Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Jag är så sjukt trött på alla oseriösa säljare på marknaden här!

Ryck upp er för fan!

1.
Det är ingen som bryr sig om sluttider på budgivningar. "sorry, jag reste bort över helgen", men vafan grabben budgivningen var slut kl 18:00 en fredag! Kan du inte ens skicka ett litet meddelande?

2.
Ingen verkar ta bort sålda objekt! Om man nu av någon anledning inte vill ta bort sin annons så kan man iallafall informera i tråden att varan är såld!? Eller är det för mycket begärt?

3.
Varför svarar inte folk på meddelanden eller det man skriver i tråden på annonsen???!

Alltså; har man inte tänkt att svara på meddelanden här på SC så kan man väl för satan ge ut t.ex. mailadress eller ett telefonnummer...

Väldigt frustrerande överlag detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Det stör mig när folk skriver "should of" istället för "should have". Man ser det på fler och fler ställen, youtube kommentarer, facebook, chatt etc. Liksom vaddå should OF? Det betyder inte ens något.

Är det en förkortning av "should have" man är ute efter så skriv i så fall "should've".

Haha...dagens i-landsirritation, men kan inte hjälpa det

Ja det svider till rejält i ögonen varje gång jag ser det. Det är rätt komiskt ändå att vi svenskar ofta är bättre än amerikanerna på deras språk, åtminstone när det gäller stavning och grammatik. Minns när jag var i USA på high school, var rätt komiskt hur dåliga en del var, trots att det över en överklasskola.

Skrivet av kettu92:

kämpa! och lungna ner lite fören du bränner ut dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Sov 10.5h inatt, har inte sovit så länge på över ett år tror jag. Kändes dock riktigt bra och jag tror det behövdes. Har som mål att göra så lite som möjligt idag och imorgon, och bra göra saker som jag tycker är riktigt kul. Tänker inte skriva upp mig på listan för extrajobb dom kommande två veckorna. Dom får hitta någon annan att ringa till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Så jävla less på alla mina val jag har gjort i mitt liv... Väljer att sitta inne och spela när jag kan göra bättre saker ute, är "ironiskt" till alla men upptäcker att det bara är drygt. Har haft flera chanser att få tjej men tar inte dem, är small som en pinne men säger bara att jag ska fixa det men inget händer.

Har också inte fått bra med sömn de senaste 4 åren ungefär. Tycker allt känns hopplöst, vill ändra mig men kan inte börja, försöker vara snällare men blir dryg igen, förmodligen osäker på mig själv utan att veta det... Går i alla fall bra i skolan, det enda som går bra ungefär.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

En dag i december vaknade jag och var i riktigt dåligt skick. Jag hade supit nonstop i ca 2 veckor, antagligen knappt ätit något och hade inte svarat i telefon på flera dagar. Morsan hade försökt ringa, var orolig och åkte hem till mej, låste upp dörren och klev in. Hon fick se mej ligga i sängen, jag var bokstavligen skinn och ben. Hon blev glad att jag var vid liv men desto mindre glad över att se vilket skick jag var i. Min andedräkt talade nog ett tydligt språk och hon såg att jag hade svårt att gå rakt när jag efter stor möda kom upp ur sängen och skulle på dass. Hon ville ringa efter en ambulans men jag envisades med ett bestämt "NEJ ! INGEN J-VLA AMBULANS !" på ett sätt som bara en finländare kan kläcka ur sej med ett par "p-rkele" i meningen.
När morsan åkte hemåt ett par timmar senare så tänkte jag "Så här risigt vill jag aldrig mer må igen...". Jag kunde inte ens hålla ett dricksglas med en hand utan att spilla vatten, så illa var det.

