No Man's Sky utreds för falsk marknadsföring

Permalänk
Medlem

Det är ju en sak att kanske visa en version av spelet med bättre grafik än när spelet släpps, det kan man ju fatta då alla gör det... men att ljuga om funktioner i själva spelet är ju lite sjukt.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är klart man kan när de tar emot pengar från de som gör spelen de recenserar samt är inkompetenta och saknar förmågan att skriva om hela spelet.

Googla på Mass Effect 3 och IGN och läs några veckor. Jag har inte läst en IGN-artikel, eller köpt ett Bioware-spel sedan dess och kommer aldrig göra det heller, tills kistlocket läggs på.

Så om det har hänt en gång, så gäller det alla gånger? IGN's rapporteringar är ju exakt samma som alla andra spelbloggar. Spelet har ju till och med hypats massvis här också. Har svårt att se skillnaden.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Säger en hel del om spelet: https://youtu.be/b2Lijla0pFY

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beatnutz:

Så om det har hänt en gång, så gäller det alla gånger? IGN's rapporteringar är ju exakt samma som alla andra spelbloggar. Spelet har ju till och med hypats massvis här också. Har svårt att se skillnaden.

Du verkar inte känna till historien jag hänvisade till. Återkom när du vet vad som hände. Inte alla recensenter får karaktärer specialgjorda efter sig själva i spelet (som en av brickorna i pusslet).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Runt 200k spelade spelet på lanseringsdagen nu idag endast runt 2k. Det säger en hel del!

Det är bara spelanalfbeter det vill säga den bred massan som blir lurade av spel som rider på hypevågen i media. Jag skulle också säga de som förhandsbeställer spel utan att ha läst några som helst recensioner. Det är skrattretande vad folk är dumma!

Snittspeltiden ligger också på ca: 20 timmar, så det är ett spel som folk spelade ganska intensivt i början. Jag själv märkte att efter ca: 10-15 timmar så blev det sjukt upprepande, och nu så känner jag att det inte är någon mening att starta spelet förrän det finns mer att göra, och så här känner nog de flesta.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du verkar inte känna till historien jag hänvisade till. Återkom när du vet vad som hände. Inte alla recensenter får karaktärer specialgjorda efter sig själva i spelet (som en av brickorna i pusslet).

Nej känner inte till historien, och anser att den inte är relevant i det här fallet heller.

Det här handlar inte om Mass Effect eller IGN utan om missvisande information/PR på i princip alla
spelsiter/bloggar om ett spel som inte hade släppts ännu. IGN var dessutom inte sena med att rapportera
om alla brister spelet hade när det vält släppts.

Känns konstigt att haka upp sig på IGN oavsett vad som hänt förr.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Köpte spelet på release dagen på GOG och har spelat i 15 timmar. Har mailat med supporten på GOG sedan igår och idag så fick jag godkänt att lämna tillbaka spelet.

Känns väldigt skönt att få pengarna tillbaka för ett spel som inte känns färdig och saknar lovat innehåll.

Och genom att få pengarna tillbaka så har du inte lärt dig något, utan kommer mest troligt att begå samma misstag. Det varnas konstant om att aldrig förhandsboka, men lik förbannat så fortsätts det att förbokas, mer än någonsin.

Jag har själv förbokat många usla spel, men den skulden lägger jag på mig själv och ingen annan, för ingen tvingade mig till att förboka. Konsumenter vilseleds konstant av företag, och köper du något utan att veta vad du köper så har du bara dig själv att skylla. Att förboka spel kan jämföras med att teckna avtal över telefon. Lita aldrig på någon som kan tjäna pengar på dina beslut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest med detta är att ingen från utvecklarna har kommenterat något av klagomålen som folket har sagt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Du kan ju knappast anklaga spelbloggar för att begått något fel när dom sprider missvisande information om spelet. Dom blev ju precis lika lurade som du. Deras jobb är att rapportera om nya spel, sen upphör deras ansvar. Det utgivaren berättar för dem eller visar dem är ju vad dom har att gå på.

Det kan du mycket väl.

