Försöker starta teamspeak server men får meddelandet ELF binary type "0".

Permalänk
Avstängd

Försöker starta teamspeak server men får meddelandet ELF binary type "0".

Hej jag har Ubuntu 12.4 att installera en teamspeak server via en tutorial som jag följde men har tyvärr tappat bort länken. När jag ska starta så kommer detta upp och jag förstår inte hur man fixar det. Själva servern startar inte heller och vet inte om jag har gjort rätt i ini filen.

Felmeddelande från terminalen.

ELF binary type "0" not known. ./ts3server_linux_amd64: 1: ./ts3server_linux_amd64: Syntax error: word unexpected (expecting ")")

Permalänk
Medlem

Posta ini-filen till att börja med så vi får kika i den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

Posta ini-filen till att börja med så vi får kika i den.

Förlåt jag rensade bort hela teamspeak mappen från Ubuntu servern för att börja om så det existerar inte längre. Men på ip där skrev jag min vanliga ip som man får från whatismyip.com fast servers ip då och inte min hemmadators ip. Sen fyllde jag i resten där jag visste in om man behövde öppna portar men det gjorde jag ej. 30033 porten och något till kan ha varit 9987 stod i ini filen. Fanns ju ingen förklaring vad som skulle fyllas i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikasera:

Förlåt jag rensade bort hela teamspeak mappen från Ubuntu servern för att börja om så det existerar inte längre. Men på ip där skrev jag min vanliga ip som man får från whatismyip.com fast servers ip då och inte min hemmadators ip. Sen fyllde jag i resten där jag visste in om man behövde öppna portar men det gjorde jag ej. 30033 porten och något till kan ha varit 9987 stod i ini filen. Fanns ju ingen förklaring vad som skulle fyllas i.

Enligt felmeddelandet hade du mest troligt med ett tecken som inte skulle vara där, eller som saknades. Testa igen och får du inte rätt på det så posta felmeddelande + ini-fil.

Permalänk
Avstängd

@HerrNilsson: Nu hittar jag ingen bra tutorial för när jag ska ladda ner zip filen via wget så finns dem ej antagligen så är dem utgångna har du en tutorial att bjuda på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikasera:

@HerrNilsson: Nu hittar jag ingen bra tutorial för när jag ska ladda ner zip filen via wget så finns dem ej antagligen så är dem utgångna har du en tutorial att bjuda på ?

Serverversionen har du här https://www.teamspeak.com/downloads#server
Varför måste du köra wget? Skickar över den med SFTP bara.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Serverversionen har du här https://www.teamspeak.com/downloads#server
Varför måste du köra wget? Skickar över den med SFTP bara.

Varför köra ett extra steg

Permalänk
Avstängd

Tillagd måste man verkligen använda mariadb? Tänkte bara testa nu och har phpmyadmin samt så hittar jag ingen ini eller config för anslutning till databasen.

EDIT: Får samma nu igen.

Använder denna nu!

machine_id= default_voice_port=9987 voice_ip=0.0.0.0 licensepath= filetransfer_port=30033 filetransfer_ip=127.0.0.1 query_port=10011 query_ip=127.0.0.1 query_ip_whitelist= query_ip_blacklist= dbplugin=ts3db_sqlite3 dbpluginparameter= dbsqlpath= dbsqlcreatepath= dblogkeepdays=90 logpath= logquerycommands=0 dbclientkeepdays=30

Error

./ts3server_startscript.sh start Starting the TeamSpeak 3 server ELF binary type "0" not known. ./ts3server: 1: ./ts3server:ELF: not found TeamSpeak 3 server could not start root@gesior:/home/teamspeak3-server_linux_amd64# ./ts3server: 2: ./ts3server: Syntax error: Unterminated quoted string

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Varför köra ett extra steg

För att man inte hittar en wget-länk som funkar? Det är inte så att det tar en förmiddag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikasera:

Tillagd måste man verkligen använda mariadb? Tänkte bara testa nu och har phpmyadmin samt så hittar jag ingen ini eller config för anslutning till databasen.

