IGN: "Nintendo NX använder kassetter och utrustas med pekskärm"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Fast på en platta av den storleken är det ju värt mer att kunna pusha 2gånger så dyra effekter/ljussättning etc jämfört med skillnaden i du får i "crispness" 720 vs 1080.

Alltså jämför att köra ett spel med grafiksettings på "high" i 720 vs "low" i 1080, är ju nästan inte värt det på en 40" skärm.

Detta håller jag verkligen med om. Jag är verkligen inte en förkämpe för att öka upplösningen hela tiden. Det ger ytterst marginell effekt till höga prestandaförluster.

Som att Xbox One Scorpio ska köra spel i 4K... varför? Bara PR antar jag, annars skulle väl ingen människa välja 4K i 30fps över 1080p i 60 fps med bättre grafik?

Skrivet av Semjonov:

Jahapp, varför ska man köpa en sån som ungarna kommer att paja på tre röda? Man har väl WiiU etc för att lira Mario, Mario kart och Zelda. Den där lär dyka i golvet på tre sekunder mest troligt. Jag fattar inte poängen med en bärbar/stationär kombo som det där verkar vara?

Jag kan i alla fall tänka mig scenarier där man sitter och spelar på TVn och sedan vill spela vidare i sängen/på bussen/på muggen. Att då bara kunna dra ur konsolen ur sin docka under TVn och spela vidare direkt låter som en bra idé.

Sen har nog Nintendo just "ungar" som målgrupp som vanligt gissar jag. Det låter bra för en 12-åring som inte kan ockupera TVn i vardagsrummet hela lördagen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

När Nintendo släpper nytt - då slantar man!

Visa signatur