Trådlösa hörlurar med riktigt ok ljud och sändare som kan kopplas till tvns hörlursingång?

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar med riktigt ok ljud och sändare som kan kopplas till tvns hörlursingång?

Hej, jag söker ett par trådlösa hörlurar med riktigt bra ljud och en sändare som man kopplar till hörlursutgången på tvn och således både funkar till vanligt tv-tittande och tv-spelande (PS4 och PS3). Funderade först på trådlösa Bluetooth hörlurar men misstänker att min tv, trots Bluetoothstöd (en Sony KDL-W48705C), inte kommer funka med trådlösa bluetooth-hörlurar och jag vill kunna använda dem till vanligt tvtittande också. Sonys tv-apparater verkar inte vara så tillåtande på den här punkten vad jag förstår. Tips uppskattas.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Izak80:

Hej, jag söker ett par trådlösa hörlurar med riktigt bra ljud och en sändare som man kopplar till hörlursutgången på tvn och således både funkar till vanligt tv-tittande och tv-spelande (PS4 och PS3). Funderade först på trådlösa Bluetooth hörlurar men misstänker att min tv, trots Bluetoothstöd (en Sony KDL-W48705C), inte kommer funka med trådlösa bluetooth-hörlurar och jag vill kunna använda dem till vanligt tvtittande också. Sonys tv-apparater verkar inte vara så tillåtande på den här punkten vad jag förstår. Tips uppskattas.

Hade inget att göra , så jag googlade lite.

Det är liknande den här alltså.
http://www.hifiheadphones.co.uk/soundmagic-wp10-digital-wirel...

Räcker kanske med en sådan här. Om du har BT på headseten du har.
http://www.hifiheadphones.co.uk/mee-audio-connect-aft1-blueto...

Permalänk
Medlem

Sennheiser RS185 är garanterat produkten du söker! Trådlöst digitalt ljud i okomprimerat format, behöver jag säga mer?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Utan att ha provat dem själv än så kan du kolla efter B&W P7 wireless som de precis släppte. De finns i alla fall listade på HiFi klubben men jag har inte haft tid att kolla om de har fått in dem i butik för provlyssning än.
Jag var nära att köpa ett par vanliga P7 för några veckor sedan innan jag hörde att det skulle komma ett par wireless. Jag har stora förhoppningar på dem!

Edit: Missade att du vill ha ett par med basstation. Då skulle jag kika på tidigare nämda Sennheiser 185 eller 195.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Hade inget att göra , så jag googlade lite.

Det är liknande den här alltså.
http://www.hifiheadphones.co.uk/soundmagic-wp10-digital-wirel...

Räcker kanske med en sådan här. Om du har BT på headseten du har.
http://www.hifiheadphones.co.uk/mee-audio-connect-aft1-blueto...

Har inget Bluetooth headset alls. De jag kört på fram till idag är ett par "König HAV-TRHP20KN" (http://www.konigelectronic.com/en_us/1136928), ett par hörlurar jag aldrig varit särskilt nöjd med, brusar en hel del emellannåt och plockar upp ljudet från andra ljudsändare i "lähenhetskomplexet" där jag bor. Att ha kunnat koppla transmittern till hörlursingången på de tv-apparater jag ägt har dock varit smidigt.

Skrivet av YamahaDGX630:

Sennheiser RS185 är garanterat produkten du söker! Trådlöst digitalt ljud i okomprimerat format, behöver jag säga mer?

Lite dyra tyvärr, hade tänkt mig något i 1000krs klassen. Kanske samtidigt får revidera min trådtitel till "Trådlösa hörlurar med ok ljud och sändare som kan kopplas till tvns hörlursingång?".

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Eftersom min tv inte har bluetooth så har jag köpt en Hama Bluetooth-sändare. Jag kör med ett par Bose QuietComfort 25. Jag tycker det funkar helt okej, jag har ingen märkbar delay och ljudet är ok. Märker inte av några störningar när jag går runt i lägenheten på 27kvm. Dock ska jag påpeka att jag inte kan något alls om ljud, men för en "svensson" skulle jag säga att det duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Lite dyra tyvärr, hade tänkt mig något i 1000krs klassen. Kanske samtidigt får revidera min trådtitel till "Trådlösa hörlurar med ok ljud och sändare som kan kopplas till tvns hörlursingång?".

Ja okej, din budget har jag helt respekt för Men OM du kan tänka dig att spara ihop så har du ett vattentät köp där. Sennheisers RS 185 stämmer in på pricken på vad du verkar ha för behov. Äger dom själva som primärlurar för datorn. Nackdelen är att dom inte har inbyggd mic. Men lurarna är å andra sidan inte tänkta som ett headset, utan som ett par premiumhörlurar med förstklassigt ljud

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett par sådana här:

http://cdon.se/spel/playstation_tr%C3%A5dl%C3%B6s_stereo_head...

Tror ni det funkar att sätta in den lilla USB-adaptern i tvns USB-ingång eller funkar det bara med PS3 och PS4?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |