Permalänk
Medlem

Webbplatsen kan inte nås

Hej

På tal om ett annat välkänt forum som har alla möjliga diskussioner som bekant ,- www.flashback.org

Detta felmeddelande sker tof genom åren och är ett data relaterad problem. Nån som vet vad det beror på och vad man kan göra för att öppna sidan?

Webbplatsen kan inte nås

www.flashback.org tog för lång tid på sig att svara.
Testa att
kontrollera anslutningen
kontrollera proxyn och brandväggen
att köra nätverksdiagnostik för Windows
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Mvh k

Permalänk
Medlem

Kan ju ha något att göra med att flashback ligger nere eller inte går att nå.
http://downforeveryoneorjustme.com/flashback.org

Men det meddelande du har där är som det låter att det tar för långt tid för dig att försöka nå flashback därmed slutar din webbläsare försöka och det kan ligga i allt från din internetleverantör med routing att göra eller något med din dns du kör eller webbläsaren eller rent av ligger flashback nere.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

Är inte bara du. just den sidan du talar om har varit svårt för mig att nå sen mitten på denna vecka. Ibland funkar det, ibland inte. Ibland räcker det att köra F5, ibland inte. Så felet ligger nog inte lokalt hos dig.

Ligger problemet på serversidan eller deras anslutning från servern mot internet så är det inget du kan göra.

Permalänk
Medlem

Tack för de grundliga svaren! F5 hjälper dock inte för öppna sajten och sidan ligger nere enligt länken. Däri är det bara flashback jag nånsin har eller haft problem att nå nån gång och inte andra sidor, vilket känns lite finurligt iaf...

Kanske för mycket information som flödar i servern tof av så många besökare så det mankerar flera ggr pr år, men det är bara ogrundade datakunskap -spekulationer av mig

Permalänk
Medlem

Dom har skrivit på sina andra sida Flashback.se (som förövrigt också har problem) att dom i flera dagar nu varit utsatta för DDoS-attacker. Och det verkar inte vara löst ännu. Rip flashback