Oculus Rift uppdateras – får achievements och integrering med Facebook

Permalänk
Medlem

Bara jag som är mer upprörd över att dom lägger till achivments än att de halv-kopplar den till FB?
Achivments är rena giftet för mig...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Förr eller senare blir det garanterat en kampanj där man får någon slags fördel i ett spel genom att ha det kopplat till Facebook.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag har fått uppfattningen att HTC Vive blivit mer populär och ansedd som en bättre polerad produkt. Eller glider åsikterna isär väldigt mycket och jag har bara fått höra ena sidan?

Du är spot-on skulle jag säga.
Det är i alla fall den åsikten jag har ang vr marknaden för tillfället. Dock komnner jag invänta åtminstone gen 2, möjligen 3:e generationens vr produkter, dels så dom hunnit gå ner i pris och tekniken mognat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Bara jag som är mer upprörd över att dom lägger till achivments än att de halv-kopplar den till FB?
Achivments är rena giftet för mig...

Kanske inte mer upprörd, men ja, helt klart upprörd över achievements. Eller ja, åtminstone om jag hade ägt en Rift. Nu kan jag inte låta bli att hånskratta.

Fattar verkligen inte denna besatthet av achievements. Jag tyckte det var roligt när det introducerades i WoW, och har samlat på mig dem flitigt sedan dess, men på senare år blir jag bara upprörd. Folk kan tydligen inte göra någonting längre utan att behöva bli belönade med låtsasutmärkelser? Spela spelen för att de är underhållande, inte för att du vill ha en meningslös bekräftan på att du nu har lyft på varenda sten i galaxen. Än värre är det när det förekommer utanför spel. Till och med Webhallen har achievements nu, vad fan liksom...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

har aldrig fattat achievements grejjen? tjänar företag pengar på det på något sätt? eller är det utfyllnad i dåliga eller medelmåttiga spel?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vad var det ja sa...
Lär dyka upp andra produkter dock som inte tjänar pengar på att sälja ut din personliga integritet, hoppas jag!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag har fått uppfattningen att HTC Vive blivit mer populär och ansedd som en bättre polerad produkt. Eller glider åsikterna isär väldigt mycket och jag har bara fått höra ena sidan?

Mer flexibel och mer populär bland insatta gaming entusiaster, men vet inte om jag skulle definiera den som bättre polerad produkt. Riften är ett rätt smidigt paket rent användarmässigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mer flexibel och mer populär bland insatta gaming entusiaster, men vet inte om jag skulle definiera den som bättre polerad produkt. Riften är ett rätt smidigt paket rent användarmässigt.

Tycker de är rätt lika till så pass stor del att man borde köpa den som sitter bäst på ens egna huvud. När det kommer till kontrollerna så har Vive haft en fördel länge, men den suddas ut nu när Touch kommer. Så det är verkligen hugget som stucket.

Lika mkt som folk skriker nu över facebook skrek folk i början när steam kom och man var tvungen att logga in där för att spela sina spel. Intressant hur folk ändrar sig över tid. Nu är ju dock inte fb något krav, och kommer "nog" aldrig att bli heller.

Själv så ser jag bara det som positivt att VR sprider sig till många olika plattformar och tillämpningsområden. Tycker det är rätt konstigt att folk ser det som negativt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Bra balanserat inlägg

Jepp, lite roligt att ingen reflekterar hur Viven är låst till Valves egna spelplattform Steam.
(Kommer det nånsin tex släppas spel med stöd för Riften på Origin eller Uplay?)

Gud förbjude att Riften faktiskt skulle bli låst till ett Facebook-konto. Då blir det faktiskt bojkott. Om inte för den enkla anledningen att jag inte har något och inte planerar skaffa något.

Skrivet av Fade:

Tycker de är rätt lika till så pass stor del att man borde köpa den som sitter bäst på ens egna huvud. När det kommer till kontrollerna så har Vive haft en fördel länge, men den suddas ut nu när Touch kommer. Så det är verkligen hugget som stucket.

Lika mkt som folk skriker nu över facebook skrek folk i början när steam kom och man var tvungen att logga in där för att spela sina spel. Intressant hur folk ändrar sig över tid. Nu är ju dock inte fb något krav, och kommer "nog" aldrig att bli heller.

Själv så ser jag bara det som positivt att VR sprider sig till många olika plattformar och tillämpningsområden. Tycker det är rätt konstigt att folk ser det som negativt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

JAA! Det är ju detta jag väntat på! Nu äntligen är det värt att köpa Rift!!

