Lyckas inte överklocka min Asus rog swift PG248Q, hjälp!?

Permalänk
Medlem

Lyckas inte överklocka min Asus rog swift PG248Q, hjälp!?

Tja!

Lyckas inte överklocka min skärm och hoppas att ni kan hjälpa mig!
Jag bockar i 180hz rutan men när jag går tillbaka till menyn så blir rutan helt plötsligt avbockad igen.. Vet inte o det är jag som är blåst eller o det är fel på skärmen... ?
Tacksam för hjälp:)

Mvh Davve

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tja!

Lyckas inte överklocka min skärm och hoppas att ni kan hjälpa mig!
Jag bockar i 180hz rutan men när jag går tillbaka till menyn så blir rutan helt plötsligt avbockad igen.. Vet inte o det är jag som är blåst eller o det är fel på skärmen... ?
Tacksam för hjälp:)

Mvh Davve

Vad har du för grafikkort och i vilken upplösning har du på skärmen?

Permalänk
Medlem

@Puttefnasket: Jag har ett Titan X maxwell (2015) och kör 1080x1920.. Mvh Davve

Permalänk
Medlem

Vad använder du för kabel mellan gpu och skärm?

Permalänk
Medlem

@Bla_Ze85: Minns inte vad den heter, men tror det är en DP-kabel..

Permalänk
Medlem

Då får du kolla så det verkligen är en Displayport kabel. Borde gå lätt med Google.
Eftersom det är en gsync skärm har jag för mig att bara DP funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bla_Ze85:

Då får du kolla så det verkligen är en Displayport kabel. Borde gå lätt med Google.
Eftersom det är en gsync skärm har jag för mig att bara DP funkar.

såg nu att det står att jag har pnp generic monitor som skärm och troligtvis det som spökar! Men hur fasen löser man det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Generic pnp monitor fix????

Tja!
Har en Asus rog Swift PG248Q som jag försöker överklocka till 180hz men rutan jag trycker i avmarkeras när går till tillbaka till menyn igen och jag lyckas inte få det att fungera.. (jag har ett Titan X Maxwell) upptäckte nu när jag går in på bildskärmsinställningar att det står "generic pnp monitor" och jag anar att det är det som spökar för mig.. jag undrar hur man löser detta problem?? Någon som har varit med om samma sak?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Att det står "generic pnp monitor" är normalt. Varför du inte lyckas överklocka kan jag ej svara på dock.

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Forumledare

@xdavvex: *trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

har du laddat ner drivrutinerna från Asus sida?
Där finns drivrutiner för att få den att identifieras rätt.

Permalänk
Bildexpert 📺

Har inte testat skärmen i fråga, men på de skärmar som har haft överklockningsfunktion har det krävt att man startar om skärmen, en slags dubbel bekräftelse, för att den högre frekvensen ska aktiveras.