Vi har tryckfrihet med ansvar, och publicerar du något, hålls du också ansvarig för det.

Om de nu recenserat något, och det var så bra när de gjorde det. Okej. Men det ligger i deras ansvar att både klart o tydligt notera att detta är förhandstitt, där inget av detta kan stämma när det släpps, samt att när det släpps, uppdatera infon för att relativt representera innehållet korrekt.

Mao... om de gjort det, så hade de också ställt sig i kö för att skrika och klaga på spelet som inte levererade. Och då är det inga problem i denna sitsen...

Om de dock bara tog en klump pengar/special förmåner och sen skiter i vilket, ska de också stå för sin miss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Jag hoppas folk förstår att detta inte har något med att spelet målades upp som något annat innan det lanserades, eller något att göra med hur simpelt och repetitivt det är i dagsläget. Ett spel kan vara hur kast som helst och det är OK, så länge det inte marknadsförs som något annat.

Problemet är att spelet fortfarande, efter lansering marknadsförs med funktioner som inte finns. Boxen kanske visar rätt, men på deras Steam Store sida finns fortfarande bilder och video klipp från innan spelet lanserades, som får det att se ut som att spelet har matrial som egentligen inte finns.

Det är där problemet ligger.

Problemet ligger i att många tänker så snarare, av någon anledning har speciellt spelbranschen (men även mjukvara allmänt) fått någon form att "free pass" på marknadsföring, om du visar upp "game play footage" och påstår olika funktioner sedan tar emot förhandsbeställningar baserat på det så är det egentligen falsk marknadsföring. I vilken annan bransch skulle detta tillåtas? Jag hoppas att NMS åker på detta rejält och att man sedan börjar titta på andra i branschen, Ubisoft t.ex. är ju mästare på att visa "såhär är spelet" sedan vid release "stripped down and hollowed out for performance", visst en gång med något spel, men de gör det ju med varje release typ.
Det är tragiskt att detta blivit en standard för det gör ju att det bara blir värre och värre, NMS är ju bara toppen på ett väldigt stort isberg.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Säger en hel del om spelet: https://youtu.be/b2Lijla0pFY

Skickades från m.sweclockers.com

GRRR... nu har jag fått den sabla låten på skallen, igen (sitter o nynnar till den), och jag skyller 100% på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Och genom att få pengarna tillbaka så har du inte lärt dig något, utan kommer mest troligt att begå samma misstag. Det varnas konstant om att aldrig förhandsboka, men lik förbannat så fortsätts det att förbokas, mer än någonsin.

Jag har själv förbokat många usla spel, men den skulden lägger jag på mig själv och ingen annan, för ingen tvingade mig till att förboka. Konsumenter vilseleds konstant av företag, och köper du något utan att veta vad du köper så har du bara dig själv att skylla. Att förboka spel kan jämföras med att teckna avtal över telefon. Lita aldrig på någon som kan tjäna pengar på dina beslut.

Förhandsbokade inte spelet, så nej, jag har inte lärt mig något.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas verkligen att åtgärder införs för att styra upp spelmarknaden. Detta spel är sista droppen, företagen måste vara tydligare med att visa upp sina produkter korrekt. Hello Games och Sonys hantering av detta skandalspel bör svida rejält och missnöjda kunder bör få pengarna tillbaks.

Jag gav det en chans men efter 5-10 timmar så insåg jag att allt spelet verkligen hade att "erbjuda" visats upp. Ett hån mot kunderna att dessutom kräva 60 euro för spelet.

Permalänk
Medlem

Det bästa som jag såg på Steam var en person som hade fått spelet gratis men ändå ville ha en refund xD

Tycker människor tar det lite väl på allvar, okej dom ljög om vad som fanns i spelet och gav missvisande och falsk marknasföring, men känns att man klagar över en ganska liten sak om man tänker större.

