Sony plockar isär Playstation VR

Permalänk
Melding Plague

Sony plockar isär Playstation VR

Demontering av ny teknik har blivit något av en populär underhållningsform, vilket japanska Sony tar till vara på genom att plocka isär sitt kommande VR-headset Playstation VR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Förmodligen den lösning som har störst chans att bli störst och dominera. Det räcker trots allt med att köpa en PS4 och denna för att ha vad man behöver.

Vad som talar emot är hur usel Sony brukar vara att supporta deras produkter och speciellt gimmickprodukter likt denna.

Får hoppas att priset sjunker snart nog, lite för nära de två andra lösningarna. Ca 4700kr för en bundle med PS4/Pro och HMD hade varit ett klart attraktivare alternativ.

Personligen kommer jag inte köpa detta. Redan snuvad på PS4 Pro samt att jag tycker priset är för högt och att PS4 allmänt saknar mycket i sitt spelutbud. Min PS4 samlar mest damm idag även om jag är farligt nära att lägga en beställning på Dragon Quest Builder.

Hoppas dock på en lyckad lansering och bra konkurrens vilket får fart på de andra aktörerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skulle inte S-VR funka till PC också? Har för mig att jag har läste det ett tag sen..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förmodligen den lösning som har störst chans att bli störst och dominera. Det räcker trots allt med att köpa en PS4 och denna för att ha vad man behöver.

Jag tror inte det. Sony har snålat för hårt på trackingen vilket resulterar i att vissa personer blir åksjuka. Av recensioner att döma blir till och med många som har VR vana stundvis illamående av PSVR.

Om så är fallet så tror jag inte det kommer bli någon hit. Högt pris är en överkomlig tröskel, det kommer ju att sjunka med tiden... men illamående vid användning är det ingen som kommer acceptera. Underhållning som gör en sjuk går bara inte.

Permalänk
Medlem

Är inte det lite moment 22 vad gäller vr? Utvecklarna vill inte satsa eftersom det finns för få på marknaden och spelarna vill ha ett spel som är "The killer app". Är sugen att testa men inte för 5000 men jag gissar att de reas ut när de inte säljer längre och är på väg ut.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Avstängd

Vad roligt att Sony plockar isär sina egna enheter.
Hoppas att dom fortsätter med det framöver.

Hoppas fler företag publicerar videoklipp där dom plockar isär sina egna enheter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cimlite:

Jag tror inte det. Sony har snålat för hårt på trackingen vilket resulterar i att vissa personer blir åksjuka. Av recensioner att döma blir till och med många som har VR vana stundvis illamående av PSVR.

Om så är fallet så tror jag inte det kommer bli någon hit. Högt pris är en överkomlig tröskel, det kommer ju att sjunka med tiden... men illamående vid användning är det ingen som kommer acceptera. Underhållning som gör en sjuk går bara inte.

Ah, det hade jag missat. Det blir ju helt klart ett problem för de som är känsliga för det. Men finns inte det problemet kvar med Vive och Rift?

Personligen tror jag att VR-skaran fortsatt kommer vara rätt liten under lång tid så frågan hur mycket åksjuke-problematiken skulle ställa till det. Viktigaste, i mitt tycke ialalfall, är att få fram mjukvara kunderna vill ha. Rift/Vive experimentet på PC har fortfarande inte gett mer än rätt gimmick-aktiga speltitlar men så länge marknaden är så (relativt) liten och nischad som den är lär ingen vilja kosta på en AAA-titel.

@BooliBoo har helt klart bra synpunkter här, moment 22. Frågan är vem som vill betala för att lösningen ska ha en god chans att börja ta fart. Man får kanske vara tacksam för de som köper teknikdemos/gimmick-titlar som ändå visar att intresse finns från iallafall en del av marknaden.

Permalänk
Medlem

Fan vad japanskan kan vara intressant att lyssna på ibland även då man inte förstår ett dugg haha Undrar vad "mass" betyder, eftersom nästan allt han säger slutar på "mass"

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Headsetet som sådant verkar vara det bästa/mest genomtänkta.

Sen att Tracking biten är nedsnålad är beklagligt men man kan ändå förstå varför de valde det spåret.

Men hur fasen de tänkte när de utrustade PU-boxen med antikt HDMI gränssnitt så att den inte supportar HDR (eller 2160p RGB; och hur är det med HDCP 2.2?) är något av en gåta.

Skickades från m.sweclockers.com