Alphacool lanserar modifikationsvänliga radiatorserien Eisbrecher

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Alphacool lanserar modifikationsvänliga radiatorserien Eisbrecher

För att tillgodose entusiasters behov av att modifiera radiatorer släpper Alphacool den nya serien Eisbrecher, som genom löstagbara ramar gör det lättare för exempelvis färgsättning.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Var inte dom radiatorerna ovanligt tjocka? Är det pga luftfördelningssystemet?

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Ser riktigt sjyssta ut. Hoppas att radiatorer liknande dessa dyker upp på någon AIO-lösning också, skulle vara kul att kunna pimpa sin AIO också. Och jag är alldeles för lat och oengagerad för att köra custom loop i mitt lilla chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Kan ju vara intressant fast det har väl aldrig varit speciellt svårt att täcka och måla radiatorer? Lägg på papper och spruta. Typ.
Den här lösningen skapar å andra sida en del andra möjligheter.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

här är för oss som vill veta mer: https://www.youtube.com/watch?v=CMi5Gyr86A8

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015

Bra! Tyckte vattenkylning började bli för billig

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

Intressant och alltid kul med nyheter och t.o.m ev intresserad av 140mm varianter om dom kommer ut, lite träligt bara att jag måste använda 140 till 120 adaptrar för mina GT (Darkside) då det bygger på höjden och skulle se gärna ny 140mm GT.

Har testat all möjliga fläkt setuper och varken Vardar el Noctua industrial kommer i närheten av GT vad gäller kylning/ljudnivå, makalöst att ingen verkar kunna ta fram en riktig konkurrent till GT än idag? En fläkt verkar ju relativt enkelt i sin uppbyggnad så varför är det så här, någon som vet?

Visst låter DS1225C12B6AP-60 lite i full fart men tycker Vardar och Noctua är galen högljudda där och kan inte riktigt förstå att det är så stor skillnad som det är.

Jaja ska iaf följa dessa och se hur dom presterar, ser ju iaf bra ut fast smaken är som baken så..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2010

"On the inside you see the radiator is packaged extra with bubblebath"

What?
Sen lyssnade jag igen och då hörde jag att han faktiskt sa bubblebag.

Men han var lite rolig, verkar förvånad och entusiastisk.

Annars är det väl många som monterat någon slags spacer, exempelvis en fläktram utan fläkt i, eller något annat, mellan radiator och fläkt för att få lite mer avstånd och på så vis få luften att sprida sig över en större del av radiatorn/mindre döyta från fläktnaven.
Men visst är det väl en ganska snygg lösning att ha det integrerat istället. Nackdelen är väl om man inte har plats för så mycket tjocklek.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

synd att dom var så tjocka

Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V3 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900
Lavender | Custombygge i Lian Li PC-Q37

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

"Feels massive when you touch it with your fingers"

Omg.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå/Västerbotten
Registrerad
Aug 2010

Äntligen finns det LEDs på radiatorerna, mesh som bromsar luftflödet och ökar ljudnivån! Som jag har väntat.........

GPU 2080Ti Moderkort ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION CPU 4930K 4.6Ghz
Minne Dominator 16GB 2133 CL9 Nätagg Corsair AX 1200i Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm XL2720T120Hz Hårddisk 2st Samsung SSD PRO 256GB Kylning 1800x500KC3 husradiator, EK Blocks
Överklockningstråden
. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1254074-officiel...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Täby
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Equilibrium:

Omg.

Instaköp!

| Asus Rampage V Extreme | 5960X@4.6 | DDR4 64GB@3200 | 2080ti Strix | Corsair AX1500i | Enthoo Primo |
| Samsung 950 Pro 512GB | Samsung 850 Pro 1TB | Ducky Shine 6 / Logitech G900 | C49RG90 / 1503H |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | Schiit Jotunheim | Shure SE846 | PS4 Pro | Xbox One X | Nintendo Switch |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

"an amazing optical effect" t'is all I have to say

My Rig https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3739433&view=m
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Krux:

Instaköp!

A real icebreaker

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Undras om luftspridaren inte höjer ljudnivån dock, men borde väl bara bli bredbandigt brus (dvs icke-tonalt; den minst irriterande formen).

Skrivet av Equilibrium:

PHRASING!!!!

Kanske har glott lite för mycket på Archer.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2003

Jag hade hoppats på att få se bilder med skalet avplockat.
Som även tidigare kommentatorer noterat så verkar "luftspridaren" mest bromsa luftflödet. För bra spridning räcker det att ha avstånd, så att plocka bort mattan borde ge ännu bättre resultat.

Multipla portar för vattnet är bra!

För övrigt anser jag att MS FlightSim X borde vara standard som ett av benchmarkprogrammen.