huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Alltså barn under 18, och även över 18 utan inkomst om de gör kreditkontroll för den delen får ju inte ens teckna abonnemang, så de går inte över huvud taget på personnumret när de avgör om man är studerande eller ej. Tror faktiskt inte ens att de kollar det på något sätt, länken är helt generisk och vem som helst kan nå den.

Jag beställde själv en telefon med studentrabatten på min mors personnummer och den ordern är skickad.

Skickad alltså? Låter lovande för oss andra då i så fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Skickad alltså? Låter lovande för oss andra då i så fall.

Ja, skickad idag, beställd i lördags. 1495 poletter betalda.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja, skickad idag, beställd i lördags. 1495 poletter betalda.

Finfint det

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

För att få den för 2500, och sedan 1500 vid inbyte av en telefon måste ni gå via mecenatlänken, annars fungerar det inte.

https://www.tele2.se/partner/mecenat/mobiltelefoner/huawei/hu...

Ah så det är bara studenter nu då, jag får la passa detta helt enkelt. Beställer inte som student när jag inte är det längre, känns fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja, skickad idag, beställd i lördags. 1495 poletter betalda.

Beställde igår. Ej skickad än men hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Borde vara smidigare att gå in i en Tele2-butik om man har möjlighet till det.
Jag testar kanske i morgon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Alltså barn under 18, och även över 18 utan inkomst om de gör kreditkontroll för den delen får ju inte ens teckna abonnemang, så de går inte över huvud taget på personnumret när de avgör om man är studerande eller ej. Tror faktiskt inte ens att de kollar det på något sätt, länken är helt generisk och vem som helst kan nå den.

Jag beställde själv en telefon med studentrabatten på min mors personnummer och den ordern är skickad.

Hur lång till tog det innan du la beställningen och ordern skickades?
(Jag la ordern vid 13 tiden idag men har inte skickats än)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hur lång till tog det innan du la beställningen och ordern skickades?
(Jag la ordern vid 13 tiden idag men har inte skickats än)

Beställde i lördags, skickades tidigt idag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Beställde i lördags, skickades tidigt idag.

Aha, tack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Jag får ingen extra rabatt när jag använder vanliga länken.

Skrivet av anon8870:

Får inte heller några 2000kr rabatt, endast 32kr för min razor x

Skrivet av foxzox7:

Ojdå, där ser man. Det fick inte jag heller när jag testade nu

Andvände precis "sökfunktionen" högst upp på tele2's sida, skrev in "studentrabatt", fungerar hur bra som helst.

Skrivet av Bakgrund:

För att få den för 2500, och sedan 1500 vid inbyte av en telefon måste ni gå via mecenatlänken, annars fungerar det inte.

https://www.tele2.se/partner/mecenat/mobiltelefoner/huawei/hu...

Går alldeles utmärkt direkt på tele2's sida. "https://www.tele2.se/partner/student/mobiltelefoner/huawei/huawei-honor-8"

EDIT:
Välj färg och bekräfta valet, så dyker priset upp. 2490kr. Högst upp kan du stoppa in ett gammalt IMEI nummer och få rabatt för din gamla lur.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

Andvände precis "sökfunktionen" högst upp på tele2's sida, skrev in "studentrabatt", fungerar hur bra som helst.
Går alldeles utmärkt direkt på tele2's sida. "https://www.tele2.se/partner/student/mobiltelefoner/huawei/huawei-honor-8"

EDIT:
Välj färg och bekräfta valet, så dyker priset upp. 2490kr. Högst upp kan du stoppa in ett gammalt IMEI nummer och få rabatt för din gamla lur.

vad menas med betala nu 1469
pis 2469 förstår inte det.
Mvh cap

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Lade precis en beställning och det landade på 1130 kronor

Men jag har en fråga: Är Huawei ett bra märke? Vilket märke "motsvarar" det mot alla andra? (d.v.s. mot Samsung, Sony, LG, Nexus, HTC etc.)

Permalänk

Lade nyss en beställning och den landade på ynka 890kr. Fick 1600kr för att byta in en Sony Xperia Z2 i fungerande skick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Lade precis en beställning och det landade på 1130 kronor

Men jag har en fråga: Är Huawei ett bra märke? Vilket märke "motsvarar" det mot alla andra? (d.v.s. mot Samsung, Sony, LG, Nexus, HTC etc.)

Numera som vilken annan tillverkare som helst, de har börjat satsa mer och mer på flaggskeppsmodeller på senare tid känns det som.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Ok, då vet jag!

Min telefon kör custom rom, Cyanogenmod 12, kommer Tele2 att märka något? Kommer självklart fabriksåterställa telefonen innan jag skickar den. Vet inte hur man gör för att "unroota" tillbaka den till stock : (

Permalänk
Skrivet av Alotiat:

@Bakgrund: Ok, då vet jag!

Min telefon kör custom rom, Cyanogenmod 12, kommer Tele2 att märka något? Kommer självklart fabriksåterställa telefonen innan jag skickar den. Vet inte hur man gör för att "unroota" tillbaka den till stock : (

Det står väl ingenstans att den inte får vara det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Lade precis en beställning och det landade på 1130 kronor

Men jag har en fråga: Är Huawei ett bra märke? Vilket märke "motsvarar" det mot alla andra? (d.v.s. mot Samsung, Sony, LG, Nexus, HTC etc.)

Huawei är den som tillverkade årets Nexus(Huawei Nexus 6P). De är gigantiska i Asien och har börjat nästla sig in i Europa nu Riktigt bra företag som jag hoppas vi får se mer av!

