Permalänk
Melding Plague

Corsair Lapdog

Amerikanska Corsair slår ett slag för spelande i vardagsrummet med Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns rätt meningslöst att göra ett sådant tangentbord utan bluetooth?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anderjo4:

Känns rätt meningslöst att göra ett sådant tangentbord utan bluetooth?

Lapdog är inte ett tangentbord...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Lapdog är inte ett tangentbord...

Se rubriken på förstasidan: "Test: Corsair Lapdog – tangentbord för vardagsrumsspelande"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av twk:

Se rubriken på förstasidan: "Test: Corsair Lapdog – tangentbord för vardagsrumsspelande"

Se även texten under: Amerikanska Corsair slår ett slag för spelande i vardagsrummet med Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Corsair Lapdog är en sådan pryl jag skulle kunna köpa, bara för att upptäcka att den ska ligga o samla damm

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Se även texten under: Amerikanska Corsair slår ett slag för spelande i vardagsrummet med Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers.

Jag vet att det inte är ett tangentbord. Jag tyckte bara att det var komiskt att du rättar en annan användare samtidigt som Sweclockers själva skriver fel i rubriken.

Permalänk
Medlem

Vill man spela i soffan skaffar man en Couchmaster Pro, kommer aldrig gå tillbaka till skrivbordsgaming efter jag köpte den.

Permalänk

Om jag hade känt behov för detta hade jag nog byggt något eget, måttanpassat efter min favoritfotölj.

Hade nog aldrig betalat mer än en femhundring för detta, förutsatt att jag redan ägde ett passande tangentbord. Corsairs lösning skulle alltså kosta mig runt 2500 kr, och dessutom vara kass. Då verkar ju Couchmaster Pro vara ett både billigare och bättre alternativ.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på armstödet på soffan? Fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Lapdog är inte ett tangentbord...

En knähund då?

Synd att den inte riktigt levererar, sitter själv i vardagsrummet och har musmattan på en pall bredvid och använt klämmor från baubaus för att hålla mus-sladden rätt.

Permalänk
Medlem

Eller så bara skaffar man en skön skrivbordsstol så sitter man skönare än i en soffa

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Eller så bara skaffar man en skön skrivbordsstol så sitter man skönare än i en soffa

En skrivbordsstol? I vardagsrummet? Då föredrar jag nog soffan istället

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag kör min egen lösning, fast jag använder en fotölj, Har en böjd hylla som passar perfekt på armstöden, väldigt stabilt, sen använder jag trådlösa grejer. Mycket billigare och bekvämare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Är det någon input-lag om man kopplar mus & tangentbord genom denna platta? Jag får klart kännbar input-lag när jag kopplar till en USB-hubb (av den billigare sorten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Vad är det för fel på armstödet på soffan? Fungerar utmärkt

Bra 1 av 2 armar med stöd. Den andra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Jag kör min egen lösning, fast jag använder en fotölj, Har en böjd hylla som passar perfekt på armstöden, väldigt stabilt, sen använder jag trådlösa grejer. Mycket billigare och bekvämare.

Jag använder en kapad skåpdörr som har lagom storlek. Och trådlös mus och tangentbord.

Ska man köpa en färdig lösning så ska den ju vara mycket skönare än hemmasnickrade lösningar och till ett bra pris. Den här verkar inte nå målet.

Permalänk
Medlem

1300 kr?!
Nej dra åt helvete.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag vet att det inte är ett tangentbord. Jag tyckte bara att det var komiskt att du rättar en annan användare samtidigt som Sweclockers själva skriver fel i rubriken.

Du ser inte det komiska i att du inte kan läsa 2 rader efter rubriken och få ditt svar där? Tror det var det han ville få fram. Med andra ord; bara du läser till slut innan du börjar komma med blinda åsikter så skulle du redan veta, ha fått ditt svar och därmed skulle vi alla kunna ha skippat 3-4 meningslösa inlägg om din inkompetens och troll anda.

För övrigt måste jag hålla me, denna pryl verkar onödigt dyr för att vara "användbar"

(Redigerad: komma tecken som iriterade mig.)

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Nya projektledare på corsair...

Skrivet av Nyhet:

Amerikanska Corsair slår ett slag för spelande i vardagsrummet med Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers.

Läs hela artikeln här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

"Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers."

more like

Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för dig som redan äger ett Corsair K70 eller K65 och har pengar över att spendera på en plastbit.

Stavfel :P
Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

What bara för högerhänta?!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

"Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för soffgamers."

more like

Lapdog – en hållare för företagets mekaniska tangentbord särskilt utformad för dig som redan äger ett Logitech K70 eller K65 och har pengar över att spendera på en plastbit.

Logitech?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Sjukt överpris för en simpel hållare. Tejpa en kudde mot en plastbricka och du har i princip samma sak - antagligen skönare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Eller så bara skaffar man en skön skrivbordsstol så sitter man skönare än i en soffa

Skrivet av Emil Hansson:

En skrivbordsstol? I vardagsrummet? Då föredrar jag nog soffan istället

Du skojjar halv ligga i en divan soffa mot skrivbords stol, du är ute och cyklar kan jag tala om

Permalänk
Medlem

Jag kikade lite på den där men när den saknar stöd för handlederna fick det bli en couchmaster istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bättre att köra trådlöst tangentbord och mus och köpa ett snyggt hyllplan på IKEA

Permalänk

Bra recension! Vene om man kan klaga på ergonomi i pjäsen när ergonomin i en soffa är obefintlig...

Känns ändå som om målgruppen behöver ett liv istället för en sån här Nädå men den är nog bäst lämpad (och kanske utvecklad för) tjocka amerikaner eller så.

Som nån sa, ett hyllplan över knät. De brukar vara ganska lätta också. Resten löser man med lite hyllpapper och tejp Eller det där IKEA-datorbordet? Med TKL och vanlig mus och musmatta på tgb-hyllan. Iaf. Lägg pengarna på en skön kontorsstol istället.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Avstängd

Corsair Lapdance!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

ja har alltid haft tbordet i knät och musmattan på en skolkatalog år 1995 eller nåt sånt då de var hårda omslag så en sådan här sak skulle vara nice

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf