Windowsknappen fungerar inte som den ska när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Windowsknappen fungerar inte som den ska när jag spelar.

Tjena! Har haft en gamingdator sen i somras och är inte så bra med datorer så skulle behöva eran hjälp. Har blivit så att min windowsknapp inte fungerar som den ska när jag spelar. Startrutan flashar bara upp när jag trycker på den och jag är fast i spelet tills jag avslutar. Annars när jag inte spelar fungerar den perfekt. Någon som har samma problem?

Permalänk

Använder du Windows-knappen för att minimera spelet för att öppna t.ex Chrome?

Isåfall kan du ju använda Alt+TAB istället, mycket smidigare och fungerar bättre än att använda Windowsknappen

Permalänk
Medlem

En del speltillverkare disablar windows key tangenten just för att man inte ska åka ut i windows oavsikligt.
Titta i ditt spel om du har GAME MODE eller NORMAL MODE för te.x macro inställningar.

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1976:

En del speltillverkare disablar windows key tangenten just för att man inte ska åka ut i windows oavsikligt.
Titta i ditt spel om du har GAME MODE eller NORMAL MODE för te.x macro inställningar.

Nej det är inte problemet. Detta hända automatiskt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodles0_0:

Använder du Windows-knappen för att minimera spelet för att öppna t.ex Chrome?

Isåfall kan du ju använda Alt+TAB istället, mycket smidigare och fungerar bättre än att använda Windowsknappen

För att minimera spelet alltså. Allt hände automatiskt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex98:

För att minimera spelet alltså. Allt hände automatiskt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kanske i nått vist spel att det har fungerat för dig att använda Windowstangenten, men det normala är faktiskt att det inte fungerar när man kör ett fullskärmsspel, dvs windowstangenten har ingen funktion.

Många spel har också fullskärms mode, samt Windowed mode, under windowed bör den fungera som du vill..

Om spelet nyligen är uppdaterat så kanske de har lagat att windowstangenten fungerade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av alex98:

För att minimera spelet alltså. Allt hände automatiskt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Den "rätta" vägen att minimera ett spel är att använda sig av ALT+TAB istället. Då slipper du dessa problem!
Antagligen är det spelet som försöker ta över bilder när startmenyn flashat upp och sen blir det något limbo däremellan istället.

Permalänk
Medlem

Allt löst. Måste lära mig mer om detta asså... tack för hjälpen!