Permalänk

Ringa via datorn.

Tjenare!
Jag har tänkt på en rätt simpel sak ett tag nu, men kommer inte riktigt på någonting alls om det.
Det jag funderar på är om det inte är möjligt att på något sätt, koppla in mobilen i datorn och ringa ett samtal, men att använda sitt headset som hörlurar.
Kanske finns program för detta, men jag har googlat runt och det enda jag hittar är en massa olika virus i princip.
Anledningen till att jag vill kunna göra detta är för att det skulle vara så otroligt soft att inte behöva krångla med telefonen för att ringa ett samtal eller liknande, och ja, lathetsfaktorn är på topp.
Finns även en möjlighet att detta är möjligt via skype eller liknande, men då jag bara använder ts3 sen några år tillbaka så är jag ''helt off'' när det kommer till skype eller liknande program.
Hadee

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainStampe:

Tjenare!
Jag har tänkt på en rätt simpel sak ett tag nu, men kommer inte riktigt på någonting alls om det.
Det jag funderar på är om det inte är möjligt att på något sätt, koppla in mobilen i datorn och ringa ett samtal, men att använda sitt headset som hörlurar.
Kanske finns program för detta, men jag har googlat runt och det enda jag hittar är en massa olika virus i princip.
Anledningen till att jag vill kunna göra detta är för att det skulle vara så otroligt soft att inte behöva krångla med telefonen för att ringa ett samtal eller liknande, och ja, lathetsfaktorn är på topp.
Finns även en möjlighet att detta är möjligt via skype eller liknande, men då jag bara använder ts3 sen några år tillbaka så är jag ''helt off'' när det kommer till skype eller liknande program.
Hadee

Om du sitter med Mac och iPhone är detta möjligt, vet dock inte om någon annan lösning till ditt "problem".

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det går väl med Skype?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Nielsen:

Om du sitter med Mac och iPhone är detta möjligt, vet dock inte om någon annan lösning till ditt "problem".

Jag sitter på Windows med en Android så det sög ju :/

Permalänk
Skrivet av Treant:

Det går väl med Skype?

Gör det verkligen det? Du tänker inte på betalservicen nu då? Att man kan lägga in pengar och ringa samtal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainStampe:

Gör det verkligen det? Du tänker inte på betalservicen nu då? Att man kan lägga in pengar och ringa samtal?

Är det inte så alla telefonsamtal fungerar? Du betalar din operatör och du kan ringa samtal?

EDIT: Läste lite snabbt verkar det som, du vill alltså ha en tjänst så att du kan ringa från "via mobilen"? Jag kanske har hört om något sådan till Android, återkommer när jag har Googlat lite

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Skrivet av Fille625:

Är det inte så alla telefonsamtal fungerar? Du betalar din operatör och du kan ringa samtal?

Haha jo absolut visst gör det, men då jag har fria samtal på telefonens abonnemang så känns det rätt onödigt att lägga en massa pengar på Skypes telefon tjänst för att ringa via datan.

EDIT: Precis! Hjälpen uppskattas enormt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainStampe:

Haha jo absolut visst gör det, men då jag har fria samtal på telefonens abonnemang så känns det rätt onödigt att lägga en massa pengar på Skypes telefon tjänst för att ringa via datan.

EDIT: Precis! Hjälpen uppskattas enormt!

Sorry, alternativen jag tänkte mig hade inte direkt den funktionalitet som du var ute efter. Ett alternativ hade väl varit att porta ditt nummer till Google Voice, men jag är osäker på hur det skulle fungera (om det ens gör det) i Sverige.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Skrivet av Fille625:

Sorry, alternativen jag tänkte mig hade inte direkt den funktionalitet som du var ute efter. Ett alternativ hade väl varit att porta ditt nummer till Google Voice, men jag är osäker på hur det skulle fungera (om det ens gör det) i Sverige.

Jag ska kolla upp det, tack för tips!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainStampe:

Jag sitter på Windows med en Android så det sög ju :/

Ska tydligen gå med appen Airdroid, inget jag vet säkert dock men kan vara värt ett försök!

EDIT: Ska tydligen fungera med denna också!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nielsen:

Ska tydligen gå med appen Airdroid, inget jag vet säkert dock men kan vara värt ett försök!

