Razer Deathadder Chroma med kabel på iMac mid 2011 Sierra

Permalänk
Avstängd

Razer Deathadder Chroma med kabel på iMac mid 2011 Sierra

Hej.
Jag har köpt alla Applemöss som finns men jag tycker att de har amatörmässig scrollfunktion och att de trådlösa käkar batterier. En olycka i unga år gjorde att jag blev av med halva pekfingret som omöjliggör funktioner med helt finger över styrplattor, därför behöver jag en mus med kabel.

Därför gick jag ner till Webbhallen som tipsade och föreslog deras Razer Deathadder Chroma som jag köpte och enligt killen i affären behövdes inga drivrutiner.
Detta var för ett par månader sedan, samtidigt som jag uppgraderade min iMac mid 2011 till Sierra. Jag vet alltså inte om jag hade haft mina problem om jag varit kvar i El Capitan.

Hur som helst händer vissa konstigheter. Exempelvis när jag med Shift+Cmd+4 tar en skärmdump så hörs klicket när jag börjar dra i musen innan någon skärmdump är gjord, med den påföljden att det inte finns någon skärmdump.
Likaså när jag arbetar i Blender händer märkliga saker, men jag kan inte räkna ut om det är min iMac, musen, eller någonting annat.
En annan sak är när jag går in i mitt Vimeoalbum och hämtar en embedded video som jag gjort några tusen gånger genom att markera och kopiera länken som jag sedan klistrar in i mejl, forumsidor eller annat, så ser jag ibland att länken är svart. När jag kollar närmare saknas en siffra i länken. Visst kan man slarva, men i Vimeo har jag lärt mig att vara noga med att markera allt innanför de dubbla citationstecken som finns på varje sida om länken. Allt tyder på att allt innanför det ljusblåa inte kommer med vid kopieringen. Slarv eller Razermusproblem?

https://s13.postimg.org/bixd3ygvb/Sk_rmavbild_2016_10_10_kl_1...

Jag har bra med Ram i maskin 32GB. Jag har också hämtat drivrutinerna på nätet för musen och enligt Systeminställningar fullladdat batteri till det sladdlösa tangentbordet. Allt ser perfekt ut med andra ord fast det inte är det. Jag misstänker att det är min nya Razer som är orsaken.
Har någon här i forumet liknande erfarenheter med Razer. Om svaret blir. Ja, vad föreslår ni för mus.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att Apples scrollfunktion på deras möss är outstanding, men å andra sidan har inte jag något handikapp som gör att jag inte kan utnyttja den till fullo..
Det du verkar behöva är en mus med ett scrollhjul.

Använder även Stealseries Sensei.. både trådad och trådlös och de fungerar klockrent till både Windows, Linux och OSX.

Hade en Razer Deathadder en kortare period, men var absolut inte nöjd med den..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Razer möss

@DaBone:

Tack för tipset. Då är vi två som inte gillar Razer. Jag skall gå tillbaks till Webbhallen och fråga om Stealseries Sensei.

Tack.

Permalänk
Avstängd

Razer problem

@Nisse HultSL:

Jag vill bara tillägga att jag var ner till Webbhallen idag som hade haft flera klagomål från Mac användare efter uppgraderingen till Sierra när det gäller deras möss, Razer bland annat. Han föreslog att vänta tills uppgraderingarna 3-4 hade kommit som säkert löst problemen.