Jag menar vad hände med alla dom människor som köpte ett GTX 970, fick vi någonsin en full refund av grafikkortet, störd det att spel är handikappade, ja det gör det men jag kan leva med det..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Equilibrium:

Det bästa som jag såg på Steam var en person som hade fått spelet gratis men ändå ville ha en refund xD

http://i.imgur.com/lkhLQQG.png

Tycker människor tar det lite väl på allvar, okej dom ljög om vad som fanns i spelet och gav missvisande och falsk marknasföring, men känns att man klagar över en ganska liten sak om man tänker större.

Jag menar vad hände med alla dom människor som köpte ett GTX 970, fick vi någonsin en full refund av grafikkortet, störd det att spel är handikappade, ja det gör det men jag kan leva med det..

Nu handlar det om ett dyrt spel också. 60 euro för vad som är ett lågbudget/indie-spel är verkligen att ta i. Hade det kostat runt 20 euro hade det nog inte varit riktigt samma sak.

De flesta som kommenterade 970-skandalen var okej med att Nvidia ljög om specifikationerna. En del försökte lämna tillbaks produkten med varierande resultat. I många fall vägrade butikerna att ta in korten, andra fick pengarna åter. Nvidia kom minst sagt lätt undan, hade det handlat om något annat företag hade det blivit betydligt livligare förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Förhandsbokade inte spelet, så nej, jag har inte lärt mig något.

Att köpa på releasedagen är ännu mer korkat med tanke på att PS4-spelarna hade rapporterat om många allvarliga problem och öven brister i spelet flera dagar innan det släpptes på PC. Köper man spel på releasedagen så är det ett tecken på impulsköp. Man ser något spelas av många och lockas till ett köp bara för att andra spelar det, och detta är något som många borde lära sig att kontrollera lite bättre.

Jag personligen ångrar inte att jag köpte NMS. Däremot så ångrar jag att jag gav 500 spänn för det. Hade hellre sett att det släpptes som ett Early Access-spel med ett early backer-pris på kanske €30, för Early Access är precis vad det känns som just nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu handlar det om ett dyrt spel också. 60 euro för vad som är ett lågbudget/indie-spel är verkligen att ta i. Hade det kostat runt 20 euro hade det nog inte varit riktigt samma sak.

De flesta som kommenterade 970-skandalen var okej med att Nvidia ljög om specifikationerna. En del försökte lämna tillbaks produkten med varierande resultat. I många fall vägrade butikerna att ta in korten, andra fick pengarna åter. Nvidia kom minst sagt lätt undan, hade det handlat om något annat företag hade det blivit betydligt livligare förmodligen.

Tycker det är ganska billigt i jämförelse med det man sätter på en skärm eller en television eller ett grafikkort.

Eller vad Mac entusiaster spenderar på sitt grejs.

Nej, om det skulle ha varit ett mindre företag så skulle man inte ens ha sett skymten av det.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hmm, känns som att det finns så mycket annat viktigare att ta i tu med än detta, vadå StarCitizen på tur å sen förhoppningsvis alla politiker?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Stackars utvecklarna. När spelet var i Early Access fick man det billigt, och det stod klart och tydligt att man skulle köpa spelet i befintligt skick och inte förvänta sig att det utvecklades mycket eller inte alls.

Nu har de gjort färdigt spelet och en bunt features saknas som finns i trailers, men då byter de väl trailers då och så är det bra.

Jag tror det är som vanligt med speltitlar, att vissa spel haussas upp av communitymedlemmarna själva tills man har ett spel som aldrig nånsin kan leva upp till förväntningarna.

Men ja, när spelet blev färdigt och features stod klara borde de ha ändrat trailers för att matcha spelet. Men som sagt, spelet var nog 10x bättre innan det var färdigt. I fansens fantasi och förhoppningar.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Spelade 20h som många andra, satt klistrad i början men efter ett tag hade man gjort allt och det finns ingen lore att tala om som håller en intresserad.

Det fanns så mycket mer dom kunnat gjort, tur jag inte betalade för det iallafall... Enda bra är väll att det finns rätt mycket mods, men det är som att sätta plåster på ett läkande däck...

https://www.reddit.com/r/NMSPortals/
Dom här får ju sin valuta för spelet iallafall... xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ganska billigt i jämförelse med det man sätter på en skärm eller en television eller ett grafikkort.

