Permalänk
Medlem

OPNSense

hej.

Har nu suttit och försökt installera OPNSense på min PFSense burk men den hittar ej boot mediet. Har testat med Rufus men den vill itne fungera alls utan säger att den itne hittar något boot i den.

win32disk ha rjag också testat mnen ingen skillnad.

Har testat bpde cd versionen och vga versionen men ingen skillnad.

Mvh dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Har du kommit vidare? Jag har också försökt installera från USB utan framgång. Jag försökte att installera från CD och då kom jag igång men kom bara halvvägs. Det stannade på grund av "error 19".

Skrivet av Dax:

hej.

Har nu suttit och försökt installera OPNSense på min PFSense burk men den hittar ej boot mediet. Har testat med Rufus men den vill itne fungera alls utan säger att den itne hittar något boot i den.

win32disk ha rjag också testat mnen ingen skillnad.

Har testat bpde cd versionen och vga versionen men ingen skillnad.

Mvh dax

Permalänk
Medlem

Nä ingen lösning ännu. Sa testa under dagen att skapa usb sicken från min Mac och se om det löser det hela

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Rufus borde fungera

Tjena, du kan troligen använda Rufus, testa dock att byte från ISO Image till DDImage brukar hjälpa då det är Linux eller FreeBSD

Permalänk
Medlem

Tyvärr det är testat utan resultat. Jag får upp att datorn inte hittar något att boota ifrån. Jag har använt de metoder som brukar fungera.

Skrivet av Hansar:

Tjena, du kan troligen använda Rufus, testa dock att byte från ISO Image till DDImage brukar hjälpa då det är Linux eller FreeBSD

Permalänk
Hedersmedlem

Vad för moderkort har du? Har du testat att stänga av "Secure Boot" som finns i många nya UEFI-versioner?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Testat både ISO och DD läge men ingen skillnad, jag kör ett Asus Z97-A moderkort

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Testade att köra via min Mac och se på tusan nu fungerade det, iofs med ett annat USB minne också. SÅ nu rullar det på.

Visa signatur

En trött jäkel.