Tiden har gått och jag har räknat veckor och månader. Nästa december kommer den där dagen igen, och då har jag varit spiknykter i fem år. Fysiskt mår jag toppen, men psykiskt går det fortfarande upp och ner. När jag slutade mitt alkoholmissbruk så upptäckte jag att jag inte hade mycket att fylla ut min fritid med, annat än mitt stora intresse för datorer och även SweClockers. Liksom för så många andra som slutar med missbruk så hamnade jag i en ganska djup depression, självmord fanns som ett tänkbart alternativ. Jag hade turen att träffa rätt personer vid rätt tidpunkt när jag så desperat behövde det, men det kom jag underfund med långt senare. Och jag har tackat personerna för deras osjälviska stöd och många samtal under alla dessa år.

Jag har mina bra dagar, då jag är ute på stan och tänker "Gudars vad jag trivs i den här stan !" med schysst musik i hörlurarna, medan andra dagar orkar jag knappt upp ur sängen. Dom dagarna är tack och lov inte så många numera, men visst händer det.

Vad vill jag ha sagt med det här? Jo, hur skit och pissigt det än må vara så finns det alltid en utväg, en lösning. Och den utvägen, lösningen, är inte att ta livet av sej.

Tack för att du tog dej tid att läsa.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

Blir fan galen på hur många det är som skriver paket med ck!!

Permalänk
Medlem

Fan! Min kära Dell 2007WFP gav precis upp, hörde ett svagt skrikande ljud varpå bilden började fladdra och nu luktar det bränd elektronik. Inköpt den 12 Juni 2007 för 3343 kronor. Tack för den här tiden. Hoppades att vi skulle få fira 10 år tillsammans. RIP

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Har fått en skattesmäll efter farsans bortgång, tydligen hade han sålt marken där huset var. Jag trösthandlade saker och betalat behandlingar för katten så fanns det inte så mycket mer av arvet, så Kronofogden here I come?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Lönen trillade in inatt. Har inte fått lönespecifikationen än men det är något skumt i alla fall. Har precis gått över från timlön till månadslön. Jag antar att jag borde få lönen för både augusti och september nu men lönen jag fick var typ något mittemellan. Den är för stor (tror jag) för att bara vara för en månad men alldeles för liten för att vara för båda månaderna. Det enda jag kan komma på att det skulle kunna vara om det är att alla mina extrapass har hamnat på samma månadslön trots att dom varit utspridda på både augusti och september, då skulle lönen som kom inatt kunna vara för bara en månad. Men då fattas ju fortfarande en månads lön och när man har månadslön så kommer väl inte lönen månaden efter?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Lönen trillade in inatt. Har inte fått lönespecifikationen än men det är något skumt i alla fall. Har precis gått över från timlön till månadslön. Jag antar att jag borde få lönen för både augusti och september nu men lönen jag fick var typ något mittemellan. Den är för stor (tror jag) för att bara vara för en månad men alldeles för liten för att vara för båda månaderna. Det enda jag kan komma på att det skulle kunna vara om det är att alla mina extrapass har hamnat på samma månadslön trots att dom varit utspridda på både augusti och september, då skulle lönen som kom inatt kunna vara för bara en månad. Men då fattas ju fortfarande en månads lön och när man har månadslön så kommer väl inte lönen månaden efter?

Det är väl inte så att du har åkt på högre skatt? Dessutom så får man ju sitt lön vanligtvis en månad efter- det blir ju ett glapp så att säga

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Det är väl inte så att du har åkt på högre skatt? Dessutom så får man ju sitt lön vanligtvis en månad efter- det blir ju ett glapp så att säga

Tror inte jag har åkt på högre skatt. Har bara jobbat sen juni och skatten räknas väl på årsinkomsten, eller? Om man räknar bort all övertid jag jobbat så borde jag ha tjänat omkring 29000 brutto i både augusti och september. Räknar man på 34% skatt så blir det då ~38000kr, inte ~35500 som jag fick in nu. Om man räknar på årsinkomst så har jag räknat att jag kommer skatta ca 22-24% om jag räknat rätt på skatteverkets hemsida. På mina tidigare löner (juni och juli) så har jag haft en snittskattesats på 24.7%.

Om jag ska ha fått båda lönerna exklusive extrapassen i september så ska jag ha skattat ca 42%, det låter ganska mycket tycker jag. Räknar man in extrapassen i september också så måste jag ha skattat över 50% för att få in så "lite" som jag fick nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Blir fan galen på hur många det är som skriver paket med ck!!

Dom kanske menar packet loss som det kan hända med internet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

Grrrr, har slitit med att få rent förgasare, tycker jag gjort ett ordentligt jobb men de är fortfarande täppta..

Kan lätt bli galen av att behöva ta isär dem och köra i ultraljudstvätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Grrrr, har slitit med att få rent förgasare, tycker jag gjort ett ordentligt jobb men de är fortfarande täppta..

Kan lätt bli galen av att behöva ta isär dem och köra i ultraljudstvätt.

Du vet väl att dynamit är uppfunnet?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Kalium:

du kanske har fått den inarbetade "semesterlönen" för rent juridiskt har du ett nytt jobb nu bara en tanke för jag har själv råkat ut för de när jag gått från timme till fast anställning

Permalänk
Medlem

Vissa chassitillverare ( läs : PC-lådor ) måste ha en speciell avdelning med enbart sadister anställda, som har väldigt mycket att säga till om när det gäller utformningen av chassits innandöme. Ju svårare att få fast en skruv för moderkortets övre vänster hörn, desto högre poäng hos tillverkarens egna "Sadist Score"-tabell.

Nyss tog det mej närmare 20 minuter att få fast nämnda skruv, och svordomarna jag hann avverka måste varit något slags inofficiellt världsrekord och garanterat personbästa. Självaste djävulen i Helvetet måste ha blivit generad och knallröd ( om det nu är möjligt "där nere" ) av rodnad av att höra mina svordomar på minst två språk !

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Vissa chassitillverare ( läs : PC-lådor ) måste ha en speciell avdelning med enbart sadister anställda, som har väldigt mycket att säga till om när det gäller utformningen av chassits innandöme. Ju svårare att få fast en skruv för moderkortets övre vänster hörn, desto högre poäng hos tillverkarens egna "Sadist Score"-tabell.

Nyss tog det mej närmare 20 minuter att få fast nämnda skruv, och svordomarna jag hann avverka måste varit något slags inofficiellt världsrekord och garanterat personbästa. Självaste djävulen i Helvetet måste ha blivit generad och knallröd ( om det nu är möjligt "där nere" ) av rodnad av att höra mina svordomar på minst två språk !

Håller med!

Ett av skälen att jag nästan tröttnat på att bygga datorer är de sadistiskt små grejjorna.
Alltså asiater har ofta små händer, men de måste ha någon form av krav på att bli designer, typ du får bara ha hälften så stora händer.

Eller så är det smurfar som designar mobon, dess fästen och allt annat som skall skruvas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Håller med!

Ett av skälen att jag nästan tröttnat på att bygga datorer är de sadistiskt små grejjorna.
Alltså asiater har ofta små händer, men de måste ha någon form av krav på att bli designer, typ du får bara ha hälften så stora händer.

Eller så är det smurfar som designar mobon, dess fästen och allt annat som skall skruvas.

Ett alternativ vore att använda fulltowerchassin, men alla vill inte ha monsterchassin som kan misstas för att vara en rejäl golvhögtalare. Morsan kallar alltid mina två Cooler Master ATCS840 för "högtalare", vilken j-vla förolämpning!

Smurfar som designar mobon och annat... usch, fick ett par bilder i skallen där komponenterna heter "Limited Smurf Edition" med slogan som "Om Gammelsmurfen själv får välja"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gaaaaaaaaaaah!! små smattrande smultron smälter sig som salladsblad, surrade siken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Ett alternativ vore att använda fulltowerchassin, men alla vill inte ha monsterchassin som kan misstas för att vara en rejäl golvhögtalare. Morsan kallar alltid mina två Cooler Master ATCS840 för "högtalare", vilken j-vla förolämpning!

