Permalänk

Hjälp med "enkel" javakod.

Jag håller på å pysslar med en uppgift som jag inte riktigt får till. Programmet är lite större men ville inte klistra in all kod då jag antar att det blir jobbigare att felsöka. I inputNumbers på slutet innan den sista for-loopen så kommer det att finnas ett tal som användaren har matat in typ: 3445569996.
Tanken är att jag ska få ut siffran 3 då det högsta antalet siffror i följd är 3st 9:or. Men det funkar såklart inte och jag är för seg i huvudet för att förstå vad jag har gjort för fel.

Andra problemet jag har är att jag inte förstår varför jag inte får några tabbar i den sista utskriften fast jag har lagt in \t.

String inputNumbers=""; int maxNumbersInARow=0; int tempNumbersInARow=0; inputNumbers+= number+""; for(int i=0;i<=inputNumbers.length()-2;i++){ if(inputNumbers.charAt(i) == inputNumbers.charAt(i+1)){ tempNumbersInARow++; } else{ if(tempNumbersInARow>maxNumbersInARow){ maxNumbersInARow=tempNumbersInARow; tempNumbersInARow=0; } } } } JOptionPane.showMessageDialog(null, "Lowest Number: "+lowestNumber+"\tHighest number: "+highestNumber+"\tNumber of odd numbers: "+odd+"\tNumber of even numbers: "+even+"\tCumulative total is:"+cumulativeTotal+"Max numbers in a row is: "+maxNumbersInARow);

Edit: Löste det första problemet, jag hade råkat skriva for-loopen innuti en while-loop. Men varför funkar inte tabbarna?

Permalänk