Fler tredjepersonsspel?

Permalänk
Medlem

Fler tredjepersonsspel?

Är det någon som har koll på spel som skulle platsa om jag gillar
Kane & Lynch
Sleeping dogs
GTA V
Max Payne
Tomb Raider
Ryse: Son of Rome
Mafia

Jag har varit inne lite på Just Cause men aldrig riktigt klickat med gameplay jag sett. Spel i klass med Far Cry tar jag också gärna emot tips om även om det är förstaperson. Vill alltså ha någorlunda verkliga spel och inte massa monster och liknande. Nya eller gamla spel spelar ingen större roll så länge dom lirar med Windows 10.

Mvh

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Uncharted!

Permalänk
Medlem

Mass Effect?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Watch Dogs
Saints Row (3:an gillar jag bäst)
Bioshock (kanske?)
Just Cause 2 (inte testat 3:an än, men ska tydligen vara helt ok)

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

3P Action
Typ alla Assassins Creed?
Middle Earth: Shadows of Mordor
Spec Ops: The Line

3P men lite anorlunda
State of Decay
Alan Wake

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det någon som har koll på spel som skulle platsa om jag gillar

Mafia 3 kommer ut snart, ett par veckor.

Annars så har du:
The Saboteur,
Scarface, the world is yours,
Godfather 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det någon som har koll på spel som skulle platsa om jag gillar
Kane & Lynch
Sleeping dogs
GTA V
Max Payne
Tomb Raider
Ryse: Son of Rome
Mafia

Jag har varit inne lite på Just Cause men aldrig riktigt klickat med gameplay jag sett. Spel i klass med Far Cry tar jag också gärna emot tips om även om det är förstaperson. Vill alltså ha någorlunda verkliga spel och inte massa monster och liknande. Nya eller gamla spel spelar ingen större roll så länge dom lirar med Windows 10.

Mvh

Om du sitter på PS4 så är Last of Us något du missat. Bästa spel jag någonsin kört, och jag har varit med ett tag.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det någon som har koll på spel som skulle platsa om jag gillar
Kane & Lynch
Sleeping dogs
GTA V
Max Payne
Tomb Raider
Ryse: Son of Rome
Mafia

Jag har varit inne lite på Just Cause men aldrig riktigt klickat med gameplay jag sett. Spel i klass med Far Cry tar jag också gärna emot tips om även om det är förstaperson. Vill alltså ha någorlunda verkliga spel och inte massa monster och liknande. Nya eller gamla spel spelar ingen större roll så länge dom lirar med Windows 10.

Mvh

Just cause 3 och 2 är ganska jämlika i mitt tycke, däremot så blir 2an väldigt tråkig efter att man kört ut karriären.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

The Division

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Saints Row 3 & 4 är riktigt roligt, har inte testat 1 & 2 så kan inte kommentera om dem. Beskrivs bäst som aktionkomedi.
Spec Ops: The Line är ett sjukt bra spel. Mekaniskt är det mediokert men berättelsen är klockren. Kolla absolut inte upp saker om storyn då den är fylld med enorma spoilers. Du ska gå in blind om vad spelet handlar om.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Uncharted och Last of Us kan jag tyvärr inte spela eftersom jag inte har konsol.

De som kommit upp här som jag spelat är
Watch Dogs (testspelat lite bara, har inte spelet)
Spec Ops: The Line
Alan Wake
Scarface
Godfather 1-2

Det blev Shadow of Mordor och har spelat 3-4 timmar. Går mest runt och köttar orcher men börjar bli lite långtråkigt att trycka mus 1/mus 2 hela tiden så ska gå inför storyn lite mer nu.

Har ni fler tips är det bara att ösa på!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hidden and dangerous 2 är ett spel jag kör igenom lite då och då. Går köra både första person och tredje. Gammalt men jag gillar det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Metal gear solid. (om du gillar spel med massa filmsekvenser)
Fallout 3,NV,4(finns dock mutantmonster)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Witcher 3? Är ju lite monster i det

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har ni fler tips är det bara att ösa på!

Är väl lite svårare när du inte vill ha spel med monster, vilket för mig betyder även typ zombies.

Verkar som du gillar typ öppen värld sandbox spel som GTA.

- Deadrising 3 (Zombies)
- Dying light (Zombies, inte 3rd person)
- Prototype 1 & 2 (Zombies men även militär)
- Mad Max (samma utvecklare som Just Cause 2)

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hidden and dangerous 2 är ett spel jag kör igenom lite då och då. Går köra både första person och tredje. Gammalt men jag gillar det.

Ettan är bra med. Finns gratis Hidden & Dangerous gratis