Smurfar som designar mobon och annat... usch, fick ett par bilder i skallen där komponenterna heter "Limited Smurf Edition" med slogan som "Om Gammelsmurfen själv får välja"

Mmmmm Men skruvdjä..... blir inte större för det.

Btw så är dagens kylningar rätt så "smurfiga" och de där CM 840 rätt små om man tänker att allting är relativt.
Detta är inte min bild, men jag köpte kylningen på bilden:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Mmmmm Men skruvdjä..... blir inte större för det.

Btw så är dagens kylningar rätt så "smurfiga" och de där CM 840 rätt små om man tänker att allting är relativt.

Visst finns det större chassin ( och troligen bättre men det är en fråga om tycke och smak ) än Cooler Master ATCS840, men att kalla dom för "små" är väl ändå att ta i. Jo, allting är relativt
W) 243 x (H) 580 x (D) 630 mm enligt deras support på http://www.coolermaster.com/service/support/model/RC-840/

Schysst kylning du har måste jag säga, jag har funderat på en liknande lösning men efter många om och men kom jag fram till att jag håller mej till vanlig hederlig luftkylning. En väl beprövad teknik som fungerar utmärkt i en PC som är igång 24/7.

Men faktum kvarstår, vissa chassitillverkare ( ingen nämnd, ingen glömd ) tycks ha glömt bort att det -KAN- vara plågsamt tålamodsprövande att få fast x antal grejer inuti på ett smidigt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2 bilar brann ner i torsdagsnatt. 8 billar lördagsnatt. 2 bilar natten mot måndag och 2 lastbilar. bilen står nu hemma hos morsan... fy f*n att poliser tjänar så lite som de gör. De verkade helt utarbetade och nedstämda efter att kort ha pratat med de..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

2 bilar brann ner i torsdagsnatt. 8 billar lördagsnatt. 2 bilar natten mot måndag och 2 lastbilar. bilen står nu hemma hos morsan... fy f*n att poliser tjänar så lite som de gör. De verkade helt utarbetade och nedstämda efter att kort ha pratat med de..

Får nästan dåligt samvete över att jag tjänar bättre än dom. Jag har ingen utbildning, mitt jobb är jättesäkert i jämförelse med deras, och dom jobbar nog betydligt mycket mer aktiv tid än vad jag gör. Kan förstå att det är få som väljer att bli polis idag, dåliga arbetsförhållanden och alldeles för låg lön.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Lite små trött på bilar efter denna år. Köpte tillfälligt en skrotbil åt flickvännen i vintras, efter några veckor börja den koka för att vatten pumpen läkte. Nåjaa, gör den i ordning, ny kamsats, pump. Toppen av o planas, ny pakning. Alla oljor bytta. Frid och fröjd tills våren när abs modulen började läcka, bort med hela skiten och byta o ringar, topp igen.

Sen till pendlaren, en diesel som rökt lite blått emellanåt och dragit lite olja. I våras reparerade jag turbon med ny CHRA för att förebygga detta, ny olja i dsg lådan.
I somras blev det kamremsbyte. Och under sommaren så började en störande klunk när man tar kurvor för snabbt.
Har föröskt lösa detta de senaste 2 månaderna med ny drivaxlar, hjullager och motordynor utan lyckad resultat.

Nåjaa, gick på besiktningsgranskning och dom sade att båda bakfjädrarna var av, frambromsarna tog för olika, på båda bärarms bussningarna var gummit sprucken och morknad. Så mera skruvande då. 10k den senaste 2 månaderna i delar, och sen börjar vinter däcken vara halv dåliga.. Bilar är värsta penga slukaren..

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem

Jävla vecka av "djurplågeri", katten var borta i ett par dagar, letade efter den & tillslut dök den upp med ena bakbenet släpande efter sig, så brutet ben, förvriden höft osv osv, benpipa utstickande från huden osv, opererades igår & är inte hemma än, sen nu idag när jag hade hämtat några på Landvetter så mötte vi polis, ambulans & brandkår strax efter Borås, såg ett par bilar mer eller mindre parkerade vid sidan av vägen & såg relativt hela ut så misstänkte inga personskador MEN lite längre fram så låg det en stackars älg på vägen i en blodpöl, tittade runt med huvudet men kunde inte ta sig upp, en halvtimme senare hade en jägare varit där & avslutat älgens plågor.

