No Man's Sky utreds för falsk marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe oj, har missat det där spelet. Stort tack för tipset!
Ser faktiskt rätt lovande ut. Och jag gillade Subnautica mycket så en trevlig liknelse där.

Ser redan nu ut att vara på en helt annan nivå än vad NMS någonsin lär bli också. Blir att titta närmare när det där spelet är nära release.

Jo, jag är rätt tveksam till CIG också. Ständig feature creep, de är uppe i fyra år nu va? Visst, det som visades upp under någon mässa nyligen såg riktigt bra ut men ändå verkar vägen till lansering vara låååångt in i framtiden. Och de har dragit in rejält med pengar och fortsätter också att dra in mer ändå.

Hoppas det blir klart någon gång, blir det bra kommer jag nog vilja skaffa det.

Riktig trist hantering för din del där. :/

NMS har gjort mig riktigt tveksam till spel som köps som digitala licenser. Är extremt restriktiv med vad jag köper för tillfället. Det måste fungera bättre än det gör nu. Och 2 timmar, som det är i Steams fall, är på tok för lite. Som du är inne på gick det åt en hel del tid att ens få spelet att starta och fungera hyffsat. Sedan är gameplayet väldigt grindigt så de där två timmarna försvinner fort utan att man ens hunnit se något av spelet.

Ja precis, får drygt lägga 1 timme att ens ta sig ifrån första planeten, sen gick det bara en halv dag så hade de upptäckt att multiplayer avsaknades totalt, men visst tänkte jag, jag väntar i förhoppningen på att Hello Games eller Sean Murrey skulle förklara det!

Men svar kom aldrig, utan bara mer och mer saker som saknades allt eftersom tiden gick.
Sen gick de in i radiotystnad, både Hello Games och Sean Murrey, vilket säkert kan bero på rättsliga själ, eller att Sony sa till dem att knipa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvistarn:

Ja precis, får drygt lägga 1 timme att ens ta sig ifrån första planeten, sen gick det bara en halv dag så hade de upptäckt att multiplayer avsaknades totalt, men visst tänkte jag, jag väntar i förhoppningen på att Hello Games eller Sean Murrey skulle förklara det!

Men svar kom aldrig, utan bara mer och mer saker som saknades allt eftersom tiden gick.
Sen gick de in i radiotystnad, både Hello Games och Sean Murrey, vilket säkert kan bero på rättsliga själ, eller att Sony sa till dem att knipa!

Håller med helt här, Sean Murray och Hello Games lovade mycket även vid lanseringen men nu verkar de i det närmaste ha gått under jorden. Sony verkar i det närmaste tagit avstånd från spelet sedan lanseringen, de verkar snarare försöka undvika att nämna spelet. Rätt ovanligt, normalt brukar plattformsägare babbla i evigheter även om lanserade (konsol)exklusiva titlar.

Permalänk

No Man's Sky är lite som iFruit 7.
Båda går under "Less is more" - regeln

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Patrik356b:

No Man's Sky är lite som iFruit 7.
Båda går under "Less is more" - regeln

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt jämförelse är nog snarare Samsung Galaxy Note 7, broken by design.

Permalänk
Medlem

Bra att detta lyfts upp!

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk
Avstängd

Bra sammanfattning av skitspelet No Mans Sky: