Permalänk
Medlem

Spökande Corsair Mus...

Min Corsair Raptor M45 mus fungerade felfritt senast igår men idag när jag kom hem så fungerar den inte lika bra...
Musens led lampa lyser och den rör sig på skärmen när jag rör den, problemet är att x-axeln har blivit inverterad.
Alltså när jag rör musen åt höger på bordet så rör den sig åt vänster på skärmen. Den fungerar dock i y-led.
Har provat i både windows och linux samt på två olika windows datorer, har även bytt usb port och startat om båda datorerna.
I mjukvaran som följde med musen så finns inget alternativ för att invertera varken x eller y axeln, jag har nollställt alla dpi profiler samt ominstallerat programet.

Nån som har tips på vad jag ska prova härnäst?

Visa signatur

CPU:i5 4670k @4.7 Ghz Cooler:Hyper 421s Mobo:Gigabyte Z87X-D3H GPU: MSI GTX 760 2GB OC RAM:Corsair Vengance 8GB low profile SSD:Kingston 120GB HDD:WD Caviar Black 1TB PSU:Corsair CX600M Case:Corsair Vengance C70 Green OS:Win 8.1

Permalänk
Medlem

så, oavsett vilken dator du sätter den i beter det sig så?
Då är den väl trasig, gör en felanmälan: https://corsair.secure.force.com/home/home.jsp

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

så, oavsett vilken dator du sätter den i beter det sig så?
Då är den väl trasig, gör en felanmälan: https://corsair.secure.force.com/home/home.jsp

Ja precis så...
Tänkte först se vad cdon säger om det hela

Visa signatur

CPU:i5 4670k @4.7 Ghz Cooler:Hyper 421s Mobo:Gigabyte Z87X-D3H GPU: MSI GTX 760 2GB OC RAM:Corsair Vengance 8GB low profile SSD:Kingston 120GB HDD:WD Caviar Black 1TB PSU:Corsair CX600M Case:Corsair Vengance C70 Green OS:Win 8.1

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av jsson98:

Ja precis så...
Tänkte först se vad cdon säger om det hela

Precis som Gurk skriver så är det något fel på musen, hör med CDon först, det är lättast. Om de inte byter ut den så kan du höra av dig till mig så löser vi en ny.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan