Försöker lära mig touchtyping, hur ska man göra med handlederna?

Permalänk
Medlem

Försöker lära mig touchtyping, hur ska man göra med handlederna?

Har alltid skrivit på tangentbord med fel teknik och började för några veckor sedan att börja praktisera touchtyping. Det funkar bra men jag blir ofta hänvisad att jag inte ska ha handlederna i bordet, men detta är omöjligt för mig. Det är väldigt obekvämt att ha dem i luften, som på bilden här: http://www.daskeyboard.com/blog/desk-ergonomics-for-improved-...
Och jag undrar om ett handledsstöd vore bra för mig så jag slutar vila mina handleder i bordet? Samtidigt tycker jag det är drygt med ännu en pryl som bara kommer ligger på bordet och glida omkring och ha sig. Jag kan ju luta mitt tangentbord uppåt, är det något jag kan använda istället för handledsstöd och ändå vila handlederna i bordet?

Permalänk
Medlem

Handlederna nor skrivbordet / nedre delen av tangentbordet är vad jag kör med. Har fungerat toppen Du känner ju själv vad som är bekvämast för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Se till att ha hela underarmen mot bordet bara så kommer du kunna sitta utan att lägga påfrestningar på handlederna.
Själv sitter jag såpass nära bordet att jag kan ha armbågarna mot kroppen och ändå har hela underarmen i bordet när jag skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Handlederna nor skrivbordet / nedre delen av tangentbordet är vad jag kör med. Har fungerat toppen Du känner ju själv vad som är bekvämast för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av huttala:

Se till att ha hela underarmen mot bordet bara så kommer du kunna sitta utan att lägga påfrestningar på handlederna.
Själv sitter jag såpass nära bordet att jag kan ha armbågarna mot kroppen och ändå har hela underarmen i bordet när jag skriver.

Jag hade gärna suttit längre in mot skrivbordet, men mina armstöd tar dessvärre emot bordet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Baxtex:

Jag hade gärna suttit längre in mot skrivbordet, men mina armstöd tar dessvärre emot bordet.

Det är därför man tar bort armstöden. Armstöd är inte ergonomiskt tyvärr. Fick själv samma tips av min sjukgymnast när jag hade problem med musarm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är därför man tar bort armstöden. Armstöd är inte ergonomiskt tyvärr. Fick själv samma tips av min sjukgymnast när jag hade problem med musarm.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kanske man skulle göra! Använder aldrig dem ändå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Baxtex: Låter bra det, jag har mina sänkta så dom går under skrivbordet. Då får man iaf det estetiska med armstöd.