Hatar när djur får lida

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

@JesperA: I feel ya, ännu värre är när man inte kan göra något. Hoppas verkligen din katt återhämtar sig. Min mors katt Bullen (vår familjemedlem) som jag växte upp med kom hem i situationen med kraftigt brutet upp till ryggmärgen, DROG sig själv hem, hoppade sig till höloftet och inväntade mor (Hon bor på landsbygden). Chocken hon fick, och jag därefter när jag fick reda på det, så ringde hon hem veterinär med hopp i famnen. Det fanns inget att göra, snabb avlivning var det enda valet. Mammas lilla älskling nu borta innan hon ens hann säga adjö.

Bullen var hittad utanför hemmet som jättemager kattunge som inte hade blötmat vana, hon blev hans mamma med nappflaska med mjölkersättning. Jag och hon saknar han än idag och jag har svårt även nu att hålla tårarna tillbaka. Det är något med den ovillkorliga närhet dem ger i livet.

Mor hade även en andra katt som växte upp med Bullen vid namn Chester, han var kvar men definitivt saknade Bullen då hans beteende förändrades en aning. Efter ett par månader försvann han, mor är övertygad om vilt kan ha tagit honom men jag misstänker att han vantrivdes efter Bullens bortgång - och fann tycke för ett annat hem. Det är iaf vad jag vill tro tills förväntade åldern på katter passerar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Mitt körkort hänger fortfarande löst. Allt hänger nu på ett intyg av en neurolog. Vet inte om jag kan lita att en helt okänd läkare kan göra en korrekt bedömning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Brann två bilar på min gata förra veckan med. Och då är det ett väldigt lugnt villaområde där det aldrig begås några allvarliga brott. Medelåldern är ~50 år och många äger bilar för 400-1000kkr. Känns nästan overkligt att detta ghettokrig tar sig till sådana här områden nu. Håller med helt om poliserna, det är så sjukt orättvist.. Jag gick i tankar om att bli polis ett tag, men jag skulle aldrig klara av det. Har sjukt mycket respekt för de som faktiskt gör det, speciellt med dagens omständigheter.

Skrivet av fantomsmurfen:

Mitt körkort hänger fortfarande löst. Allt hänger nu på ett intyg av en neurolog. Vet inte om jag kan lita att en helt okänd läkare kan göra en korrekt bedömning.

Ouch.. Får man lov att fråga vad är det du lider av?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Ouch.. Får man lov att fråga vad är det du lider av?

Fick en plötslig yrselattack och körde ner i diket med min motorcykel i våras. Minns inte när jag innan dess senast haft en yrselattack och har inte sedan dess haft någon yrselattack varken i eller utanför trafiken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Fick en plötslig yrselattack och körde ner i diket med min motorcykel i våras. Minns inte när jag innan dess senast haft en yrselattack och har inte sedan dess haft någon yrselattack varken i eller utanför trafiken.

Det var alltså en enda händelse bara? Känns ju illa om du ska behöva bli av med körkortet för det tycker jag. Skadade du dig på något annat sätt?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Kalium: Då skulle du känna på hur det är att vara lantbrukare, 16 tim arbetsdag och sen går ett larm precis när du somnat och det är bara upp igen och sedan är det ingen idé att försöka somna om igen för du skall snart upp igen. Som grädde på moset så ser man folk som köper utländsk "skit" som är direkt hälsovådligt bara för att det är billigt istället för att stödja lokala lantbrukare som inte bara tillhandahåller dom bästa råvarorna utan även arbetstillfällen osv..

Visa signatur

Core I913900K, GeFore RTX 4090 TUF OC, 32GB Corsair, 7500GB Kingston Fury SSD, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, Samsung OLED G8 32"