Nya in ear lurar för ca 300 som stänger ute bakgrundsljud

Permalänk

Nya in ear lurar för ca 300 som stänger ute bakgrundsljud

Hej hej. Jag är i behov av ett par nya hörlurar. Kommer att användas när jag pendlar till skolan(via buss) och när jag sitter i rasthallen på skolan. Eftersom att folk nuförtiden, särskilt de i min ålder, inte har en blekaste aning om hur man visar respekt mot andra människor då man väsnas som fasen hela tiden, är det viktigt att hörlurarna stänger ut så mycket bakgrundsljud som möjligt. Jag spenderar nästan 2 timmar om dagen till att pendla och då är det riktigt skönt ifall man kan sova under den tiden:)

Skulle gärna vilja ha tips på in ear hörlurar. Kommer att användas till min telefon och skollaptop. Jag är en fattig student och har ingen lust att spendera en massa pengar. Självklart förstår jag att ljudet inte kommer att vara det bästa på jorden. Men allt bör ju slå stock-lurarna som kom med samsung telefonen som låter kasst och inte blockerar bakgrundsljud alls.

Ha en trevlig kväll

// Knaprisen

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Några obehagligt ljud-utestängande inear lurar är Koss the plug, ljudet lämnar lite att önska men stänga ute omgivningen gör dom. Om du tänker dig ett par hörselskydd modell dom man knycklar ihop och låter expandera i örongången fast som hörlurar så har du hur dom fungerar.

Du hör inte ett skit annat, dom fungerar som vanliga hörselskydd i övrigt och kostar 150kr typ.

//edit - dom skjuter in ljudet rakt i hörselgången, man får börja på låg volym alltid med dom där.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Några obehagligt ljud-utestängande inear lurar är Koss the plug, ljudet lämnar lite att önska men stänga ute omgivningen gör dom. Om du tänker dig ett par hörselskydd modell dom man knycklar ihop och låter expandera i örongången fast som hörlurar så har du hur dom fungerar.

Du hör inte ett skit annat, dom fungerar som vanliga hörselskydd i övrigt och kostar 150kr typ.

//edit - dom skjuter in ljudet rakt i hörselgången, man får börja på låg volym alltid med dom där.

Verkar lovande. Definitivt värt att överväga:)

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ett tips är att köra med skumgummikuddar, oavsett vilka hörlurar du kör så kommer det sluta ute ljud bättre. Blir samma effekt som att ha öronproppar eftersom att de expanderar. Finns billiga på kjell https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/mobiltelefon-tillbe... men går att köpa dyrare märkesvarianter som ex Comply Foamtips. De håller lite bättre (har testat båda) men en förpackning kostar typ 200kr så är man på en budget är det lite kostsamt eftersom att de blir ofräscha och måste bytas efter ett tag.