Vilken anses vara den "bästa" joypaden till PC om man ser till pris och funktionalitet?

Permalänk

Vilken anses vara den "bästa" joypaden till PC om man ser till pris och funktionalitet?

3dje persons måste väl i princip spelas med såna, så jag tänkte inhandla en, men vilken ska man ta? kan tänka mig spendera 2-300 på en.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Xbox-kontrollerna får nog anses vara bäst. Beroende på vad du vill lägga så får du lite modernare kontroll.

360 med sladd. 300 kr.
One med sladd. 450 kr
One S med bluetooth. 550 kr + BT-adapter om du inte har.

Sedan var det längesedan jag såg någon benämna det som joypad.

Permalänk
Medlem

Xbox One's handkontroller är smått fantastiska. En otrolig skillnad att lira Forza Horizon 3 med dessa jämfört med tex tangentbord.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@rSon: Jag kan bara hålla med. Grymt nöjd med 360-kontrollen och One-varianten är enbart bättre.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Tycker själv att alla 3'rd person man måste sikta i spelas bäst med mus/tangentbord (typ GTA, rotr) men en joypad är ju skön för hack 'n slash spel

en xbox 360 controller är lätt mest prisvärd och kommer ge dig minst strul, den suger dock i fight-spel (som guilty gear, street fighter etc) enda som funkar ordentligt där är en PS1 eller PS2 controller

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

3dje persons måste väl i princip spelas med såna, så jag tänkte inhandla en, men vilken ska man ta? kan tänka mig spendera 2-300 på en.

Skrivet av rSon:

Xbox-kontrollerna får nog anses vara bäst. Beroende på vad du vill lägga så får du lite modernare kontroll.

360 med sladd. 300 kr.
One med sladd. 450 kr
One S med bluetooth. 550 kr + BT-adapter om du inte har.

Sedan var det längesedan jag såg någon benämna det som joypad.

Skrivet av Beatnutz:

Xbox One's handkontroller är smått fantastiska. En otrolig skillnad att lira Forza Horizon 3 med dessa jämfört med tex tangentbord.

Skrivet av Dreijer:

@rSon: Jag kan bara hålla med. Grymt nöjd med 360-kontrollen och One-varianten är enbart bättre.

Skrivet av Klubba:

Tycker själv att alla 3'rd person man måste sikta i spelas bäst med mus/tangentbord (typ GTA, rotr) men en joypad är ju skön för hack 'n slash spel

en xbox 360 controller är lätt mest prisvärd och kommer ge dig minst strul, den suger dock i fight-spel (som guilty gear, street fighter etc) enda som funkar ordentligt där är en PS1 eller PS2 controller

ah jäklar, jag trodde det skulle vara ps4 kontrollerna som ansågs vara "bäst". Märkligt! Jag får dra ner och klämma på några!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

ah jäklar, jag trodde det skulle vara ps4 kontrollerna som ansågs vara "bäst". Märkligt! Jag får dra ner och klämma på några!

Fördelen med Xbox-kontrollerna är att det är så många spel som automatiskt känner av dem och ställer in sig därefter.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Precis som Dreijer säger, nästan alla spel i windows (och även linux för den delen) har färdiga profiler för xbox-controllern och du behöver inte mecka med inställningar eller nåt utan bara lira, dessutom i turorials så följer de xbox-standarden när de visar, alltså de visar vilken knapp på xbox-controllern du ska trycka på för att göra si eller så

För att använda en PS4 controller behöver du skaffa ett program som lurar windows att det är en xbox-controller för att saker ska funka, inget jättemeck kanske men är klart skönare med plug and game

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Fördelen med Xbox-kontrollerna är att det är så många spel som automatiskt känner av dem och ställer in sig därefter.

ahh, det hade jag inte ens tänkt på!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Xbox's kontroller är oslagbar att lira med, perfekt för slölir i soffan eller vid skrivbordet.
Personligen tycker jag dock att Dualshocken ligger bättre i handen över längre sessioner.
Men det är helt klart enklare att komma igång med en X controller då många spel som sagt har färdiga profiler, medans dualshockens kräver lite mer "meckande"

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Just nu verkar xbone kontrollerna har stora problem med en firmware uppdatering.
Min och många andras slutade fungera efter den senaste uppdateringen på Win 10 och Microsoft verkar ignorera problemet.