Permalänk

VPN

Hej.

Använder mig av OVPN. Men om datorn står på hela natten och tankar ner så kan jag inte komma in på utorrent osv. Är det ramen som inte pallar trycker eller är det processorn? använder mig av en AMD FX 8350 / 4 GHz Prosessor samt 16 ram 2133mhz.
Är det bättre att köpa en sån här processor ist samt uppgradera till 32 i ram för att slippa problemet? Men vill det lösa det här problemet?

En annan fråga, kan det vara så att när datan blir så konstig och jag inte kommer in på ovpn att min riktiga ip lär synas? Då försvinner ju hela poängen med att köra med vpn. Jag vet bara inte om båda två fryser samtidigt, lite svårt att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ΔΣΕΑΤ:

Hej.

Använder mig av OVPN. Men om datorn står på hela natten och tankar ner så kan jag inte komma in på utorrent osv. Är det ramen som inte pallar trycker eller är det processorn? använder mig av en AMD FX 8350 / 4 GHz Prosessor samt 16 ram 2133mhz.
Är det bättre att köpa en sån här processor ist samt uppgradera till 32 i ram för att slippa problemet? Men vill det lösa det här problemet?

En annan fråga, kan det vara så att när datan blir så konstig och jag inte kommer in på ovpn att min riktiga ip lär synas? Då försvinner ju hela poängen med att köra med vpn. Jag vet bara inte om båda två fryser samtidigt, lite svårt att veta.

Att ha µTorrent på hela natten borde inte vara varför du får problemet. Det borde inte heller vara din VPN.

Menar du att det fungerar felfritt utan?
Har du testat andra klienter? Kollat inställningarna i µTorrent?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag har haft/har samma problem.
Va i kontakt med ovpn.se. Deras svar va att deras egna klient är lite ostabil. Dom kommer snart med en uppdatering.

Om du har killswitch funktionen igång ska juh all trafik brytas.
Det gör den för mig iafa.

Om du är orolig för vilken ip du har. Så är det lätt att kolla på ex: whatmyip eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Att ha µTorrent på hela natten borde inte vara varför du får problemet. Det borde inte heller vara din VPN.

Menar du att det fungerar felfritt utan?
Har du testat andra klienter? Kollat inställningarna i µTorrent?

Ja, jag menar att det fungerar felfritt utan VPN. Har inte testat andra klienter. Nu är det inte Utorrent som är problemet. Det är OVPN i det här fallet, då något går fel där.

Skrivet av Wallden88:

Jag har haft/har samma problem.
Va i kontakt med ovpn.se. Deras svar va att deras egna klient är lite ostabil. Dom kommer snart med en uppdatering.

Om du har killswitch funktionen igång ska juh all trafik brytas.
Det gör den för mig iafa.

Om du är orolig för vilken ip du har. Så är det lätt att kolla på ex: whatmyip eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag får en känsla av att vi har samma problem. Tror att läget är lugnt att man inte är exponerad när OVPN stängs ner, då man använder sig av killswitch funktionen.

Hoppas OVPN kan fixa en uppdatering snart så vi slipper det här problemet