Permalänk

gamingmus

Hej jag undrar om någon har ett bra tips på en bra gamingmus och den måste Max kosta 650 helst så vill jag ha med ljus på

Permalänk
Moderator
Moderator

Razer Deathadder Chroma
http://cdon.se/hemelektronik/razer-deathadder-chroma-gaming-m...

Finns även på Ica för samma pris, går att beställa till (vissa) butiker för att hämta ut där.
http://www.icahemma.se/datormus-razer-deathadder-chroma-p-389...

Har en likadan själv, är min fjärde Deathadder i rad, nu med mer bling för den som gillar sådant.
(Typ originalet -> Respawn -> 2013 -> Chroma)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

@Daemon jag glömde att säga att jag vill helst ha trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindbro03:

@Daemon jag glömde att säga att jag vill helst ha trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

Varför trådlös om man får fråga? Tror du måste lägga det dubbla som du tänkt om du ska få en vettig trådlös mus.
tex: Razer Mamba 16000 Wireless, SteelSeries Sensei Wireless Gaming Mouse eller Logitech G403 Prodigy Wireless

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/logitech-g700s-laddningsbar-spel...

Ska du använda musen till snabba fps spel som cs tex går trådlöst bort direkt då det ger en liten fördröjning.

Permalänk
Medlem

@Daemon: Håller Deathadder dåligt eller spelar du mycket?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

http://cdon.se/hemelektronik/logitech-g700s-laddningsbar-spel...

Ska du använda musen till snabba fps spel som cs tex går trådlöst bort direkt då det ger en liten fördröjning.

Inte logitechs G900 eller G403. Alla andra trådlösa möss går däremot inte alls till FPS.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av emil_fh:

@Daemon: Håller Deathadder dåligt eller spelar du mycket?

Okynnesuppgraderingar mest.
Är ju några år emellan dem ändå heh, första kom väl 2006 eller något sådant.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

@kMhdudE: ok då vet jag.

Permalänk

@daemon tror du att razer mamba skulle funka

Permalänk

Själv föredrar jag Logitechs möss, och använder just nu en G402 (har lampa om det är viktigt).

Hade önskat själv att det fanns riktigt nice trådlösa möss med omärkbar delay, för känns alltid som att sladdarna brukar vara så "fasta" eller snarare svårböjda att den alltid ger extra motstånd när man drar musen åt vissa håll.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med logitech g502 själv och är mycket nöjd. Lite mer clawgrip på den dock.

Skulle aldrig köpa en trådlös mus till en stationär dator, om du inte sitter i soffan eller sängen långt ifrån datorn det vill säga, för många nackdelar, framför allt att de som ska vara likvärdiga med en bättre sladdmus kostar 1000kr +!

@Daemon: Okej ja vet att det är svårt att låta bli.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Måste den vara trådlös, kan tyvärr inte mycket om vilka som är bra.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

G403 trådlös från logitech ned en rabattkod. Googla lite så bör du hitta en.

Är du student har komplett den för 1143.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Permalänk

Hoppar in i tråden lite med min egen fråga. Även jag letar efter en gamingmus för runt samma pris. Min skall dock vara trådad. En annan sak jag gärna ser är att det inte är påtvingat med någon mjukvara för att köra musen. Det är okej om du startar mjukvaran för att "ställa in" musen en gång sen är det klart. Vill även att det ska vara möjligt att ställa till 800dpi.

TL;DR:
~600kr
Trådad
Fast eller ställbar till 800dpi
Ingen påtvingat mjukvara för att ha musen i drift

Permalänk

QPAD 5K, såg väldigt konstig ut i början men den är RIKTIGT GRYM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hoppar in i tråden lite med min egen fråga. Även jag letar efter en gamingmus för runt samma pris. Min skall dock vara trådad. En annan sak jag gärna ser är att det inte är påtvingat med någon mjukvara för att köra musen. Det är okej om du startar mjukvaran för att "ställa in" musen en gång sen är det klart. Vill även att det ska vara möjligt att ställa till 800dpi.

TL;DR:
~600kr
Trådad
Fast eller ställbar till 800dpi
Ingen påtvingat mjukvara för att ha musen i drift

Logitech G403

Bästa sensorn på marknaden, bästa knapparna på marknaden.
Bra vikt och storlek.

Sen är det ju om personligt med storlek, vikt osv.

Permalänk
Medlem

Kräver inte Logitechs möss att man har igång Logitech Gaming Software, ialla fall för att belysning och annat skall fungera?

I och för sig så har det hos mig använt 0.08 % av CPU och tar 60 MB RAM, så kan man leva med det.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Har haft min DeathAdder i 6 år och den har aldrig haft problem, riktigt nöjd. En bra trådlös för en sådan budget kan du glömma.

Permalänk
Medlem

Du borde först och främst ta reda på va du gillar för sorts möss.
Jag själv skulle aldrig vilja ha en Deathadder eller t.ex Logitech MX518.
Detta för jag själv vill ha mindre möss som jag tkr är skönare.
Typ Steelseries Kana eller Zowie EC2.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Logitech G402, helt underbar <3

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]