som Saitek släppt sen 52:an har haft enorma kvalitétsbrister. Även den sprillans nya X56 som ska vara en förbättrad version av X55.
Jaja får hoppas Logitech kan få till något bra för oss piloter.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt. Dom kommer säkert lägga ner alla nischade produkter för simulatorer och bara kränga P12-gamer möss med RGB-lysdioder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kul kanske bli lite kvalité nu i Saiteks produkter.

Sitter på ett set med X52 PRO hemma. Finns inget liknande från Logitech så långt ögat kan nå. Så jag hoppas verkligen att dom fortsätter hålla SAITEK's nivå på kvalitet.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Exakt!

Sitter själv med en X52 och har i flera år väntat på att köpa något nytt. Men allt som Saitek släppt sen 52:an har haft enorma kvalitétsbrister. Även den sprillans nya X56 som ska vara en förbättrad version av X55.
Jaja får hoppas Logitech kan få till något bra för oss piloter.
http://www.saitek.com/uk/imgs/product/x56/gallery/Pro-Flight-X-56-Rhino-for-PC-02.jpg

Med tanke på vad Logitech gjort för joysticks förut ser det inte positivt ut..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Med tanke på vad Logitech gjort för joysticks förut ser det inte positivt ut..

haha! För visso men tänkte att Logitechs kvalitétssäkrande avdelning kanske kan titta på vad MadCatz-gänget gör för produkter. Bästa av 2 världar

Permalänk

Logitech lägger 110 miljoner kronor på en sådan här affär, men de lägger inte en krona på att få stöd för deras rattar på PS4. Kan ju inte kosta mycket kronor att göra en deal med Sony? :/

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Med tanke på vad Logitech gjort för joysticks förut ser det inte positivt ut..

haha! För visso men tänkte att Logitechs kvalitétssäkrande avdelning kanske kan titta på vad MadCatz-gänget gör för produkter. Bästa av 2 världar

Bara att hoppas!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med ett logitech slim eller motsvarande tangentbord. Förmodligen inköpt någon gång 2002. Har aldrig haft loss tangenterna för grundligare rengöring... O=

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Med tanke på vad Logitech gjort för joysticks förut ser det inte positivt ut..

De kanske köper Saitek lite just därför. Logitech har varit starka på möss, tangentbord och rattar. Nu kan de bli starka på dyrare joysticks också. Största problemet Saitek har är kvaliten. CH och Thrustmaster har stabilare produkter känns det som. Finns ett par andra, lite mindre tillverkare också, som t.ex. ryska VKB.