ATX-chassi anpassat för vattenkylning

Permalänk
Medlem

ATX-chassi anpassat för vattenkylning

Hej!

Jag är ute efter ett bra chassi med stöd för ATX. Jag vill få plats med två st 360mm-radiatorer, helst en 360 och en 480 men då blir det tight kanske. Chassit ska helst vara så minimalistiskt som möjligt, helst inga plastpaneler utan helst så mycket metall som möjligt. Jag vill ej ha 5.25"-platser och plats för 3.5"-enheter är inte heller nödvändigt. Så alltså:

1. Så litet chassi som möjligt
2. Bra om det får plats med 2*360 eller 1*360 + 1*480-radiatorer
3. Inga 5.25"-platser
4. Helst så lite plastdetaljer som möjligt
5. Inget bling, helst så minimalistiskt som möjligt
6. Plats för 3.5"-enheter inte obligatoriskt

Priset är mindre viktigt så länge det inte bränner iväg mot 3500 - 5000.

Permalänk
Medlem

Define S är väl okej så, billigt & bra kvalité. Får plats med 2x 360 radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Define S är väl okej så, billigt & bra kvalité. Får plats med 2x 360 radiatorer.

Jag skulle vilja hålla mig ifrån sådana lite billigare chassin! Fractal Design gör mycket bra case men tyvärr ganska plastiga.

Permalänk
Medlem

På tal om plastiga chassin så är jag lite nyfiken på Parvum L1.0. Är det någon som har erfarenhet av denna eller annan modell i serien?

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är också att jag för närvarande sitter på ett Enthoo Primo, som jag iförsig är nöjd med. Problemet är alla jäkla plastkåpor som bara känns kassa. Sedan tas mycket plats upp av 5.25"-platser och hårddiskburar.

Permalänk
Medlem

parvum chassin är fina, annars har du Hex gear och självklart caselabs. alla dessa företag har grymma chassin, bara att välja vilket du tycker är snyggast/passar dig bäst.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

parvum chassin är fina, annars har du Hex gear och självklart caselabs. alla dessa företag har grymma chassin, bara att välja vilket du tycker är snyggast/passar dig bäst.

Vet du hur det är med dammfilter på parvum? Sådant man fixar själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Vet du hur det är med dammfilter på parvum? Sådant man fixar själv?

Jag har snott ett gammalt filter från ett gammalt chassi och satt i fronten mellan akrylplattorna, funkar perfekt

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av Esrakuf:

Värt att nämna är också att jag för närvarande sitter på ett Enthoo Primo, som jag iförsig är nöjd med. Problemet är alla jäkla plastkåpor som bara känns kassa. Sedan tas mycket plats upp av 5.25"-platser och hårddiskburar.

Phanteks Enthoo Evolve Temperd Glass. Tjock aluminium och glas.

Skickades från m.sweclockers.com