EDIT: Får samma nu igen.

Använder denna nu!

machine_id= default_voice_port=9987 voice_ip=0.0.0.0 licensepath= filetransfer_port=30033 filetransfer_ip=127.0.0.1 query_port=10011 query_ip=127.0.0.1 query_ip_whitelist= query_ip_blacklist= dbplugin=ts3db_sqlite3 dbpluginparameter= dbsqlpath= dbsqlcreatepath= dblogkeepdays=90 logpath= logquerycommands=0 dbclientkeepdays=30

Error

./ts3server_startscript.sh start Starting the TeamSpeak 3 server ELF binary type "0" not known. ./ts3server: 1: ./ts3server:ELF: not found TeamSpeak 3 server could not start root@gesior:/home/teamspeak3-server_linux_amd64# ./ts3server: 2: ./ts3server: Syntax error: Unterminated quoted string

Vilken guide har du kört?

Permalänk
Medlem

Skaffa Discord istället. Gratis och funkar bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

@HerrNilsson: Jag tankade bara servern och sökte upp ini filen på ett forum. Det är väl det enda som behövs om jag har förstått docs/firststart eller vad filer heter rätt.

Permalänk
Medlem

Det här är över mitt kunskapsområde men vid en googling på felmeddelandet så handlar nästan alla trådar om folk som försöker köra linuxbinärer under FreeBSD. Det låter som din maskin inte gillar ts3-binären.

Vad ger kommandot uname -a för output? Vad sägs det när du kör ldd ts3server_linux_amd64?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagardaniel:

Det här är över mitt kunskapsområde men vid en googling på felmeddelandet så handlar nästan alla trådar om folk som försöker köra linuxbinärer under FreeBSD. Det låter som din maskin inte gillar ts3-binären.

Vad ger kommandot uname -a för output? Vad sägs det när du kör ldd ts3server_linux_amd64?

GNU/kFreeBSD Ikasera 9.3-RELEASE-p33 FreeBSD 9.3-RELEASE-p33 #0: Wed Jan 13 17:55 :39 UTC 2016 root@amd64-builder.daemonology.net:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC x86_64 amd64 Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1225 V2 @ 3.20GHz GNU/kFreeBSD

Den filen var inte med i packet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikasera:

GNU/kFreeBSD Ikasera 9.3-RELEASE-p33 FreeBSD 9.3-RELEASE-p33 #0: Wed Jan 13 17:55 :39 UTC 2016 root@amd64-builder.daemonology.net:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC x86_64 amd64 Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1225 V2 @ 3.20GHz GNU/kFreeBSD

Den filen var inte med i packet.

Då är vi nog närmare en förklaring. För du skriver i ditt första inlägg att du kör Ubuntu 12.4 och det ser inte ut att stämma. Teamspeak 3 server finns tillgängligt i ports för FreeBSD så det känns spontant som att den vägen borde vara enklare att gå. Här finns instruktioner: http://bin63.com/how-to-install-teamspeak-3-server-on-freebsd

Felet du fick tidigare beror med största sannolikhet på att du försöker köra en linuxbinär på FreeBSD. Det är inte så att du råkar följa en Ubuntu-guide?

Permalänk
Avstängd

@jagardaniel: Ja. Nu har jag tankat ner Freebds servern och lagt in den på dedicated trodde det var ubuntu först men glömt att jag hade bytat av en anledning I alla fall jag har lagt in servern och även provat starta .sh filerna men det funkar inte heller just nu.

root@ikasera:/home/teamspeak# ./ts3server_startscript.sh start Starting the TeamSpeak 3 server TeamSpeak 3 server could not start root@Ikasera:/home/teamspeak# ELF interpreter /libexec/ld-elf.so.1 not found

Kollade över commandet och testade funkade inte.

root@Ikasera:/home/teamspeak# make install clean; rehash make: *** No rule to make target 'install'. Stop. -bash: rehash: command not found root@Ikasera:/home/teamspeak#