...

Permalänk
Medlem

Antar att många inte sett denna:
https://www.youtube.com/watch?v=SqspyrTkR9w
Lite corny, men de flesta VR-entusiaster visste att detta skulle komma.
Varför denna panik och "Vad var det jag sa?". Vänta och se... Och döm sedan.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Det är väl solklart att de kommer integrera FB fullt i det, FB är ju deras huvudplattform och tids nog så kommer det kräva FB (eller på något sätt kräva nåt som FB driftar) och vara djupt integrerat i allt. Precis som alla andra gör med sina plattformar i program och tjänster de köper upp.... som t.ex Microsoft och Skype, Google och Youtube osv osv. Full integration. Och då jag får djupa och blodiga blåsor i ögonen av Facebook och allt det berör så är jag glad att jag valde Vive. Visst, Valve integrerar sitt i Vive också men det är på intet sätt så påträngande och in-your-eye-with-a-burning-needle-irriterande som Facebook gör med allt de berör... speciellt när Facebook i sig är totalt ointressant för mig. Steam osv har i alla fall ett värde och funktion med Vive som distributionsplattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

/facepalm

Hahaa! Facebook... Facepalm... jag fattar.

Ja, Vive ser ju ut att gå som vinnare ur VR striden som det ser ut nu iaf. Playstation VR ser också ballt ut.
Men Facebook är det tusan bojkott på från min sida.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Här får ni en guide till hur man länkar sitt Steam-konto till Facebook så att man kan se vilka Facebook-vänner som har gjort samma sak...

http://store.steampowered.com/news/5644/?l=swedish

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Ja det här hade jag väntat mig sedan köpet blev officiellt.

Håll er långt, långt borta från Oculus.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ja det här hade jag väntat mig sedan köpet blev officiellt.

Håll er långt, långt borta från Oculus.

Jag förstår inte. Varför är detta ett problem? Det är inget krav. Du kan, om du vill, knyta ihop ditt Oculus-konto med ditt Facebook-konto och på sätt hitta dina Facebook-vänner som gjort samma sak.
Man kan göra EXAKT samma sak i Steam, men då är det ingen som får panik.

Jag är verkligen ingen fanboy åt något håll, men folk verkar bli väldigt upprörda över detta.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Tror ni missade den största nyheten, att det nu officiellt finns ett chaperone liknande system som kallas Guardian vilket nu torde göra det klart även för den mest ihärdiga Vive fanatiker att Oculus stödjer room scale.

https://uploadvr.com/oculus-guardian-boundary-system/
https://developer3.oculus.com/documentation/pcsdk/latest/conc...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Betvå:

Jag förstår inte. Varför är detta ett problem? Det är inget krav ännu.

Det kommer snart ska du se.

"For starters, should you log in to Facebook via the Oculus Rift's PC app, your username will change to your real name"

"Additionally, according to the update text, once you attach Facebook credentials to an Oculus account, the services will automatically add friends from Facebook to Oculus."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lrkss:

Tror ni missade den största nyheten, att det nu officiellt finns ett chaperone liknande system som kallas Guardian vilket nu torde göra det klart även för den mest ihärdiga Vive fanatiker att Oculus stödjer room scale.

https://uploadvr.com/oculus-guardian-boundary-system/
https://developer3.oculus.com/documentation/pcsdk/latest/conc...

Är det verkligen så många som trott att det aldrig skulle stödja roomscale? Visst ett fåtal har varit så extrema men för majoriteten har det handlat om att det inte finns ännu. Snart passerat ett halvår utan roomscale för Rifen. Mycket riktigt så har inte konsumenter kunnat spela i roomscale och kan fortfarande inte det. Men när Touch kommer ut så är det officiellt och fungerar förhoppningsvis galant.

Då har de flesta iofs redan lekt av sig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Det kommer snart ska du se.

"For starters, should you log in to Facebook via the Oculus Rift's PC app, your username will change to your real name"

"Additionally, according to the update text, once you attach Facebook credentials to an Oculus account, the services will automatically add friends from Facebook to Oculus."

Nja, riktigt så är det inte. Läs här.
http://www.extremetech.com/gaming/235785-new-oculus-update-ad...
Palmer Lucky dementerade i kommentarerna längst ner och artikeln uppdaterades.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B