Ok att handla på Proshop.se

Permalänk
Medlem

Ok att handla på Proshop.se

Hej,

Någon som har handlat där,

Tänkte köpa dessa minnen där,

https://www.proshop.se/MINNE?b=gskill

Kommer dom att lägga på frakt till Sverige?

Tackar

Nils

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har handlat från Proshop några gånger.
Det är ett danskt företag så leveranstiden kan ibland vara något längre än en svensk ÅF.

Nackdelarna annars är väl att RMA osv är lite krångligare iom att man skall skicka sakerna till just Danmark osv, men annars är det bara bra erfarenheter.

Dock så föredrar jag alltid svenska ÅF framför Proshop om jag kan... av någon anledning.
Magkänslan säger att det är bättre, och den där magen alltså... den skall man lita på

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av nisseR++:

Hej,

Någon som har handlat där,

Tänkte köpa dessa minnen där,

https://www.proshop.se/MINNE?b=gskill

Kommer dom att lägga på frakt till Sverige?

Tackar

Nils

Vår erfarenhet av Proshop finns här, kommer aldrig mer handla av dem... http://www.sweclockers.com/forum/trad/1397650-proshop-brak-om...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Varför chansa när det finns inet och komplett som båda är pålitliga och man får oftast varan dagen efter?

Permalänk
Hedersmedlem

@nisseR++: Nu länkade du bara till kategorin för minnen av märket G.Skill, inte till en specifik produkt, så jag vet inte exakt vilka av deras minnen du är ute efter men du kan ju kolla prisjakt om de minnen du vill ha finns hos någon svensk återförsäljare?

http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=2111

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

@nisseR++: Nu länkade du bara till kategorin för minnen av märket G.Skill, inte till en specifik produkt, så jag vet inte exakt vilka av deras minnen du är ute efter men du kan ju kolla prisjakt om de minnen du vill ha finns hos någon svensk återförsäljare?

http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=2111

F4-3200C14D-16GTZ F4-3200C14D-16GTZ F4-3200C14D-16GTZ

På lager - 1-2 dagars leverans
Billigaste frakt (privatkund): 0,00 kr
1.330,00 kr
(1.064,00 kr)
Köp
Generellt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har handlat där någon gång, funkat bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kMhdudE:

Varför chansa när det finns inet och komplett som båda är pålitliga och man får oftast varan dagen efter?

Hej

F4-3200C14D-16GTZ F4-3200C14D-16GTZ F4-3200C14D-16GTZ

På lager - 1-2 dagars leverans
Billigaste frakt (privatkund): 0,00 kr
1.330,00 kr
(1.064,00 kr)
Köp

Dessa minnen lär vara bland det snabbaste
Man kan köpa till Asus z170 Pro Gaming

Köper gärna dom i Swe om jag hittar några

Tack

Nils

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har handlat på Proshop 2013. Allt funkade bra och prylarna kom på ett par dagar.
Har aldrig haft något garantiärende till dem så detta kan jag inte säga något om.

De har bra priser iallafall och är ofta billigast på mycket av delarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Brukar alltid handla på svenska butiker men nu hade Proshop bra pris på Palit GTX 1080 Super JetStream så jag provade dom.
Beställde Torsdag morgon och hade paketet på mitt utlämningsställe 10.30 dagen efter vilket var klart godkänt.

Behövde inte heller betala frakt för leveransen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte har något emot att vänta är det inga problem. Jag köpte också ett par minnen därifrån som "fanns i lager". Det tog 3 eller 4 dagar innan de ens skickade dem, sen lika lång leveranstid. Att de är långsamma, oavsett vad det gäller, är väl konsensusen jag sett på nätet, ovanstående inlägg är det enda jag sett som kallar Proshop för snabba.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har handlat där ett antal gånger utan problem. Det har ibland väldigt bra priser och då kan det vara värt att ta risken för trassel.

Jag tycker dessutom att det verkar lite omoget med alla som ser firmorna i svart/vitt. Alla firmor strular till det någon gång. Ska man bojkotta alla som strulat blir det inte många kvar.

