Permalänk
Medlem

Mus Logitech g602 trasig?

Min mus har slutat fungera! Batterierna tog slut och nu kommer inte själva muspekaren fram! Har undersökt den en del och det har varit ett litet syra/pulver utsläpp från ett av batterierna har testat att göra rent med topps! Väldigt lite men ändå! Vad kan detta bero på att den inte fungerar, syran? Datorn känner knapptryck men ingen muspekaren syns som sagt!

Permalänk

@pab1878: Det finns ingen pairknapp du behöver trycka in efter att ha bytt batterier?

Permalänk
Medlem

Logitech G602 mus (trasig)

strul med musen! 😁

Det började med att batterierna tog slut, åtminstone tror jag att det är så! Efter att ha bytt dom slutade musen att fungera! Knapparna fungerar men pekaren vägrar att röra sig! Jag har testat på två burkar (stationär & bärbar) utan lycka! Jag har uppdaterat drivrutiner men det blir ingen skillnad! Hittade en post på Logitech med samma problem men det fans inga svar i tråden! Har vi några kunniga människor här som kan tänkas veta vad jag ska göra! När jag undersökte musen hade ett batteri läckt lite "pulver" kan det vara därför?

Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westman87:

@pab1878: Det finns ingen pairknapp du behöver trycka in efter att ha bytt batterier?

Inte vad jag kan hitta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@pab1878 *Trådar sammanfogade*

Det går alldeles utmärkt att fortsätta i denna tråden.
/moderator

On topic: Hör av dig till Logitech och förklara exakt vad som har hänt, supporten brukar att vara oerhört hjälpsamma.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

om batterierna har läckt i batterihållarna kan du prova att rengöra så gott det går där i kan troligen bero på korrosion/beläggningar på kontakterna.

är det för illa kan det vara svårt att göra något åt utan att byta kontakterna men är det bara lite kan lite elektronikspray fixa biffen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ringer Logitech och testar att göra rent!

Skickades från m.sweclockers.com