Hur ökar jag min Vram använding i overwatch AMD!

Permalänk

Hur ökar jag min Vram använding i overwatch AMD!

Har Vram använding vid 300-500 i OW vill att den ska nå högre nivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Har Vram använding vid 300-500 i OW vill att den ska nå högre nivåer.

Behövs inte mer så används inte mer, men vill du kräva mer av datorn så ändra till högre grafik inställningar det kommer kräva mer och i sin tur troligen öka vram användningen

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Behövs inte mer så används inte mer, men vill du kräva mer av datorn så ändra till högre grafik inställningar det kommer kräva mer och i sin tur troligen öka vram användningen

Jag får samma fps när jag lirar low som jag får på high (epic) och vram ökar vid high settings. Som om det går så vill jag ändra så att jag får högre vram vid låg inställning så fpsen ökar markant.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nabilos43:

Jag får samma fps när jag lirar low som jag får på high (epic) och vram ökar vid high settings. Som om det går så vill jag ändra så att jag får högre vram vid låg inställning så fpsen ökar markant.

Vram funkar inte så som du tänker.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Jag får samma fps när jag lirar low som jag får på high (epic) och vram ökar vid high settings. Som om det går så vill jag ändra så att jag får högre vram vid låg inställning så fpsen ökar markant.

VRAM är grafikkortets minne, där t.ex. texturer lagras. Högre grafikinställningar kan t.ex. betyda mer högupplösta texturer, vilket använder mer minne. Så att mer VRAM används betyder bara att spelet använder mer grafikdata, vilket oftast påverkar prestandan negativt snarare än positivt. Om ett spel ger samma fps oavsett grafikinställningar så betyder det att det är något annat än grafikkortet som flaskhalsar, t.ex. processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

VRAM är grafikkortets minne, där t.ex. texturer lagras. Högre grafikinställningar kan t.ex. betyda mer högupplösta texturer, vilket använder mer minne. Så att mer VRAM används betyder bara att spelet använder mer grafikdata, vilket oftast påverkar prestandan negativt snarare än positivt. Om ett spel ger samma fps oavsett grafikinställningar så betyder det att det är något annat än grafikkortet som flaskhalsar, t.ex. processorn.

Känns nästan som låst fps/vsync eftersom han får samma FPS.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Känns nästan som låst fps/vsync eftersom han får samma FPS.

Min fps är inte låst ser ut som min dator håller på rasa samman...... får 15 - 5 fps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Min fps är inte låst ser ut som min dator håller på rasa samman...... får 15 - 5 fps...

Så du får 5-15 fps på low?

Vad har du för saker i din dator?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Så du får 5-15 fps på low?

Vad har du för saker i din dator?

Han verkar ha ett r7 370 och amd a8 (läste hans förra tråd)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@gylldevik:

Det borde ju inte vara ett problem att ligga omrking 60-80 iaf.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nabilos43:

Har Vram använding vid 300-500 i OW vill att den ska nå högre nivåer.

Har du löst dina värmeproblem som du bett om hjälp med i tidigare tråd?
Har du ett dedikerat grafikkort eller kör du med grafiken i din AMD A8 processor?

Posta gärna en skärmdump från MSI Afterburner som visar hur det ser ut när du spelar. De intressanta graferna är CPU och GPU frekvens, användning och temperatur.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!