Mumble eller liknande voice klient på Raspbian

Permalänk

Mumble eller liknande voice klient på Raspbian

Tjena,

Jag har satt upp en Pi 3 med Raspbian och MotionEye där tanken är att man ska använda den som en enkel konferensanläggning.

MotionEye har jag fått igång och kan streama video utan problem men ljudet är det stora problemet. Tanken är att jag har en stream för videon och att ett flertal Raspberrys ska ansluta till Mumble för ljudet, men här har det tagit stopp.

Jag har satt upp en virtuell maskin inom samma nätverk med Debian där jag testat kört Mumble Server, inga problem med uppsättningen där men jag kan inte ansluta min Pi till den, fungerar utmärkt på Win 10 dator.

Någon som har nått tips för hur jag kan få igång Mumble eller om det finns någon annan liknande lösning för mitt problem?

//Daniel

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Mumble borde fungera, har du kollat så att du har rätt ip, port osv?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Mumble borde fungera, har du kollat så att du har rätt ip, port osv?

Yes, allt sånt stämmer.

Glömde tillägga i huvudinlägget att jag kör minimal, med andra ord, inget grafiskt gränssnitt.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Discord är bästa VOIP tjänsten som finns imo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Discord är bästa VOIP tjänsten som finns imo.

Varför...? Blir lika laggigt som skype i min mening när antalet klienter blir fler. Sedan kanske du ska notera att TS kör linux?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Varför...? Blir lika laggigt som skype i min mening när antalet klienter blir fler. Sedan kanske du ska notera att TS kör linux?

Jag missade att OP kör Linux.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan