[C#] Problem med string som inte hämta ut allt i string utan lägger på massor mellanslag.

Permalänk
Avstängd

[C#] Problem med string som inte hämta ut allt i string utan lägger på massor mellanslag.

Tjo,

Har aldrig vart med om detta innan så behöver så klart lite hjälp och komma på någon lösning som funkar?

string fbname = match.Groups[1].Value; Console.WriteLine("/data.txt" + fbname); Console.WriteLine(fbname + "/data.txt");

Får detta problem om jag gör tvätt om då får jag ut hela namnet men om jag gör tvätt om då får jag bara ut liten del och "/data.txt" kommer på fel sida jag fatta inte varför det blir så här har aldrig vart med om sånt här innan.

Så hur löser jag detta på bästa sätt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Kan du debugga och kolla hur fbname ser ut? Får du verkligen resultatet du får antar jag att variabeln är formaterad på något kul vis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Kan du debugga och kolla hur fbname ser ut? Får du verkligen resultatet du får antar jag att variabeln är formaterad på något kul vis

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Jag verka ar löst det via att lägga till så här i koden.

fbname.Remove(fbname.Length -1)

Men det verka som det är "\r" så hur tar jag bort det på ett bättre sätt?

Edit: Fail tog fel knapp!

Har löst det med denna kod.

fbname.Replace("\r", "")

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Annars kan du nog lägga in i regexp uttrycket att den inte ska ta med radmatningar.

Permalänk
Medlem

Trim brukar användas för att ta bort tecken som mellanslag etc. vid inmatning, så testa fbname.Trim()

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/d4tt83f9(v=vs.110).a...

Remove kan vara lite farlig för att den kan eventuellt ta bort sista bokstaven om det inte finns något mellanslag i slutet av någon anledning.

Permalänk
Inaktiv

Eftersom texten slutar med \r (carriage return) kommer "markören" att flyttas till början av raden då du stöter på tecknet.

För att formatera texten kan du använda sätta fbname = fbname.Trim(); Det kommer ta bort alla radbrytningar och mellanrum i början och slutet på texten.

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen. Jag tror jag hade testat detta innan men det funkar inte då men jag kanske råka skriva något fel just nu.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666