Mafia III är låst till 30 fps på PC

Permalänk
Melding Plague

Mafia III är låst till 30 fps på PC

Nattens lansering av Mafia III har orsakat en folkstorm på spelets supportforum sedan det uppdagats att titeln har en låst bildfrekvens vid 30 bilder per sekund på PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PC Master Race??

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Detta är inte första gången företag har försökt sig på att låsa sina spel till 30fps, det slutar dock lika illa oavsätt vem som försöker. Har utvecklarna inte lärt sig någonting de senaste 5 åren?

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Förmodligen nåt motorproblem som inte dom inte hann fixa innan deadline. Inget att hetsa upp sig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Detta är inte första gången företag har försökt sig på att låsa sina spel till 30fps, det slutar dock lika illa oavsätt vem som försöker. Har utvecklarna inte lärt sig någonting de senaste 5 åren?

Jag fattar inte ens hur de resonerar när de tycker det är en bra idé.

Permalänk

Att dom aldrig lär sig

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

fattar inte hur dem tänker, vem vill spela på 30 fps på pc

Permalänk
Avstängd

De glömde väl avbocka ''console mode on'' innan release till PC.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Here we go again. Suck.

Permalänk
Medlem

Men herregud, varför? Pleeeees

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det 2010 eller? Herregud..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ännu en konsolport? Börjar snarare bli en regel än ett undantag. *host* Forza Horizon 3 *host* Hoppas Gears of war kan rädda upp en annars väldigt svag start på spelhösten 2016.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Bra att de jobbar på att låsa upp det....men de måste ju vetat att det inte är någon idé att ens försöka släppa spelet med låsningen på plats... Blir ju en skitstorm direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Och så finns det fortfarande folk som envist hävdar att konsolers begränsade hårdvara inte aaaals har någon negativ inverkan på PC-spel. Det blir bara så himla tragiskt när man läser sådant här.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beron61:

Förmodligen nåt motorproblem som inte dom inte hann fixa innan deadline. Inget att hetsa upp sig över.

Skojar du, eller? Hur kan man släppa ett sådant spel till PC med låst FPS? Det skall självfallet inte vara acceptabelt. Förstår mig inte på den skara spelare som idag försöker skydda allt och alla om ett nytt spel har skavanker, av större rang. Ett spel som är släppt till den stora massan skall självfallet vara komplett och välfungerande, annars släpper man inte spelet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Är det 2010 eller? Herregud..

Ganska säker på att Quake 1 hade 72FPS. Så är det < 1996 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och så finns det fortfarande folk som envist hävdar att konsolers begränsade hårdvara inte aaaals har någon negativ inverkan på PC-spel. Det blir bara så himla tragiskt när man läser sådant här.

Det produceras fler spel eftersom det finns många olika och populära system. Något som passar allas plånbok mer eller mindre. Hade det enbart funnits PC är det säkert en stor del av dagens gamers som inte hade varit potentiella kunder för spelföretagen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ganska säker på att Quake 1 hade 72FPS. Så är det < 1996 eller?

Yep det stämmer, eller det stämmer iallafall för Quakeworld. Det var för att servern uppdaterade 72 gånger i sekunden och klienten var låst till denna frekvens. Det var länge sen vi fixade "independent physics" med interpolering (och även höjde serverfrekvensen till 77fps)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Bra att man inte förhandsboka det.. Hade en känsla att något sådant skulle hända..

Permalänk

skulle köpa spelet idag tänkte jag. Gutt att man blev informerad så man kan avvakta tills dom fixat det

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Det mest skrämmande är att folk förbokar spel, inte så digitala nycklar tar slut (om dom gör det så har dom inte gjort tillräckligt många).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det produceras fler spel eftersom det finns många olika och populära system. Något som passar allas plånbok mer eller mindre. Hade det enbart funnits PC är det säkert en stor del av dagens gamers som inte hade varit potentiella kunder för spelföretagen.

Sorry men det argumentet håller inte, har funnits konsoler under hela och före PC'ns livstid. Enda skillnaden är att de senaste 10 åren finns fler och fler spel till både konsoler och PC.

Permalänk
Medlem

så länge dom åtgärdar det antingen genom en egen patch eller att communityn gnäller fram en patch är nog för mig

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det produceras fler spel eftersom det finns många olika och populära system. Något som passar allas plånbok mer eller mindre. Hade det enbart funnits PC är det säkert en stor del av dagens gamers som inte hade varit potentiella kunder för spelföretagen.

Jag vänder mig inte emot att det finns fler system. Jag vänder mig emot påståendet att konsolernas prestanda inte påverkar PC-spelen negativt. Folk blir alltid så sura när jag påpekar att det hade varit bättre för PC-spelare om konsolerna varit kraftfullare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som alltid: Snälla, förboka inte spel!

Det är ju alla förbokningar som möjliggör sånna här fasoner med att släppa trasiga och ofärdiga spel.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broken-arrow:

Det mest skrämmande är att folk förbokar spel, inte så digitala nycklar tar slut (om dom gör det så har dom inte gjort tillräckligt många).

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Läkarn:

Som alltid: Snälla, förboka inte spel!

Det är ju alla förbokningar som möjliggör sånna här fasoner med att släppa trasiga och ofärdiga spel.

Förbokar man via Steam är det ju dock inga problem, vissa stackare sitter ju faktiskt på <10 Mbit/s ADSL
http://store.steampowered.com/steam_refunds/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det mest skrämmande är att folk förbokar spel, inte så digitala nycklar tar slut (om dom gör det så har dom inte gjort tillräckligt många).

Skickades från m.sweclockers.com

Gör ingen som helst skillnad att förhandsboka så länge det görs genom Steam. Är spelet inte till belåtenhet nyttjar man återköpsfunktionen och får tillbaka sina pengar (vilket många sannolikt gjort i fallet Mafia 3).

Görs det dock någonstans där det inte går att göra återköp håller jag givetvis med om att det är dumt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

LOL blir absolut inget köp med sådana fjanterier.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Såg fram emot spelet och hade inte alls väntat mig någon låsning till 30fps. Blir inget köp utan lånar någons Steam konto när personen har spelat klart storyn, tänker inte supporta ett företag som har en fps limit på 30 vid release.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beron61:

Inget att hetsa upp sig över.

Varför inte?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