Permalänk

Jag brukar resonera på samma sätt som när jag köper Kinaprylar, att det inte kommer vara värt besväret att reklamera. Så jag köper inget som är dyrare än att jag kan slänga skiten om det inte fungerar. Är det troligt att minnen är trasiga eller går sönder? Troligen inte men lätt att beställa fel så kolla noga vad du ska ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte haft med proshop.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hubertus:

Jag tycker dessutom att det verkar lite omoget med alla som ser firmorna i svart/vitt. Alla firmor strular till det någon gång. Ska man bojkotta alla som strulat blir det inte många kvar.

Det är inget omoget över det, det är en basal mänsklig instinkt och funktion i hjärnan att hålla sig borta från saker man har dålig erfarenhet av.

Sen då, om jag beställer från A en gång och de krånglar till det så har de från min synvinkel krånglat i 100% av fallen. Varför ska jag fortsätta handla från A då när det finns B-Z att välja från, varav några jag har egen bra erfarenhet av?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har handlat av Proshop en gång och aldrig mer. Helt omöjliga att få kontakt med på mail. Svåra att få tag på på telefon och sen fick jag dra samma sak varje gång jag fick tag på dem. Sen ville de att jag skulle betala returen för felsökning på en 50" tv, inte billigt. Var det inget fel så fick jag stå för frakten tillbaka och felsökningskostnaden. Det tog ca en månad att komma så långt.
Så jag ledsnade och kontaktade Panasonic istället. De suckade när jag sa Proshop och tog på sig ärendet som en goodwill. Kunde lämna tv'n på närmsta servicecenter istället.
Så aldrig mer.

Så Hubbe där har du min svart/vita värld. Det här kallar jag inte strul, det kallar jag dåligt kundbemötande.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

@nisseR++:
jag har köpt 2st skärmar, 3st moderkort, 2st chassin, 2st psu, ram kit, grafikkort och annat smått och gott under 2års tid av dom, allt har oftast kommit 1-2 dagar efter beställning och aldrig haft några bekymmer med dom än så länge iaf

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Det vore bra om du läst hela mitt inlägg. Om man följer detta forum så rekommenderas bojkott av de flesta firmor någon gång. Det gör att man till slut inte har någonstans att vända sig. Om man som enskild väljer bort en firma som strulat är ju en sak men att rekommendera alla att bojkotta denna firma är något annat.

Skrivet av Andreaz1:

Det är inget omoget över det, det är en basal mänsklig instinkt och funktion i hjärnan att hålla sig borta från saker man har dålig erfarenhet av.

Sen då, om jag beställer från A en gång och de krånglar till det så har de från min synvinkel krånglat i 100% av fallen. Varför ska jag fortsätta handla från A då när det finns B-Z att välja från, varav några jag har egen bra erfarenhet av?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tackar

För alla svaren,

Känns som man kan prova och handla där,

Nils

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisseR++:

Tackar

För alla svaren,

Känns som man kan prova och handla där,

Nils

Kanske misstolkar tråden, men många verkar lite halvt som halt tvivla på Proshop och deras genuinitet. Jag har bara handlat av Proshop enstaka gånger och väljer väl helst av allt butiker som Inet. Men vad som är värt att nämna är att Corsair rekommenderar Proshop som återförsäljare

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=12419&lista=recommend...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Köpte bland annat ett moderkort där till ett datorbygge och jag fick hem någons begagnade returexemplar eller något då moderkortet låg i en omärkt vit innerkartong med fabriksklisterlapp på sig och när jag skulle sätta ihop datorn märkte jag att kylarfästet saknades på moderkortet.

Tog nog två eller tre veckor MINST innan jag hade lyckats få igenom att dom skulle byta det och fått det nya kortet. Så dom säljer returexemplar till fullpris, antagligen refurb också till fullpris och kundtjänsten är värdelös.

Hoppas att du får rätt grej direkt och i rätt skick annars kan du vara beredd på en rejäl väntan....

MAO om det inte framgick av resten av inlägget så är Proshop verkligen inget jag rekommenderar om det inte skulle vara halva priset eller bättre deal på något.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Inet, webhallen, dustin osv finns så varför chansa?

