Seasonic Prime Titanium 650 W

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Jag bara undrar, det här med nätagg har liksom inte varit så viktigt för mig innan. (Ain't paying shit) Men nu kollar man ju lite sånt såklart Allt vad det gäller konsumtion...

Hur länge har såna här effektiva nätagg funnit? Menar såklart i industrier?
Eller har det inte varit värt det? Jag menar 97-98 % under load är helt sjukt! Inga förluster knappt!

Är viktigt, om du bryr dig om att nätagget inte ska förstöra datorn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Dark Power Pro 11 serien är i och för sig alldeles utmärkta nätaggregat, men de är inte riktigt i den här klassen.

Utan att veta exakt skulle jag tro att att dom placerar sig mittemellan Corsairs RMx och EVGA's Supernova serie. Dvs strax under detta då. För samma pris som denna modell kostar får man deras 850w, får se vad det blir sen efter nyår/tidig vår när Zen kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Vad är bra verkningsgrad enligt dig? Redan vid 10% (65w) belastning så ligger verkningsgraden på 90% vilket är högre än de flesta nätaggs sweet-spot, vilket även lär vara bland det högsta (om inte det högsta) som går att hitta på ett atx-agg vid så låg effekt. Sen må det iof hända att detta nätagget inte är för dig, men lär väl knappast ha med verkningsgraden att göra.

Jag vill ha ett 150-250 W nätagg, med 95% verkningsgrad.

Sen är det här nätagget för dyrt.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Utan att veta exakt skulle jag tro att att dom placerar sig mittemellan Corsairs RMx och EVGA's Supernova serie. Dvs strax under detta då. För samma pris som denna modell kostar får man deras 850w, får se vad det blir sen efter nyår/tidig vår när Zen kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker be quiet är överskattat, får betala bra med premium för få deras bättre agg (lägre serier har dom snålat in en del och har hög prislapp).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem

Verkar vara en prisvärd nätdel utan en massa tramsiga designdetaljer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker be quiet är överskattat, får betala bra med premium för få deras bättre agg (lägre serier har dom snålat in en del och har hög prislapp).

Möjligen. Kört med enbart deras agg i mina 2 senaste system och är nöjd. Men nu lockar det verkligen att kliva upp på stegen så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

vet ju att seasonic presterar då jag har ett passivt själv.
Men ändå imponerande att vid max belastning så omvandlas bara knappt 50W till värme.
Sätt då in den i en rigg som drar runt 200W maximalt så är värmealstringen verkligen liten.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Vilken porr! Skulle jag vara tvungen att byta ut min nätdel skulle denna ligga högst på listan lätt! Nu är jag nöjd med mitt AX-agg och tvivlar inte på att kvalitén når upp till denna (även tillverkat av seasonic) men det mäter ju långt ifrån dessa värden. Smarrigt!

Edit: Vill tillägga att 750 wattaren i samma serie fick en perfekt 10:a hos JohnnyGuru. Och får dom en 10:a där så är det bra grejor!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

10% tycker jag börjar bli lite väl högt att börja testa vid.

Varför testar man inte vid 1% och 5% också?

Visst, det är inte många watt det handlar om men jag tycker ändå det är intressant och så många timmar om dagen min dator står idle så.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zetruz:

Ser ut att vara sjukt bra grejer. Kan någon förklara fördelarna med ett högkvalitativt nätaggregat? Förutom livslängden på enheten och lägre temperatur? Vad är bra med låga rippelvärden?

Lågt rippel innebär för de på denna site troligen också att nätdelen kommer att ge mer repeterbara och pålitliga egenskaper vid överklockning, om spänningen ripplar så är det svårare att hitta den exakta gränsen för vad komponenterna tål, när man sitter och labbar med spänningsinställningar är det inte bra om nätdelen i sig inte är "klippstabil" man filtrerar och reglerar i flera steg och kvaliten på varje steg påverkar slutresultatet eftersom varje efterföljande steg får bättre förutsättningar.

Skrivet av Swedishg33k95:

Jag bara undrar, det här med nätagg har liksom inte varit så viktigt för mig innan. (Ain't paying shit) Men nu kollar man ju lite sånt såklart Allt vad det gäller konsumtion...

Hur länge har såna här effektiva nätagg funnit? Menar såklart i industrier?
Eller har det inte varit värt det? Jag menar 97-98 % under load är helt sjukt! Inga förluster knappt!

ABB tillverkar stora ups er som har minst 99,5% verkningsgrad, visserligen inte en vanlig "nätdel" men ändå besläktat så det finns nog lite mer att krama ut tekniskt sett men kostnaden blir väl för hög, en stor ups i MW klassen är mer intressant att jaga verkningsgrad på för då handlar det om nån sparad krona i timmen i energikostnad för 0,1% skillnad i verkningsgraden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nämen tjena, alltså nog för att Seasonic har hög kompetens när det gäller att konstruera nätagg, har ett M12 som levt i tre olika datorbyggen, och köpt in en bunta S12 till kund som också levererat.
Men väldigt många bra Gold-certade nätagg finns ju idag för runt 1000-1100:-, så dubbla priset blir svårmotiverat för mig i alla fall.

Men hatten av för en välgjord produkt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Vill ha Hade utan tvekan köpt det här om det låg kring 1000 kr och var kring 300-400w men lite för dyrt.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av RVX:

Skule vara kul att se hur denna står sig mot Be Quiet! Dark Power Pro 11 serien, dvs dom högre effektklasserna då. Kört med Be Quiet! i mina 2 senaste riggar, dark power för main riggen och straight power för htpc'n. Är utomordentligt nöjd med båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi recenserade Be Quiets Dark Power Pro 11 850 W förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Hade helt missat, facepalm. Men då får det garanterat bli ett sånt här när Zen väl kommer då Dark Power modellen knappt sjunkit något i pris.
Tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Usch äckligt dyrt! bara för det bär namnet Seasonic! verkligen inte värt det priset!

Du får gärna visa på ett annat nätagg som har samma energieffektivitet till ett lägre pris...

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur folk reagerar på priset när det är det billigaste Titanium-certifierade aggregatet på marknaden (åtminstone enligt Prisjakt.) Lite som att klaga på att en Lamborghini är dyr för att det går att köpa en Volvo billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Förstår inte riktigt hur folk reagerar på priset när det är det billigaste Titanium-certifierade aggregatet på marknaden (åtminstone enligt Prisjakt.) Lite som att klaga på att en Lamborghini är dyr för att det går att köpa en Volvo billigare.

Det är just nu det enda <=650W nätagget just nu, så det är inte så konstigt att det är billigast

Jämför 850W titanium aggen. Seasonic är 400kr dyrare än EVGA. Jättebra agg, och jag köper att priserna överlag är höga nu när titanium är så nytt, men prissättningen på dem här i Sverige är inte klockren!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Zilanto: NCase är rätt så trångbott. Sen så är ju hela poängen med SFX-L att få in en större och tystare fläkt, så skulle det vara passivt tycker jag SFX är rätt väg att gå. Och sen få de gärna göra kablar som är böjbara, till skillnad från Corsairs SF600...

Permalänk
Avstängd

Är utan tvivel ett jävligt bra agg men kan man få ett bra agg för halva priset och ett som gör jobbet för 1/4 av priset så är det ända svårt att motivera varför man skulle köpa ett sånt även om det är bäst

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Förstår inte riktigt hur folk reagerar på priset när det är det billigaste Titanium-certifierade aggregatet på marknaden (åtminstone enligt Prisjakt.) Lite som att klaga på att en Lamborghini är dyr för att det går att köpa en Volvo billigare.

Börjar bli trött på alla värdelösa biljämförelser. Du kan köpa en volvo v70 d2 som drar 0.54l/mil med 2 års garanti för 300k. Du kan köpa en volvo v70 d2 som drar 0.52l/mil med 3års garanti för 600k. DET har folk svårt att tycka är prisvärt.

Att jämföra lyxbilar mot andra bilar med helt andra egenskaper är puckat. Detta nätagg gör exakt samma som ett EVGA g2 men med lite högre verkningsgrad och eventuellt med längre livslängd.

Är det en imponerande produkt? Absolut. Finns det en marknad för det? Absolut. Är det en skrytprodukt? Absolut

Så att folk är snåla för att dom inte tycker det är värt att pissa bort pengar för den högsta verkningsgraden/nya tekniken är lite mjeh. Vill man ha detta agget så vill man ha det, men det finns inget ekonomiskt försvarbart i det beslutet mer än för att man vill och kan

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Mäkta imponerad.

Även jag vill se något liknande i de mindre formfaktorerna.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

ABB tillverkar stora ups er som har minst 99,5% verkningsgrad, visserligen inte en vanlig "nätdel" men ändå besläktat så det finns nog lite mer att krama ut tekniskt sett men kostnaden blir väl för hög, en stor ups i MW klassen är mer intressant att jaga verkningsgrad på för då handlar det om nån sparad krona i timmen i energikostnad för 0,1% skillnad i verkningsgraden.