Eller vad Mac entusiaster spenderar på sitt grejs.

Nej, om det skulle ha varit ett mindre företag så skulle man inte ens ha sett skymten av det.

Nu faller din jämförelse då du blandar in icke-specifika produkter som förmodligen levererar vad de lovar.

Skrivet av HolyFather:

Stackars utvecklarna. När spelet var i Early Access fick man det billigt, och det stod klart och tydligt att man skulle köpa spelet i befintligt skick och inte förvänta sig att det utvecklades mycket eller inte alls.

Nu har de gjort färdigt spelet och en bunt features saknas som finns i trailers, men då byter de väl trailers då och så är det bra.

Jag tror det är som vanligt med speltitlar, att vissa spel haussas upp av communitymedlemmarna själva tills man har ett spel som aldrig nånsin kan leva upp till förväntningarna.

Men ja, när spelet blev färdigt och features stod klara borde de ha ändrat trailers för att matcha spelet. Men som sagt, spelet var nog 10x bättre innan det var färdigt. I fansens fantasi och förhoppningar.

Har du blandat ihop spelet med något annat? Detta spel har aldrig släppts som något early access-aktigt spel. Hello Games har själva varit duktiga på att lova och hype'a upp spelet. De har sig själva att skylla på.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Har du blandat ihop spelet med något annat?

Ja. Ska försöka komma på vilket det var som utvecklarna fick så mycket oförtjänt sk*t för. Var nåt i samma stil, men Early Access då.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu faller din jämförelse då du blandar in icke-specifika produkter som förmodligen levererar vad de lovar.

Har du blandat ihop spelet med något annat? Detta spel har aldrig släppts som något early access-aktigt spel. Hello Games har själva varit duktiga på att lova och hype'a upp spelet. De har sig själva att skylla på.

Tycker ändå att vi som lever under 2000-talet borde inte klaga så mycket som vi gör.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HolyFather:

Ja. Ska försöka komma på vilket det var som utvecklarna fick så mycket oförtjänt sk*t för. Var nåt i samma stil, men Early Access då.

Förvisso inte Steams Early Access men Star Citizen borde kunna kvala in, spelet men framförallt utvecklarna har fått en hel del kritik över hur långsamt det går att få ut spelet. Men kanske är något annat spel du tänkte på?

Skrivet av Equilibrium:

Tycker ändå att vi som lever under 2000-talet borde inte klaga så mycket som vi gör.

Jo kanske.

Nu är det rätt många som är extremt kritiska till detta spel, jag själv hör till den skaran men samtidigt finns det ju de som gillar spelet också. Lite synd att vi andra inte kan få ut samma upplevelse som dessa.

Nu har jag inte kollat så mycket på Everspace själv men det verkar på många sätt rätt likt vad NMS försökte göra:

Får hoppas på större lycka för dessa.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Förvisso inte Steams Early Access men Star Citizen borde kunna kvala in, spelet men framförallt utvecklarna har fått en hel del kritik över hur långsamt det går att få ut spelet. Men kanske är något annat spel du tänkte på?

Jo kanske.

Nu är det rätt många som är extremt kritiska till detta spel, jag själv hör till den skaran men samtidigt finns det ju de som gillar spelet också. Lite synd att vi andra inte kan få ut samma upplevelse som dessa.

Nu har jag inte kollat så mycket på Everspace själv men det verkar på många sätt rätt likt vad NMS försökte göra:

https://www.youtube.com/watch?v=2i4p47a47ZE

Får hoppas på större lycka för dessa.

Nu finns Osiris också (EAA)... jag önskar dem lycka till. Spontant så verkar det vara Subnautica fast i rymden med en hel del grind. Svårt det där att få till att dels kräva lite jobb för att klara sig, dels mer jobb för att klara sig + bygga ambitiösa saker, och sen inte få det repetitivt. Speciellt som det kan bli att spelarna själv väljer att det enda bygge som är imponerande är det som kräver grind på masochistnivå

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon5930:

Förvisso inte Steams Early Access men Star Citizen borde kunna kvala in, spelet men framförallt utvecklarna har fått en hel del kritik över hur långsamt det går att få ut spelet. Men kanske är något annat spel du tänkte på?