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa ett highend SD minneskort+läsare via dem.

Paketet kom snabbt, produkten var oöppnat men läsaren saknades. De var hjälpsamma och fixade retursedlarna. Och jag fick tillbaka pengarna på kontot snabbare än vad jag han kommunicera att jag ville få en returprodukt. Eller ja, iaf vad de han läsa mina mail. Tyvärr så var jag lat och gick och köpte produkten i en närbutik senare för att komma igång snabbare än beställa på nytt.

Men definitivt positiv upplevelse trots att deras kommunikationen kunde varit lite mer snabbare.

Permalänk

Inga problem med Proshop. Handlade minnen där en gång. Visade att jag hade slarvat och beställt fel. Men de ordnade med returfraktsedel och jag fick pengarna tillbaka.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Handlat flera gånger från Proshop. Ex:,Headset, NAS, och moderkort. Aldrig behövt kontakta. Sakerna kom relativt fort.

Lite löjligt med så mycket folk som ifrågasätter valet av Proshop med motivering att det finns andra ÅF. Vart vill ni komma? Folk väljer ÅF av olika anledningar. Själv valde jag Proshop pga priset alla gånger. Att helt och hållet basera sitt köp på framtida retur/garanti-ärenden verkar om något lite konstigt...

Verkar som folk räkna med att sakerna går sönder...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Handlat flera gånger från Proshop. Ex:,Headset, NAS, och moderkort. Aldrig behövt kontakta. Sakerna kom relativt fort.

Lite löjligt med så mycket folk som ifrågasätter valet av Proshop med motivering att det finns andra ÅF. Vart vill ni komma? Folk väljer ÅF av olika anledningar. Själv valde jag Proshop pga priset alla gånger. Att helt och hållet basera sitt köp på framtida retur/garanti-ärenden verkar om något lite konstigt...

Verkar som folk räkna med att sakerna går sönder...

Jag kanske är pessimist men räknar inte ens med att grejorna funkar förrän jag testat ordentligt. Är beredd att det ska skickas tillbaks omgående.
Som idag, fick en grej från Kina. Självklart fel modell. Blev bara "jaha" och packa ner igen. Reagerar knappt på när saker går fel, ser det mer som normen hehe. Jag lever efter "Murphys Lag" ;D

Permalänk
Medlem

Har handlat av Proshop flera gånger utan problem. Har även kontaktat deras support när en leverans dröjde, funkade också bra. Tycker de sköter sig och ligger väl i samma klass som de flesta andra stora ÅF.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Lite löjligt med så mycket folk som ifrågasätter valet av Proshop med motivering att det finns andra ÅF. Vart vill ni komma? Folk väljer ÅF av olika anledningar. Själv valde jag Proshop pga priset alla gånger. Att helt och hållet basera sitt köp på framtida retur/garanti-ärenden verkar om något lite konstigt...

Verkar som folk räkna med att sakerna går sönder...

Du tycker det är löjligt att vara en medveten konsument som vill skydda sig mot eventuella fel och strul?
Självklart ska man utgå ifrån att en vara som skickas via postorder helklart kan vara defekt eller skadad, det är ju bara sunt förnuft imo.

Senast jag köpte elektronik på nätet, en dyr skärm, kom den med fabriksfel. Då var det skönt att jag valde en ÅF med etablerad och erkänt bra kundservice.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Jag tycker tråden tydligt speglar den svart/vita attityden. För mig är det inte fråga om att alltid handla på ett ställe ellar att aldrig handla där. Det första som avgör är ju vem som överhuvudtaget säljer det jag vill ha. En del nätaggragat har jag köpt från Conrad för att jag hittar inte rätt del hos någon annan. Därefter är det priset. Är det stor prisskillnad kanske man tar vissa risker. Det är nästan aldrig leveranssnabbhet som spelar roll. Det är hela tiden en bedömning av helheten som avgör var jag handlar.

Permalänk

Har handlat på Proshop ett flertal gånger utan problem. Köpte en Espressomaskin som det var fel på (inte Proshops fel) och fick en retursedel inom en timme och en ny maskin inom en vecka.