Nu känner jag mig sjukt dum som inte ens visste detta. Har till o med jobbat inne på ABB, alltså inte för abb. Men jag har utfört jobb åt dem. Sen har jag varit på studiebesök där också. Aldrig hört att dem tillverka ups. Kanske kan vara på senare tid?

Eller i för sig...dem gör väl kanske lite olika saker på olika ställen?

Ja jag tänker så också? Nu när verkningsgraden är så hög borde det vara ointressant nästan. Över 95-96% så känns det mycket orelativt...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lord_vasagos:

Är utan tvivel ett jävligt bra agg men kan man få ett bra agg för halva priset och ett som gör jobbet för 1/4 av priset så är det ända svårt att motivera varför man skulle köpa ett sånt även om det är bäst

Jag har en Etasisnätdel jag köpte för länge sedan, Etasis gör nästan uteslutande bara rätt extrema redundanta servernätdelar, man kan ha flera stycken kopplade så att de automatiskt växlar nätdel om en går sönder och man kan sen byta dem utan att stänga av servern men man skulle kunna ha dem i en spelburk också tex en trippel 1500W lär klara de flesta spelriggar med marginal >

Deras lösningar är inte extremt energieffektiva men de är extremt driftsäkra (och tämligen dyra) jag har däremot en helt passivkyld 300w nätdel från dem eftersom de var bland de allra första som hade passivkylda nätdelar, den var väl inte direkt prisvärd men den var närmast unik när den kom så jag skaffade en och den var definitivt dyrare per watt än Sesonicnätdelen men det finns en marknad för dem även om det finns nästan lika bra prylar mycket billigare, man betalar mycket extra för väldigt lite extra prestanda men ibland gör man det trotts prispåslaget.
En del blir överlyckliga när de kan klocka en MHz mer när de lagt en månadslön på extremkylmning, andra blir glada när de sänkt ripplet 1 uV utan kylning

Skrivet av Swedishg33k95:

Nu känner jag mig sjukt dum som inte ens visste detta. Har till o med jobbat inne på ABB, alltså inte för abb. Men jag har utfört jobb åt dem. Sen har jag varit på studiebesök där också. Aldrig hört att dem tillverka ups. Kanske kan vara på senare tid?

Eller i för sig...dem gör väl kanske lite olika saker på olika ställen?

Ja jag tänker så också? Nu när verkningsgraden är så hög borde det vara ointressant nästan. Över 95-96% så känns det mycket orelativt...

Det är enheter som jobbar med högspänning och det är väl det som möjliggör den rätt extrema verkningsgraden, det är inget du installerar hemma men de kan vara lämpliga om du ska bygga en serverpark typ Facebook Luleå.
http://www.abb.com/cawp/seitp202/59848560c160f4c7c1257d4d0044...
Det är nog så att det är väldigt intressant att pressa verkningsgraden när det är enheter i MW klassen som verkligen går med maxlast åratal i sträck, man sparar mycket energi och kylningsbehoven minskar också, inget för hemmet men intressant teknik för ett datacenter eller för att jämna ut belastningen i ett elnät som matar en stadsdel eller en industri.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag har en Etasisnätdel jag köpte för länge sedan, Etasis gör nästan uteslutande bara rätt extrema redundanta servernätdelar, man kan ha flera stycken kopplade så att de automatiskt växlar nätdel om en går sönder och man kan sen byta dem utan att stänga av servern men man skulle kunna ha dem i en spelburk också tex en trippel 1500W lär klara de flesta spelriggar med marginal >
https://efrp-s3803.industrial.net/~media/ETASIS-EFRP-S3803-55991.png?
Deras lösningar är inte extremt energieffektiva men de är extremt driftsäkra (och tämligen dyra) jag har däremot en helt passivkyld 300w nätdel från dem eftersom de var bland de allra första som hade passivkylda nätdelar, den var väl inte direkt prisvärd men den var närmast unik när den kom så jag skaffade en och den var definitivt dyrare per watt än Sesonicnätdelen men det finns en marknad för dem även om det finns nästan lika bra prylar mycket billigare, man betalar mycket extra för väldigt lite extra prestanda men ibland gör man det trotts prispåslaget.
En del blir överlyckliga när de kan klocka en MHz mer när de lagt en månadslön på extremkylmning, andra blir glada när de sänkt ripplet 1 uV utan kylning

Det är enheter som jobbar med högspänning och det är väl det som möjliggör den rätt extrema verkningsgraden, det är inget du installerar hemma men de kan vara lämpliga om du ska bygga en serverpark typ Facebook Luleå.
http://www.abb.com/cawp/seitp202/59848560c160f4c7c1257d4d0044...
Det är nog så att det är väldigt intressant att pressa verkningsgraden när det är enheter i MW klassen som verkligen går med maxlast åratal i sträck, man sparar mycket energi och kylningsbehoven minskar också, inget för hemmet men intressant teknik för ett datacenter eller för att jämna ut belastningen i ett elnät som matar en stadsdel eller en industri.

Sant att det finns en marknad men oftast gör dom flesta som du och betalar för en funktion som server agget eller passivt som kräver en bättre kylning men siktar man mot en stor marknad som "vanliga" datorer är 650w lite lägre än många kör sin dyra gamer på om man siktar på sli/cf i framtiden även om 650w duger bra helst med seasonic som kan leverera det dygnet runt utan att svettas och i klenare datorer rullar oftast billigare agg och antagligen väljer nog 98% ett supernova 750w med guldstämpel eller motsvarande trots det är ett imponerande agg men prislappen 2200kr känns inte motiverat och siktade man i stället på 1500 nivån hade det varit rimligare och känns lite som man får betala en del för bra agg vilket är ok men en rätt stor del för namnet med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Underbart att det finns folk som gnäller på att det är alldeles för dyrt med detta nätagg, men har samtidigt inga problem att lägga 7000kr på ett grafikkort som blir "omodernt" 2år senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Du har helt fel ett g2 är hur bra som helst, finns ingen anledning alls att lägga till 1000 kr bara för att man har råd.

Men det finns ingen anledning till att köpa sämre nätagg än detta heller?

Spara pengar har inte något egenvärde.

dessutom köper de flesta flera watt än vad som krävs. vilket är ungefär lika dumt.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Med tanke på att man får 10 års garanti och agget med största säkerhet lär hålla längre än så så känns det som ett bra köp trotts prislappen. Körde ett TX750 ( tror det va TX ) i säkert över 8 år utan problem alls och i många olika system. Lätt värt det att lägga pengar på agg, speciellt då framtidens hårdvara drar mindre ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Usch äckligt dyrt! bara för det bär namnet Seasonic! verkligen inte värt det priset!

Beror väl på var man använder agget till.

Kör du det halva garantitiden 24/7 med 75% last = 519 W in så gör du av med 5 * 365 * 24 * 0.519 = 22732 kWh, så betalar du 1:- per kilowattimme så kostar bara elen över tio gånger vad kragget kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jämför 850W titanium aggen. Seasonic är 400kr dyrare än EVGA. Jättebra agg, och jag köper att priserna överlag är höga nu när titanium är så nytt, men prissättningen på dem här i Sverige är inte klockren!

Som tillägg till vad jag skrev tidigare:
jag såg just att jonnyguru recenserat 850W Prime agget och där skriver han:
" $199.99 gets you one of these at Newegg. It is the very same price as the EVGA T2 850W unit. "

... medan här i Sverige är som sagt Seasonic närmre 400 spänn dyrare än EVGA.
Oklart varför Seasonic har sånt prispåslag här...
(men visst: båda agget är väldigt dyra här i Sverige för den delen )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

Börjar bli trött på alla värdelösa biljämförelser. Du kan köpa en volvo v70 d2 som drar 0.54l/mil med 2 års garanti för 300k. Du kan köpa en volvo v70 d2 som drar 0.52l/mil med 3års garanti för 600k. DET har folk svårt att tycka är prisvärt.

Att jämföra lyxbilar mot andra bilar med helt andra egenskaper är puckat. Detta nätagg gör exakt samma som ett EVGA g2 men med lite högre verkningsgrad och eventuellt med längre livslängd.

Är det en imponerande produkt? Absolut. Finns det en marknad för det? Absolut. Är det en skrytprodukt? Absolut

Så att folk är snåla för att dom inte tycker det är värt att pissa bort pengar för den högsta verkningsgraden/nya tekniken är lite mjeh. Vill man ha detta agget så vill man ha det, men det finns inget ekonomiskt försvarbart i det beslutet mer än för att man vill och kan

Klart det kan vara försvarbart! Högre verkningsgrad, bättre värden överlag = bättre kvalitet och längre livslängd. Bättre kvalitet innebär större marginaler mot failure som kan dra med sig andra komponenter i fallet. Sitter du med dyra komponenter eller en shitload med disk och värdefull data så är det helt klart ekonomiskt försvarbart.