Jo kanske.

Nu är det rätt många som är extremt kritiska till detta spel, jag själv hör till den skaran men samtidigt finns det ju de som gillar spelet också. Lite synd att vi andra inte kan få ut samma upplevelse som dessa.

Nu har jag inte kollat så mycket på Everspace själv men det verkar på många sätt rätt likt vad NMS försökte göra:

https://www.youtube.com/watch?v=2i4p47a47ZE

Får hoppas på större lycka för dessa.

Tro fan att de inte vill släppa Star Citizen, som det är nu har de ju en jämn ström med pengar som kommer in och släpper de nått som är /färdigt/ så står de helt plötsligt utan inkomst. Om de får som de vill kommer de fortsätta att jobba på samma spel tills pensionen och fortsätta kalla det "early access" samtidigt som de kontinuerligt skjuter målstolparna framför sig.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Det jag gillar mest med detta är att ingen från utvecklarna har kommenterat något av klagomålen som folket har sagt.

Du tror inte dom har avtal som hindrar Hello Games från att uttala sig? Tro mig, det har dom.

(Gissning): Sean Murray har (& hade) sina armar i hårt låsgrepp av Sony. Han vrider sig nu i ångest över att ha sålt sin själ i ett så tidigt skede.

Standard reaktion för övrigt, när något sådant här händer:

http://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2016/09/17/sony-appe...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Runt 200k spelade spelet på lanseringsdagen nu idag endast runt 2k. Det säger en hel del!

Det är bara spelanalfbeter det vill säga den bred massan som blir lurade av spel som rider på hypevågen i media. Jag skulle också säga de som förhandsbeställer spel utan att ha läst några som helst recensioner. Det är skrattretande vad folk är dumma!

Du får det att låta som att folk tar lån och göra extrema ekonomiska insatser för att köpa spel... Ett nytt spel kostar 300-600. Det är mindre än 1 arbetsdag för absoluta majoriteten smaken är som baken och inte fan går folk och stämmer krogen för utredning när de köpt sprit för 2k när den inte smaka som de tänkt sig...

Sen är det så att alla vill inte veta allt om vad de köper. Ibland är det kul med lite överaskning...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Ja, det blev ju inte riktigt som Sean Murray påstod att det skulle bli, dock det som förbryllar mig är att Steam verkar ändå gå med på det hela.

Har försökt att refunda spelet utan några resultat. Först genom den traditionella sättet, men får bara automatiska meddelanden tillbaka att jag överskrider maxtiden. (2h)
Ja, jag har läst igenom deras policy, om du har spelat mindre än 2h eller ägt spelet under 14 dagar, så får du refund oavsett orsak, men att de ska ändå läsa case för case om det inte passar in, vilket jag inte upplevde hände, då jag fick automatiska svar varje gång.

Tycker ändå att detta spelet faller ur ramarna då de mästa som är fel med det här spelet visar sig inte inom två timmar, jag fick nästan lägga tre timmar att ens få det spelbart från första dagen.

Efter ett antal försök försökte jag starta en dispyt via paypal för att få ett mänskligt svar, detta resulterade i ett ytterligare automatiskt svar, att spelet blivit låst från mitt konto och om jag inte avslutade dispyten så skulle de låsa mitt konto från att använda några funktioner på steam, som workshop, köpa spel, market med mera...

De hänvisade mig till deras suport, via ett automatiskt medelande, med andra så var det kört.
jag hade som sagt inget val, så jag stängde dispyten på paypal och gick vidare till steam-suport, och vilken soppa det blev av allt i hopa! Fortsatt med automatiska meddelande om att läsa deras policy och att min tid hade överskridit.