Airdroid låter en ringa och svara med datorn men man måste fortfarande använda telefonens mic och högtalare

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Airdroid låter en ringa och svara med datorn men man måste fortfarande använda telefonens mic och högtalare

Ändrade min post och la till en ny mjukvara.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Jag ska springa ut på ett ärende lite fort, ska definitivt kolla upp apparna ni har länkat.
Tackar så oerhört mycket för hjälpen!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag ringer via Gmail, kan fylla på pengar där och ringer för lokalsamtalstaxa i varje land, det är SKITBILLIGT.

Har 200 fria samtal oavsett längd på mitt privata abbonemang och fria samtal helt och hållet på jobbtelefonen, men detta är så sjukt smidigt att det är värt det.

Fyllde på kontot med 10$ för 2år sedan, och det är typ 4$ kvar.
Använder det med 2-10 samtal i veckan.

Obs!, dyrt till mobilnätet, precis som Skype är.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Google hangouts, men då behöver den du ringer också hangouts, då blir det egentligen som skype..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Nielsen:

Ska tydligen gå med appen Airdroid, inget jag vet säkert dock men kan vara värt ett försök!

EDIT: Ska tydligen fungera med denna också!

Laddade ner MyPhoneExplorer nu och allt kopplades ihop utan problem, dock så styr du bara i princip telefonen via datan.
Det jag är ute efter mestadels är att kunna prata i telefonen via datan. Ska kolla om det går att lösa, men tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Obs!, dyrt till mobilnätet, precis som Skype är.

Synd bara att fasta nätet dog ut för 10-15 år sen...

Permalänk

Så, via MyPhoneExplorer kan du smsa och få aviseringar om samtal. Du kan dock inte prata i telefonen via datan, vilket var det största syftet med programmet jag är ute efter.
Jag provar vidare på dom apparna ni har länkat och återkommer.

Permalänk
Medlem

Min första spontana idé var att inte använda datorn, koppla en mediahub mellan headsetet och datorn, sen kan man köpa ett bluetooth handsfree chip och modda in, så du ringer från mobilen men pratar via headsetet.

Permalänk
Medlem

Continuity SMS/Text Computer
https://play.google.com/store/apps/details?id=pplconnect.mobi&referrer=utm_source%3DPPLCONNECT%2520Website

edit:
Appen kostar tydligen credits att ringa gratis.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag sökte nyss på detta och hittade den här tråden. Det kanske finns någon som vet ett smidig lösning till detta nu?

Ringa från telefonen MEN genom datorn och headset. Alltså ej olika betaltjänster. Koppla telefonen till datorn och använda headset för att samtala.

Det låter som en väldigt enkel service som borde funnits år 2000 iaf, någon som testat och vet något fungerande?

Mvh Tom

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Jag sökte nyss på detta och hittade den här tråden. Det kanske finns någon som vet ett smidig lösning till detta nu?

Ringa från telefonen MEN genom datorn och headset. Alltså ej olika betaltjänster. Koppla telefonen till datorn och använda headset för att samtala.

Det låter som en väldigt enkel service som borde funnits år 2000 iaf, någon som testat och vet något fungerande?

Mvh Tom

Heey, Du har inte kommit på någon ide hur man kan göra än?

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Heey, Du har inte kommit på någon ide hur man kan göra än?

Det ni är ute efter är att använda datorn som headset åt telefonen. Ett sätt är via Bluetooth, men det är beroende på vilken BT-krets datorn har. Mer info här.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Vill minnas jag såg en video från LinusTechTips om något tangentbord som var/skulle bli en verklighet, man kopplade in telefonen i tangentbordet, ringde det sen på telefonen så kunde du svara genom att trycka in en knapp på tangenbordet och sen så hörde du och pratade med ditt headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Heey, Du har inte kommit på någon ide hur man kan göra än?

Hej! Nej tyvärr inte

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Heey, Du har inte kommit på någon ide hur man kan göra än?

Skaffa Mac och iPhone..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zyberzero:

Det ni är ute efter är att använda datorn som headset åt telefonen. Ett sätt är via Bluetooth, men det är beroende på vilken BT-krets datorn har. Mer info här.

Bra tips. En usb-bluetooth sticka är inte dyr. Ska testa när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Bra tips. En usb-bluetooth sticka är inte dyr. Ska testa när jag kommer hem!

Skriv gärna hur det går

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem