Headset för högljut spelande barn/ungdom

Permalänk
Medlem

Headset för högljut spelande barn/ungdom

Hej

Min grabb fyller snart 11 och är en inbiten gamer. Han blir dock mer och mer högljudd när han spelar Unturned med sina kompisar, min teori är att han inte hör sig själv när han pratar i micken ordentligt.

Har någon samma erfarenhet som jag och lyckats lösa det med tex ett bra headset som gör att man hör sig själv när man pratar/skriker.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

@Jearom:

Jag har en känsla att jag är likadan...

Har ett par Qpad qh90 stängda lurar, och hör knappt hur högt jag pratar ibland. särskilt inte med massa ljud ingame..

så testa ett par öppna lurar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Vad spelar han mer? Kommer grabben spela någon sorts FPS eller liknande så är det alltid fördelaktigt med stängda lurar då man, enligt mig, hör fotsteg och dylikt mycket tydligare.. Så en idé skulle kunna vara att göra som jag gör, nämligen att micken tar upp det jag säger så att jag själv hör det. Då hör man faktiskt vad man säger och så skriker man inte

Annars är det väl öppna lurar som gäller, Qpad QH-90 är ett par superba lurar så den öppna varianten av dom lär inte vara dålig heller.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Vad spelar han mer? Kommer grabben spela någon sorts FPS eller liknande så är det alltid fördelaktigt med stängda lurar då man, enligt mig, hör fotsteg och dylikt mycket tydligare.. Så en idé skulle kunna vara att göra som jag gör, nämligen att micken tar upp det jag säger så att jag själv hör det. Då hör man faktiskt vad man säger och så skriker man inte

Annars är det väl öppna lurar som gäller, Qpad QH-90 är ett par superba lurar så den öppna varianten av dom lär inte vara dålig heller.

Hur gör du så att du hör i lurarna vad du själv säger?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Hur gör du så att du hör i lurarna vad du själv säger?

Jag har ett par lurar från Logitech och i mjukvaran där finns det en grej som heter "biljud" som gör att jag kan ställa in hur mycket ljud från micken jag själv hör igenom lurarna. Det finns en sådan funktion i windows också, om man sidoklickar på ljudknappen - inspelningsenheter - sidoklicka på micken man använder - egenskaper - lyssna - och bocka i "lyssna på den här enheten"

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Jag har ett par lurar från Logitech och i mjukvaran där finns det en grej som heter "biljud" som gör att jag kan ställa in hur mycket ljud från micken jag själv hör igenom lurarna. Det finns en sådan funktion i windows också, om man sidoklickar på ljudknappen - inspelningsenheter - sidoklicka på micken man använder - egenskaper - lyssna - och bocka i "lyssna på den här enheten"

Tack för tipset, ska hem och prova det på en gång!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Haha "listen" och full kräm så kommer han garanterat lugna ner sig

Permalänk
Medlem

Det blev tystare från hans rum igår kväll

Visa signatur

AMD 5600x