Rätt vad det var så var alla mina tidigare tickets hoptryckta till en ticket så det blev ingen ordning alls på samtalet, så jag gjorde en ny ticket, som i sin tur också blev ihop-buntad med den tidigare ticketen. Har fortfarande inte sett något tecken på liv, utan får fortfarande automatiska meddelanden än idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HolyFather:

Nu finns Osiris också (EAA)... jag önskar dem lycka till. Spontant så verkar det vara Subnautica fast i rymden med en hel del grind. Svårt det där att få till att dels kräva lite jobb för att klara sig, dels mer jobb för att klara sig + bygga ambitiösa saker, och sen inte få det repetitivt. Speciellt som det kan bli att spelarna själv väljer att det enda bygge som är imponerande är det som kräver grind på masochistnivå

Hehe oj, har missat det där spelet. Stort tack för tipset!
Ser faktiskt rätt lovande ut. Och jag gillade Subnautica mycket så en trevlig liknelse där.

Ser redan nu ut att vara på en helt annan nivå än vad NMS någonsin lär bli också. Blir att titta närmare när det där spelet är nära release.

Skrivet av SleepstreameR:

Tro fan att de inte vill släppa Star Citizen, som det är nu har de ju en jämn ström med pengar som kommer in och släpper de nått som är /färdigt/ så står de helt plötsligt utan inkomst. Om de får som de vill kommer de fortsätta att jobba på samma spel tills pensionen och fortsätta kalla det "early access" samtidigt som de kontinuerligt skjuter målstolparna framför sig.

Jo, jag är rätt tveksam till CIG också. Ständig feature creep, de är uppe i fyra år nu va? Visst, det som visades upp under någon mässa nyligen såg riktigt bra ut men ändå verkar vägen till lansering vara låååångt in i framtiden. Och de har dragit in rejält med pengar och fortsätter också att dra in mer ändå.

Hoppas det blir klart någon gång, blir det bra kommer jag nog vilja skaffa det.

Skrivet av Kvistarn:

Ja, det blev ju inte riktigt som Sean Murray påstod att det skulle bli, dock det som förbryllar mig är att Steam verkar ändå gå med på det hela.

Har försökt att refunda spelet utan några resultat. Först genom den traditionella sättet, men får bara automatiska meddelanden tillbaka att jag överskrider maxtiden. (2h)
Ja, jag har läst igenom deras policy, om du har spelat mindre än 2h eller ägt spelet under 14 dagar, så får du refund oavsett orsak, men att de ska ändå läsa case för case om det inte passar in, vilket jag inte upplevde hände, då jag fick automatiska svar varje gång.

Tycker ändå att detta spelet faller ur ramarna då de mästa som är fel med det här spelet visar sig inte inom två timmar, jag fick nästan lägga tre timmar att ens få det spelbart från första dagen.

Efter ett antal försök försökte jag starta en dispyt via paypal för att få ett mänskligt svar, detta resulterade i ett ytterligare automatiskt svar, att spelet blivit låst från mitt konto och om jag inte avslutade dispyten så skulle de låsa mitt konto från att använda några funktioner på steam, som workshop, köpa spel, market med mera...

De hänvisade mig till deras suport, via ett automatiskt medelande, med andra så var det kört.
jag hade som sagt inget val, så jag stängde dispyten på paypal och gick vidare till steam-suport, och vilken soppa det blev av allt i hopa! Fortsatt med automatiska meddelande om att läsa deras policy och att min tid hade överskridit.

Rätt vad det var så var alla mina tidigare tickets hoptryckta till en ticket så det blev ingen ordning alls på samtalet, så jag gjorde en ny ticket, som i sin tur också blev ihop-buntad med den tidigare ticketen. Har fortfarande inte sett något tecken på liv, utan får fortfarande automatiska meddelanden än idag.

Riktig trist hantering för din del där. :/

NMS har gjort mig riktigt tveksam till spel som köps som digitala licenser. Är extremt restriktiv med vad jag köper för tillfället. Det måste fungera bättre än det gör nu. Och 2 timmar, som det är i Steams fall, är på tok för lite. Som du är inne på gick det åt en hel del tid att ens få spelet att starta och fungera hyffsat. Sedan är gameplayet väldigt grindigt så de där två timmarna försvinner fort utan att man ens hunnit se något av spelet.