Skrivare skriver inte ända ut i kanterna på papperet

Permalänk
Medlem

Skrivare skriver inte ända ut i kanterna på papperet

Hej,

Jag har en Samsung SL-C430W som jag försöker printa ut a4-program med en svart ram runt. Dessvärre blir det en vit kant runt hela a4-papperet. Har googlat detta och det verkar som att vissa skrivare behöver en kant för att mata papperet.

Ringde Samsung support som säger att anledningen till vita kanten är en säkerhetsmarginal för att det inte ska bli kladdigt av bläck i skrivaren.
Hans tips är att kolla efter tredjepartsprogram som kanske kan lösa problemet. Han kan inte tipsa om något program men tror att det kan lösa problemet.

Så min fråga; Vet någon om något fett program som är kompatibelt med samsungskrivaren där man kan göra dessa inställningar?

Skrivaren jag har: https://www.netonnet.se/art/dator/skrivarescanner/laser/samsu...

Permalänk
Avstängd

Många, eller de flesta, skrivare kan inte skriva ut på hela sidan. För att kunna det ska de ha stöd för utfallande A4 som ofta benämns som A4+ i specar (eller A3 osv.). Ser inte ut som om din har det, men jag vet inte säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Många, eller de flesta, skrivare kan inte skriva ut på hela sidan. För att kunna det ska de ha stöd för utfallande A4 som ofta benämns som A4+ i specar (eller A3 osv.). Ser inte ut som om din har det, men jag vet inte säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Tack för ditt svar.

Någon annan som har några tankar kring mjukvara?

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare så behöver du en skrivare som hanterar utfallande utskrift

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd

@mafghan: Konstruktionen som krävs för att stöda utfallande utskrifter är ganska mycket mer avancerad så det är inget som går att lösa med mjukvara. Skrivaren behöver ju kunna dra runt pappret utan att röra ena sidan liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

@mafghan: Konstruktionen som krävs för att stöda utfallande utskrifter är ganska mycket mer avancerad så det är inget som går att lösa med mjukvara. Skrivaren behöver ju kunna dra runt pappret utan att röra ena sidan liksom.

Ah ok, skumt att Samsung nämnde mjukvara. Men då ger jag upp detta helt enkelt. Tack!

Permalänk
Medlem

Känner till att i vissa fall när man skriver ut med adobe så kan detta uppkomma på vissa filer. Detta har jag löst genom att vid utskrift välja "skriv ut som text" och den extra "ramen" försvinner

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2