Visa signatur
Permalänk

Jag la två beställningar i följd igår och fick då teckna abonnemang till båda, jag hade velat köpa fler men var orolig att det skulle finnas någon gräns eller så på hur många abonnemang man kan teckna. Idag hade abonnemangen registrerats på "Mitt Tele2" så jag kunde beställa ytterligare två stycken utan att teckna något nytt abonnemang. Skönt att bli av med lite gamla telefoner!

Hoppas allt går bra nu!

Permalänk
Medlem

Har också provat beställa med att byta in min gamla samsung s4 1180 kostar det, då valde jag postförskott.
Hoppas det går igenom behöver ny mobil och detta pris går ej att slå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tog ni betala direkt för mobilen? Så säger man upp abonnemanget direkt såfort man fått hem grejerna? 2490 landar kostnaden för såfall. Kan man gå och byta in en samsung galaxy s2 i butik också för att få kontanter i utbyte? Men att man beställer själva telefonen via nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Jag upprepar; jag köpte alltså telefonen via studenterbjudandet med abonnemang. Ett abonnemang som jag sedan så fort jag fått telefonen sa upp och kunde då nyttja ångerrätten varpå jag inte betalade för en enda månad.

Skickades från m.sweclockers.com

@mapo:
Precis vad jag tänkte göra samt vad killen på kundtjänst rekommenderade

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Byta in telefon i butik då? eller vad rekommenderas, skulle få 1082 för galaxy s2

Permalänk
Medlem

Tog ni abonnemanget fast pris student med 5 Gb surf? Minsta totalkostnad för mig står 1606, jag säger upp det när jag får hem grejerna och betalar enbart den summan då?

Permalänk
Medlem

@mapo:
Beror på vad du känner för. Har du en butik i närheten så kan du ju knalla in där och få telefonen samma dag om de har den i lager. Vet inte hur det fungerar med studentrabatten dock om du går in till en butik. Så jag skulle nog beställt online. Erbjudandet gäller t o m fredag 30 september. Samt du har möjlighet att ångra dig i 2v pga distansköpslagen.

Skrivet av mapo:

Tog ni abonnemanget fast pris student med 5 Gb surf? Minsta totalkostnad för mig står 1606, jag säger upp det när jag får hem grejerna och betalar enbart den summan då?

yes det stämmer. Det e vad jag gjorde. Du ringer till kundtjänst direkt du fått grejerna i näven. Öppna ingenting förrns du har kontaktat kundtjänst. Så hävdar du ångerrätten på abbet.
Jag beställde en och ska se om de skickar mobben utan några problem, hoppas få allt fixat innan fredag så jag kan beställa flera telefoner om det går vägen med den första

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

aha skönt, men man kan byta in telefonen enbart i butik och beställa abonnemanget via hemsidan då? Så man får samma pengar innan.

Permalänk
Medlem

Annars lättare att göra allt online, hade varit pinsamt och göra via disken. Man får väl kartong och fraktsedel hem också för sin gamla telefon? Någon som gjort allt detta via hemsidan med inbytet också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Annars lättare att göra allt online, hade varit pinsamt och göra via disken. Man får väl kartong och fraktsedel hem också för sin gamla telefon? Någon som gjort allt detta via hemsidan med inbytet också?

Du får en retursedel samt kartong i samma paket som du får telefonen till dig. Så skickar du bara tillbaka din gamla. Du har 10 dagar på dig att skicka in den. Får de inte telefonen inom den tiden så får du en påminnelse, via mail/sms minns inte. Får de fortfarande inte telefonen så kommer de antingen lägga till eller dra ifrån mer pengar beroende på om du skickar en "dyrare" telefon till dem eller ingen alls. Läste det på ett forum (swedroid, har ja för mig), har inte tråden kvar här. Men om du kollar tidigare i tråden här så bör du hitta länkar.
Om man säger upp abbet innan detta så lär de väl skicka en kompletterande faktura. Vet inte hur tele2 löser det praktiskt dock men gissar på det iaf.

Skrivet av mapo:

aha skönt, men man kan byta in telefonen enbart i butik och beställa abonnemanget via hemsidan då? Så man får samma pengar innan.

Är inte 100 % säker på om det går, vanligen så skiljer de på lokalt/webköp. Så du bör göra allt på ett ställe. Webben skulle jag isf rekommendera just för att du får möjligheten för ångerrätt på ett annat sätt. Öppna inget förrens du pratat med kundtjänst, när du fått din leverans i handen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

aha okej, men då beställer jag väl nu då, är väl inget krav på kartong till mobilen? Har bara mobilen med ett större batteri i och annat skal på baksidan. Laddare har jag också kvar. Det måste väl duga för inbytet?

Permalänk
Medlem

Abonnemanget har väl ingen bindningstid i och med att telefonen betalas direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Abonnemanget har väl ingen bindningstid i och med att telefonen betalas direkt?

Står bara att telefonen ska vara den man anget vid köp, enligt imei nummret, samt man får ange skick på den när man gör beställningen. Jag skickar med telefonen samt laddaren bara. Du måste dock fabriksåterställa mobilen, viktigt. Är det en iphone så måste du göra det och avregga icloud. Vilket jag antar görs när man fabriksåterställer den? Annars är värdet auto 0 kr. Enligt kundtjänst så har inget abb bindningstid. Dock 1 månads uppsägningstid. Därför du bör använda dig av ångerrätten på abbet. Alternativet är att du använder det en månad under uppsägningen. Du köper telefonen samt abb som 2 skillda grejer. Därför du ska ha rätt att ångra dig på abbet bara men ändå få behålla telefonen.

Visa signatur

.